  • 1. Data: 2002-01-14 08:52:32
    Temat: Kiedy kasa fiskalna?
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Zastanawiam sie nad sprzedaza detaliczna towarow
    (i uslugami dla osob prywatnych).

    Obroty <> 150.000 rocznie, firma od 1992r.
    W jakim wypadku bede musial kupic kase fiskalna?

    Dotychczas nie sprzedawalem nic osobom
    prywatnym nie prowadzacym DG.
    Czy wystawianie kazdej osobie prywatnej f-ry VAT
    z NIPem itp uchroni mnie przed ta komplikacja?

    Przeczesalem grupe, ale nie znalazlem tej informacji...

    Z gory dzieki.

  • 2. Data: 2002-01-14 09:18:01
    Temat: Re: Kiedy kasa fiskalna?
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    > Obroty <> 150.000 rocznie, firma od 1992r.
    > W jakim wypadku bede musial kupic kase fiskalna?

    Jeśli przekroczysz obrót na rzecz osób fizycznych nie prowadzących
    działalności gospodarczej w wysokości 40000 złotych - od początku trzeciego
    miesiąca następującego po miesiącu, w którym ten obrót przekroczysz.

    > Dotychczas nie sprzedawalem nic osobom
    > prywatnym nie prowadzacym DG.
    > Czy wystawianie kazdej osobie prywatnej f-ry VAT
    > z NIPem itp uchroni mnie przed ta komplikacja?

    Nie

    > Przeczesalem grupe, ale nie znalazlem tej informacji...
    >
    > Z gory dzieki.

    Nie ma za co - pozdrawiam.

  • 3. Data: 2002-01-14 09:32:30
    Od: m...@i...pl (Andrzej Moryson)

    Witam

    > Zastanawiam sie nad sprzedaza detaliczna towarow
    > (i uslugami dla osob prywatnych).
    >
    > Obroty <> 150.000 rocznie, firma od 1992r.
    > W jakim wypadku bede musial kupic kase fiskalna?

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2001 r. w sprawie kas
    rejestrujących.
    (Dz. U. Nr 151 poz. 1711)

    § 3. W przypadku podatników, którzy nie byli obowiązani przed dniem 1
    stycznia 2002 r. do rozpoczęcia ewidencjonowania i jednocześnie nie
    przekroczyli w 2001 r. kwoty obrotu, o której mowa w § 1 ust. 1, a którzy w
    trakcie 2002 r. przekroczą tę kwotę obowiązek rozpoczęcia ewidencjonowania
    powstaje po upływie dwóch miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca
    następującego po miesiącu, w którym nastąpiło przekroczenie kwoty obrotu w
    wysokości 40 000 zł z działalności.

    NIE

    Pozdrawiam
    ---
    Andrzej Moryson

  • 4. Data: 2002-01-14 09:45:21
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    trzeciego
    > miesiąca następującego po miesiącu, w którym ten obrót przekroczysz.

    Czyli do osiagniecia 40.000zl obrotu (netto sie domyslam?)
    na rzecz osob prywatnych, dokumentowanego f-rami VAT
    moge spac spokojnie...

    No to ok, to mi pasuje, eh ;)

    --
    studio QbA Jakub Jewuła