  • 1. Data: 2004-01-29 10:20:45
    Temat: KUP a przychód w roku następnym
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    KPiR, memoriał. W KUP w grudniu zaliczyłem koszt, który dotyczy przychodu,
    który uzyskam w tym roku. Czy to jest poprawne?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2004-01-29 10:38:46
    Temat: Re: KUP a przychód w roku następnym
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Samotnik wrote:

    > KPiR, memoriał. W KUP w grudniu zaliczyłem koszt, który dotyczy przychodu,
    > który uzyskam w tym roku. Czy to jest poprawne?

    Wg mnie tak.

    A jesli to byl towar to dzieki "spisaniu" go zostanie spowrotem "odliczony"
    od KUP an koniec roku i dopiero na koniec 2004 ponownie zaliczony
    (jesli zostanie sprzedany) - i stanie sie to "automatycznie"

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-01-29 10:42:50
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bvangb$cbr$4@galaxy.uci.agh.edu.pl>, bosz wrote:

> [...]
    > od KUP an koniec roku i dopiero na koniec 2004 ponownie zaliczony
    > (jesli zostanie sprzedany) - i stanie sie to "automatycznie"

    Nie, to nie był towar, to była kupiona usługa, której efekty służą
    do uzyskania przychodu w tym roku. Też jest OK?
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2004-01-29 10:45:45
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

  • 5. Data: 2004-01-29 11:49:15
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Samotnik wrote:

    > Nie, to nie był towar, to była kupiona usługa, której efekty służą
    > do uzyskania przychodu w tym roku. Też jest OK?

    Moim zdaniem do KPiR koszty wpisuje sie w mmencie ich ponoszenia.

    Jest toprzeciez jakas UPROSZCZONA forma wiec nic w tym dziwnego
    ... prawda ?

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-01-29 12:45:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jan 2004, Samotnik wrote:

> [...]
    >+ >> KPiR, memoriał. W KUP w grudniu zaliczyłem koszt, który dotyczy przychodu,
    >+ >> który uzyskam w tym roku. Czy to jest poprawne?
    [...]
    >+ Nie, to nie był towar, to była kupiona usługa, której efekty służą
    >+ do uzyskania przychodu w tym roku. Też jest OK?

    Już zeznawałem że w zeszłym roku w takim przypadku zrobiłem
    dokładnie odwrotnie: zaliczyłem w koszt 2003 f-rę z 2002.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-01-29 14:35:57
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <P...@k...portezja
    n.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:
    > [...]
    >
    > Już zeznawałem że w zeszłym roku w takim przypadku zrobiłem
    > dokładnie odwrotnie: zaliczyłem w koszt 2003 f-rę z 2002.

    No tak, ale zrobiłeś tak, bo tak Ci wyszło z czytania jakichś przepisów,
    czy może tak było dobrze... Bo ja już zaksięgowałem w zeszłym roku,
    deklaracje oddane, klops i koniec. Korekt wolałbym uniknąć, to prawie 90%
    kosztów, a i kwotowo sporo, zaczną się pytania, wezwania...
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2004-01-29 15:14:55
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    bosz wrote:

    > Moim zdaniem do KPiR koszty wpisuje sie w mmencie ich ponoszenia.

    A o tym, że istnieją metody memoriałowa i kasowa to nie słyszał?

    > Jest toprzeciez jakas UPROSZCZONA forma wiec nic w tym dziwnego
    > ... prawda ?

    To nie jest forma uproszczona.

  • 9. Data: 2004-01-29 15:30:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jan 2004, bosz wrote:
    [...]
    >+ Moim zdaniem do KPiR koszty wpisuje sie w mmencie ich ponoszenia.

    Hm... A ten "moment" to jest kasowy czy memoriałowy ? ;)

    >+ Jest toprzeciez jakas UPROSZCZONA forma wiec nic w tym dziwnego
    >+ ... prawda ?

    Właśnie nie wiem jak to "uproszczenie" ugryźć :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-01-30 11:10:58
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Thu, 29 Jan 2004, bosz wrote:
    > [...]
    >
    > Hm... A ten "moment" to jest kasowy czy memoriałowy ? ;)

    > Właśnie nie wiem jak to "uproszczenie" ugryźć :)

    To nie gryz, bo dedzie wrrrrrrrrrrr....

    Jak przekroczysz limit ktory upowznia do prowadzenia KPiR
    to sie przekonasz, czy jest uproszczona..

    Boguslaw