  • 11. Data: 2003-09-17 10:20:54
    Temat: Re: Kara za nielegalne prowadzenie działalnosci gospodarczej.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Sep 2003 g...@w...pl wrote:

    >+ > Witam.
    >+ > Doczepiła sie domnie skarbówka i wykryli umnie nielegalna prowadzona
    >+ > działanosc gospodarcza (sprzedaz). Zyski z tego miałam niewielkie
    [...]
    >+ 16 miesiecy x 500 ZUS = 8000 na dofinansowanie ZUSu

    Możesz objaśnić skąd wydedukowałeś czy Patrycja np. nie ma
    umowy o pracę lub nie podlega pod KRUS ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (zaciekawiony kwestią formalną jak wyżej)

  • 12. Data: 2003-09-17 12:59:42
    Od: "Patrycja" <p...@n...poczta.wp.pl>

    > Możesz objaśnić skąd wydedukowałeś czy Patrycja np. nie ma
    > umowy o pracę lub nie podlega pod KRUS ?

    skoro niemam działalnosci gospodarczej to czemu mam płacic ZUS?? A i
    zapomniałam dodac. Jestem uczennica w szkole sredniej (ostatni rok).

  • 13. Data: 2003-09-17 13:04:10
    Od: "Patrycja" <p...@n...poczta.wp.pl>

    A i rozmawiałem z osoba zajmujaca sie podatkamia i ona stwierdziła ze
    jedynie grozi mi kara około 200PLN + podatek jesli napisze tzw. "żal czynny"
    i go oddam w skarbówce. I zastanawia mnie ten ZUS co napisaliscie. czemu mam
    go nby placic skoro niemam firmy ani nic??

  • 14. Data: 2003-09-17 14:09:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Sep 2003, Patrycja wrote:

    >+ > >+ 16 miesiecy x 500 ZUS = 8000 na dofinansowanie ZUSu
    [...]
    >+ skoro niemam działalnosci gospodarczej to czemu mam płacic ZUS??

    Jak nie masz, skoro w tytule piszesz że masz (tylko nielegalnie) ?
    Zeznaję że nie wiem jak czytać:
    ++++++
    6. Za osobę prowadzącą pozarolniczą działalność uważa się:

    1) osobę prowadzącą pozarolniczą działalność gospodarczą na podstawie
    przepisów o działalności gospodarczej lub innych przepisów szczególnych,
    ------

    ...i czy jak ktoś *wbrew* przepisom prowadzi DG to pod ZUS podlega.

    Bo "prowadzącą...na podstawie przepisów..." można czytać na
    dwa sposoby:
    - osoba "prowadzi w oparciu o przepisy" - czyli się
    zarejestrowała itp. zgodnie z przepisami
    - osoba "prowadzi w sposób określony w przepisach", czyli
    spełnia warunki uznania za DG - niezależnie czy
    dopełniła formalności.

    O ile pamiętam sądy się czasami wypowiadały wg tej drugiej
    wykładni - że przypomnę "VAT od auta sprowadzonego na
    zamówienie".

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)