  • 1. Data: 2008-02-19 21:38:48
    Temat: [KUP] - wypłata z góry i z dołu
    Od: "Grzechoo" <grzechooo(skasuj_jedo_o)1@wp.pl>

    Witam,

    Mam małą zagwostkę odnośnie obliczenia KUP mojej żony.

    Do sierpnia (włącznie) pracowała jako nauczyciel, w związku z czym pobierała
    wypłatę "z góry" tzn. w styczniu za styczeń, w lutym za luty itd.. We
    wrześniu zmieniła miejsce pracy na zakład produkcyjny i od tego momentu
    pobierała wypłatę "z dołu". W wyniku tego fizycznie w miesiącu wrześniu
    pensji nie dostała.
    Czy za ten miesiąc można policzyć KUP?

    Dodam, że nowy pracodawca w PIT-11 policzył koszty tylko za 3 miesiące (z
    pominięciem września).

    P.S.
    Czy jeżeli jednocześnie pobierała wynagrodzenie z tytułu praw autorskich i
    ma już odliczone 50% (poz.76, PIT-37), to można dzięki temu zwiększyć limit
    w poz.63 opierając się na zapisie o kilku miejscach uzyskania przychodu? Na
    zdrowy rozsądek, to raczej nie, ale może jest jakaś mała dziurka w
    przepisach.

    --
    pozdrawiam
    Grzechoo

  • 2. Data: 2008-02-21 10:46:30
    Temat: Re: [KUP] - wypłata z góry i z dołu
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 19 Feb 2008 22:38:48 +0100, Grzechoo napisał(a):

> [...]
    > wrześniu zmieniła miejsce pracy na zakład produkcyjny i od tego momentu
    > pobierała wypłatę "z dołu". W wyniku tego fizycznie w miesiącu wrześniu

    Z iustawy to niesttety nie wynika, ale według wszystkich znanych mi
    interpretacji Urzędów Skarbowych może w takim wypadku odliczyć pełne
    koszty uzyskania za 12 miesięcy.

    > Dodam, że nowy pracodawca w PIT-11 policzył koszty tylko za 3 miesiące
    > (z pominięciem września).

    I dobrze zrobił. Bo w PIT-11 mają być koszty uwzględnione pzrez płatnika
    przy poborze zaliczek a nie koszty należne przy rozliczniu rocznym.

> [...]
    > limit w poz.63 opierając się na zapisie o kilku miejscach uzyskania
    > przychodu? Na zdrowy rozsądek, to raczej nie, ale może jest jakaś mała

    Nie można. To nie jest zapis o "kilku miejscach uzyskania przychodu" a o
    kilku miejscach pracy (na umowę o pracę).

  • 3. Data: 2008-02-21 18:52:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Feb 2008, jureq wrote:

    > Z iustawy to niesttety nie wynika, ale według wszystkich znanych mi
    > interpretacji Urzędów Skarbowych może w takim wypadku odliczyć pełne
    > koszty uzyskania za 12 miesięcy.

    Właśnie tak się zastanawiam...
    Wielokroć przy wybuchach agresji w wątkach skierowanych do US, kiedy to
    owe USy "nie są winne", bo prawo jest jakie jest, wskazuję na adres
    pt. "Wiejska w W-wie".
    Wobec powyższego przykładu, wychodzi że nie powinienem.
    Dlaczego? Bo skoro USy *mogą* pozwolić sobie na przedstawienie
    interpretacji zgodnej ze zdrowym rozsądkiem ale SPRZECZNEJ Z USTAWĄ...

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-02-24 19:53:33
    Od: "Grzechoo" <grzechooo(skasuj_jedo_o)1@wp.pl>

    Dzięki panowie.
    Puszczę z pełnymi KUP. Jak się przyczepią to pomyślimy...