11. Data: 2003-09-17 10:20:54
Temat:Re: Kara za nielegalne prowadzenie działalnosci gospodarczej.
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 17 Sep 2003 g...@w...pl wrote:

>+ > Witam.
>+ > Doczepiła sie domnie skarbówka i wykryli umnie nielegalna prowadzona
>+ > działanosc gospodarcza (sprzedaz). Zyski z tego miałam niewielkie
[...]
>+ 16 miesiecy x 500 ZUS = 8000 na dofinansowanie ZUSu

Możesz objaśnić skąd wydedukowałeś czy Patrycja np. nie ma
umowy o pracę lub nie podlega pod KRUS ?

pozdrowienia, Gotfryd
(zaciekawiony kwestią formalną jak wyżej)

12. Data: 2003-09-17 12:59:42
Od:"Patrycja" <p...@n...poczta.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Możesz objaśnić skąd wydedukowałeś czy Patrycja np. nie ma
> umowy o pracę lub nie podlega pod KRUS ?

skoro niemam działalnosci gospodarczej to czemu mam płacic ZUS?? A i
zapomniałam dodac. Jestem uczennica w szkole sredniej (ostatni rok).

13. Data: 2003-09-17 13:04:10
Od:"Patrycja" <p...@n...poczta.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

A i rozmawiałem z osoba zajmujaca sie podatkamia i ona stwierdziła ze
jedynie grozi mi kara około 200PLN + podatek jesli napisze tzw. "żal czynny"
i go oddam w skarbówce. I zastanawia mnie ten ZUS co napisaliscie. czemu mam
go nby placic skoro niemam firmy ani nic??

14. Data: 2003-09-17 14:09:03
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 17 Sep 2003, Patrycja wrote:

>+ > >+ 16 miesiecy x 500 ZUS = 8000 na dofinansowanie ZUSu
[...]
>+ skoro niemam działalnosci gospodarczej to czemu mam płacic ZUS??

Jak nie masz, skoro w tytule piszesz że masz (tylko nielegalnie) ?
Zeznaję że nie wiem jak czytać:
++++++
6. Za osobę prowadzącą pozarolniczą działalność uważa się:

1) osobę prowadzącą pozarolniczą działalność gospodarczą na podstawie
przepisów o działalności gospodarczej lub innych przepisów szczególnych,
------

...i czy jak ktoś *wbrew* przepisom prowadzi DG to pod ZUS podlega.

Bo "prowadzącą...na podstawie przepisów..." można czytać na
dwa sposoby:
- osoba "prowadzi w oparciu o przepisy" - czyli się
zarejestrowała itp. zgodnie z przepisami
- osoba "prowadzi w sposób określony w przepisach", czyli
spełnia warunki uznania za DG - niezależnie czy
dopełniła formalności.

O ile pamiętam sądy się czasami wypowiadały wg tej drugiej
wykładni - że przypomnę "VAT od auta sprowadzonego na
zamówienie".

pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT)