  • 1. Data: 2003-10-27 15:38:37
    Temat: Re: Kiedy faktury od cen brutto ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Oct 2003, Jacek wrote:

    >+ Wszedzie w sieci widze tylko akty prawne dotyczace faktur od cen
    >+ netto, stad te obawy.

    Nie jest tak źle.
    Nie może tak źle być - z prostego powodu: co miałby
    zrobić podatnik, który wystawił paragon (KFisk liczy
    "od brutta" !) a klient przyłazi "jutro" i chce f-ry ?
    +++++
    § 37. 1. W przypadku gdy podatnik jest obowiązany do stosowania cen
    urzędowych zawierających podatek, w fakturze stwierdzającej dokonanie
    sprzedaży:

    1) jako cenę jednostkową wykazuje się cenę wraz z kwotą podatku (cenę
    brutto), a zamiast wartości sprzedaży netto wykazuje się wartość sprzedaży
    brutto,

    2) kwota podatku jest obliczana według następującego wzoru:
    [...oczywisty wzór...]
    3) sumę wartości sprzedaży netto stanowi różnica między wartością
    sprzedaży brutto a kwotą podatku, z podziałem na poszczególne stawki
    podatkowe.

    2. Przepis ust. 1 może być stosowany również w przypadku, gdy sprzedawca
    stosuje jako ceny sprzedaży umowne ceny brutto.
    -------

    >+ Kiedy w swoim programie wybiore fakture od cen brutto, to nie mam pozycji
    >+ cena jednostkowa nettto, a wedlug przepisow musi byc :(

    Popatrz na tekst wyżej.
    Mi wygląda że może ale nie musi ;) - tam napisano *zamiast*....
    - może autor postanowił skorzystać z "prawa do uproszczenia" ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2003-10-27 16:31:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Oct 2003, Jacek wrote:
    [...]
    >+ Tylko, czy w kazdym przypadku mozna stosowac te faktury od brutto ?
    >+ Jesli prowadze sklep komputerowy to rowniez ?
    >+ W § 37 jest : "W przypadku gdy podatnik jest obowiązany do stosowania cen
    >+ urzędowych zawierających podatek...."

    A "może stosować również przy cenach umownych" (.3) zauważyłeś ?
    ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-10-28 11:20:22
    Temat: Kiedy faktury od cen brutto ?
    Od: Marek<n...@n...pl>

    Kiedy mozna wystwiać faktury od cen brutto i czy mozna stosowac je
    zamiennie z fakturami od cen netto ? Moze napisze o co mi chodzi.
    Zdejmuje z polki towar za 50 zl i chce wystawic fakture. Wtedy
    wygodniej byloby mi wystawiac od cen brutto, gdyz w przeciwnym razie
    musialbym odliczyc od tej ceny 22% i dopiero taka kwote wpisac w
    programie do faktur.
    Pozdrawiam
    Marek

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-10-28 12:20:43
    Od: "/slawek" <w...@W...pl>

    Użytkownik "Marek" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Kiedy mozna wystwiać faktury od cen brutto i czy mozna stosowac je

    zawsze

    > zamiennie z fakturami od cen netto ? Moze napisze o co mi chodzi.

    tak

  • 6. Data: 2003-10-28 18:51:04
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    W artykule bnloke$32c$...@a...news.tpi.pl,
    niejaki(a): Jacek z adresu <s...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Wszedzie w sieci widze tylko akty prawne dotyczace faktur od cen
    > netto, stad te obawy.

    W takim razie jest jeden wyjątek ;)
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/0268.htm
    ale zacznij czytać od § 37. ust.2 by przejść do ust.1 z jego punktami 1
    i 2 .

    > Kiedy w swoim programie wybiore fakture od cen brutto, to nie mam
    > pozycji cena jednostkowa nettto, a wedlug przepisow musi byc :(

    Bo nie musi być co wynika z wyżej wymienionego rozporządzenia który też
    jest przepisem prawa obowiązującego.
    Faktura od brutto to bardzo wygodny sposób przy jednoczesnej spredaży
    kasą fiskalną gdyż do faktury przepisujesz dane z paragonu, paragon
    doczepiasz do kopii faktury a do KPiR wpisujesz fakturę bez kwot
    sprzedaży z uwagą o nr. paragonu fiskalnego.

    > Pozdrawiam
    wzajemnie

  • 7. Data: 2003-10-28 21:49:28
    Od: "Jacek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl> napisał

    > W takim razie jest jeden wyjątek ;)
    > http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/0268.htm
    > ale zacznij czytać od § 37. ust.2 by przejść do ust.1 z jego punktami 1
    > i 2 .

    faktycznie jest :)

> [...]
    > doczepiasz do kopii faktury a do KPiR wpisujesz fakturę bez kwot
    > sprzedaży z uwagą o nr. paragonu fiskalnego.

    Wlasnie o to mi chodzi, gdyz wygodniej mi przepisac z paragonu.

    Czy takie pozycje wystarcza :
    1. L.p
    2. Nazwa towaru/usługi
    3. sww
    4. ilość
    5. jm
    6. cena brutto
    7. stawka Vat
    8. Wartość brutto
    9. Wartość VAT
    ?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2003-10-28 22:54:13
    Od: "zapraszam.pl" <m...@w...pl>

    > musialbym odliczyc od tej ceny 22% i dopiero taka kwote wpisac w
    > programie do faktur.

    Nie odliczyć od ceny 22%, tylko obliczyć wg wzoru:
    cena_netto = cena_brutto : 1,22

    www.zapraszam.pl

  • 9. Data: 2003-10-29 16:13:06
    Temat: Odp: Kiedy faktury od cen brutto ?
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marek <n...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bnljdd$q45$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > Marek
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    Kolego z jakiego programu Ty korzystasz ? Normalnie w porządnym programie
    można te ceny stosować zamiennie. Podając cenę deklaruję czy to jest cena
    netto czy brutto i maszyna robi resztę.

    Wyobrażasz sobie taką sytuację jak opisujesz np. u mnie gdzie jest 70 tys,
    pozycji i dwie dziewczyny piszą faktury a trzecia paragon ????

    --
    " złodziej podatków "

    nie kradnij, rząd nie toleruje konkurencji

  • 10. Data: 2003-11-03 11:45:50
    Od: "Marek" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "złodziej podatków"> > Marek

    > Kolego z jakiego programu Ty korzystasz ?

    fakturka 1.07

    Pozdrawiam

    Jacek