  • 1. Data: 2006-11-05 13:32:49
    Temat: Kiedy w koszty FV
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Zalozmy zejest taka FV, wystawiona dla DG:

    data sprzedazy: 31 sierpnia
    wystawienie dokumentu: 1 wrzesnia
    termin platnosci 1 pazdziernika
    zaplacona 1 padziernika

    Taka FV jest kosztem we wrzesniu czy w pazdzierniku?

    Pozdr
    hiki

  • 2. Data: 2006-11-05 13:57:46
    Temat: Re: Kiedy w koszty FV
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Hikikomori San <h...@g...pl> w

> [...]

    > termin platnosci 1 pazdziernika
    > zaplacona 1 padziernika

    > Taka FV jest kosztem we wrzesniu czy w pazdzierniku?

    Kolega ujmuje w październiku, ja we wrześniu, chyba, ze faktura za
    /specjalne/ usługi to w październiku ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2006-11-05 14:29:04
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    'Tom N' wrote:

    > Kolega ujmuje w październiku,

    Czyli ten z DG, ktory dostal fakture? Nazwijmy goklient raczej niz
    kolega ;)

    > ja we wrześniu,

    Czyli uslugodawca, fakturowydawca ;)

    > chyba, ze faktura za
    > /specjalne/ usługi to w październiku ;P

    chodzi ci o FV-MP?

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji

  • 4. Data: 2006-11-05 14:51:38
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 05-11-2006 o 14:32:49 Hikikomori San <h...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > termin platnosci 1 pazdziernika
    > zaplacona 1 padziernika
    >
    > Taka FV jest kosztem we wrzesniu czy w pazdzierniku?

    To zależy od tego jak koszty zaliczasz. Jeśli kasowo to z datą zapłacenia,
    jeśli memoriałowo to wtedy kiedy powstaje koszt. A koszt powstaje wtedy
    kiedy
    u srzedawcy powstaje przychód - bo przecież nie może być "dziury" jesli to
    ta sama
    operacja gospodarcza. A przychód u sprzedawcy powstaje z dniem wystawienia
    faktury. No i jesteśmy w domu :)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-11-05 15:37:13
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    t wrote:

> [...]
    > ta sama
    > operacja gospodarcza. A przychód u sprzedawcy powstaje z dniem wystawienia

    Moment, ajesli sprzedawca rozlicza sie memorialowo a kupujacy/platnik
    kasowo?

  • 6. