  • 1. Data: 2008-01-28 13:51:01
    Temat: Kasa rejestrująca: od startu firmy, czy później?
    Od: "scobowski" <scob_anty@spam_icpnet.pl>

    Witam.
    Rozpoczynając działanośc gospodarczą (usługi informatyczne + handelek czym
    się trafi, w tym software) - muszę miec od razu kasę/drukarke fiskalną, czy
    po przekroczeniu jakiegoś obrotu..?
    pozdr

    --
    Scob

  • 2. Data: 2008-01-28 13:53:18
    Temat: Re: Kasa rejestrująca: od startu firmy, czy później?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    scobowski pisze:
> [...]
    > się trafi, w tym software) - muszę miec od razu kasę/drukarke fiskalną, czy

    Limit na sprzedaż detaliczna bez kasy dla rozpoczynających działalność
    to 20tys zł ale jeżeli będziesz sprzedawał nagrane nośniki (= płyty z
    programami na przykład) to kasa jest obowiązkowa od pierwszej złotówki.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-01-28 14:38:34
    Od: "scobowski" <scob_anty@spam_icpnet.pl>

    Sprzedawał - czyli faktycznie sprzedawał, czy że będę miał to w regonie?
    Musze miec ją "działającą" w pierwszym dniu legalnej działalności, czy
    starczy, żeją kupię i zacznę "fizkalizować" ?

    dzięki za reakcję dotychczasową.

  • 4. Data: 2008-01-28 20:34:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jan 2008, scobowski wrote:

    > Sprzedawał - czyli faktycznie sprzedawał, czy że będę miał to w regonie?

    Liczy się *sprzedaż*.
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    Art. 111
    1. Podatnicy
    dokonujšcy sprzedaży
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    na rzecz osób fizycznych nieprowadzšcych działalnoœci gospodarczej
    [...cięcie...]

    I przeczytaj ten przepis, podobnie jak rozporządzenie:
    http://podatki.pl/akty/201207.htm
    (rejestracja, ale darmowa)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-01-28 21:41:18
    Od: "scobowski" <scob_anty@spam_icpnet.pl>

    thx Gotfryd

    Raaany.. pieprzona skarbowa nowomowa ..
    Jesli dobrze kumam rozporządzenie ministra to:
    - jesli nie jestem taksówkarzem ani flisakiem pieniński
    - nie jestem na karcie podatkowej..
    - i jeśłi nie _par. 3.1 pkt4 (wystawie 3 paragony rocznie- czyli udzial
    _takiej_ sprzedaży będzie u mnie i tak mnejszy niż 70% całości )

    to teoretycznie jestem zwolniony z posiadania takowej rzeczy na podst. par
    3.1 pkt. 3 (zaczynam formalnie działalność) , ale tylko do 30. czaewca 2008
    + 2 miesiące, chyba że wcześniej przekroczę 20000 "podpadającego pod
    paragony" obrotu - to od chwili przekroczenia miec muszę..

    Dodatkowo - jeśli Par 4.7 - jeśli "dostarczę" komuś coś z "nagranych, z
    zapisanymi danymi lub zapisanymi pakietami oprogramowania komputerowego (w
    tym również sprzedawanymi łącznie z licencją na użytkowanie): płyt CD, płyt
    DVD, kaset magnetofonowych, taśm magnetycznych (w tym kaset wideo),
    dyskietek, kart pamięci, kartridży;" - to równiez mogę sobie wsadzić
    zwolnienie z obowiązku posiadania kasy rejestrującej....

    a co do pierona znaczy "przy dostawie" ?

    I tak zaraz wysmaruję pismo ... - właśnie : do IS czu swojego US? z prośba o
    wykładnię (to nic, że będa odpowiadać miesiąc)

  • 6. Data: 2008-01-28 21:58:24
    Od: <s...@a...pl>

    > rejestrującej.... a co do pierona znaczy "przy dostawie" ?

