  • 1. Data: 2004-10-05 10:02:57
    Temat: KRUS i działaność gosp.
    Od: " " <g...@g...pl>

    witam
    pytam w imieniu mojego kolegi.
    jest on rolnikiem ubezpieczonym w KRUS i prowadzi DG (nie pytajcie o szczegóły
    jaką bo nie wiem, coś z rolnictwem), wiem że opodatkowaną na zasadach
    ogólnych. jakiś czas temu wyszła ustawa mówiąca o tym, że z KRUS-u
    automatycznie wylatują do ZUS-u wszyscy, którzy rozliczają się właśnie w ten
    sposób.
    ja pewnie wszyscy z was wiedzą formę opodatkowania deklaruje się na początku
    nowego roku (czy koniec bieżącego), w każdym razie nie można jej zmienić w
    danym roku, dopiero w kolejnym.
    ustawa została przyjęta bodajże w maju, więc stawia w mojego kolegę i innych
    mu podobnych ubezpieczonych w KRUS-ie i prowadzących DG w sytuacji bez wyjścia.
    pytanie: czy można coś z tym zrobić, gdzieś się odwołać, itp.? nie będę się
    wypowiadał za kogoś ale w następnym roku podatkowym prawd. będzie rozliczał
    się w formie ryczałtu. pozostają trzy miesiące bieżącego roku. więc pytam
    jeszcze raz, czy można coś z tym zrobić?
    pozdrawiam i dziękuje za info
    gg

  • 2. Data: 2004-10-05 15:10:05
    Temat: Re: KRUS i działaność gosp.
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    jest tam wylaczenie odnosnie osob na kpir i kwoty odprowadzonego podatku za
    2003 rok
    grzess

  • 3. Data: 2004-10-06 21:22:43
    Od: "MarkY" <m...@t...sobie.skasuj.w.pl>

    > jest tam wylaczenie odnosnie osob na kpir i kwoty odprowadzonego podatku
    > za
    > 2003 rok

    e tam jest...
    jakby bylo, to by gosc nie mial problemu
    znajomy mial krus + dział. gosp. (sklep z art. przemyslowymi) na kpir
    dostal pisemko, ze go krus skresla z dniem tym pomimo, ze 2003r zakonczyl ze
    stratą i brakiem dochodu
    tez sie teraz zastanawia co zrobic, bo jakby mial ryczalt to by go nie
    wyrzucili

    Marky