    Języka polskiego nie znasz? :) Jak coś komuś dajesz, to znaczy ze mu to
    dostarczasz :) I masz dostawę. Nie jest ważne, czy weźmiesz za to pieniądze
    czy nie.

    > I tak zaraz wysmaruję pismo ... - właśnie : do IS czu swojego US? z

    > prośba o wykładnię (to nic, że będa odpowiadać miesiąc)

    Wykładnie to raczej możesz zamówić u doradcy podatkowego. I bedziesz czekał
    krócej niż miesiąc :)

  • 7. Data: 2008-01-28 22:55:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jan 2008, scobowski wrote:

    > Raaany.. pieprzona skarbowa nowomowa ..

    A zajrzałeś już do ustawy?
    Może coś na zachętę: "niebędšcego podatnikiem w rozumieniu art. 15
    i niemajšcego obowišzku rozliczania wewnštrzwspólnotowego nabycia
    towarów, o którym mowa w art. 9"
    :P

    > Jesli dobrze kumam rozporządzenie ministra to:

    Nie mam zdrowia do weryfikacji tego co wybrałeś, ale tam są odrębne
    zwolnienia:
    - wybranych czynności w zakresie "limitu 70%"
    - wielu czynności w zakresie "limitu 20/40 tysięcy"

> [...]
    > dyskietek, kart pamięci, kartridży;" - to równiez mogę sobie wsadzić
    > zwolnienie z obowiązku posiadania kasy rejestrującej....

    Otóż to, wyklucza ze zwolnienia.

    > a co do pierona znaczy "przy dostawie" ?

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html

    Przeczytaj art.7.

    A potem całą resztę ;)
    Konkretnie przy "dostawie" chodzi o to, że pojęcie "sprzedaży" jest
    zdefiniowane zarówno w prawie cywilnym jak i w ustawie o VAT (patrz
    art.2.22), pojęcie "sprzedaży w VAT" jest szersze niz "sprzedaży
    w rozumieniu KC" oraz "dostawa" jest szersza od "sprzedaży
    wg KC" i stanowi podzbiór "sprzedaży w VAT"; ciekawe kiedy zaczniesz
    czymś ciężkim rzucać ;)

    Polecam piołun (podobno na trawienie dobry) i coś na uspokojenie sobie
    do popijania zrobić i stopniowo wchłaniać (razem z ustawą).

    > I tak zaraz wysmaruję pismo ... - właśnie : do IS czu swojego US? z prośba
    > o wykładnię (to nic, że będa odpowiadać miesiąc)

    Mi się wydawało że *obowiązujące* wykładnie przejęło MF :>

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-01-28 23:00:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jan 2008, s...@a...pl wrote:

    > Języka polskiego nie znasz? :) Jak coś komuś dajesz, to znaczy ze mu to
    > dostarczasz :) I masz dostawę.

    To by było za proste, "za wąsko w rozumieniu VAT" :)

    > Nie jest ważne, czy weźmiesz za to pieniądze czy nie.

    A to się zgadza.
    Przykładowo jak "władza każe" (nawet "karze" mi się chciało napisać :>)
    to też. Mimo że właściciel wcale nie chce dać :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-01-29 11:04:26
    Od: "scobowski" <scob_anty@spam_icpnet.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0801282344470.3532@athlon64...

> [...]
    > (ciach)
    > Mi się wydawało że *obowiązujące* wykładnie przejęło MF :>

    a ja tam jestem lamerem w dziedzinie podatków (a może sie to laik nazywa?) -
    dlatego gdybam i liczę że bardziej w tym temacie rozgarnięci obywatele
    podpowiedzą..

    zachciało mi się cholera ... ;-)

    --
    Scobowski

  • 10. Data: 2008-01-29 19:54:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jan 2008, scobowski wrote:

    > zachciało mi się cholera ... ;-)

    Już wiesz co to jest "dostawa", dalej pójdzie z górki ;)

    pzdr, Gotfryd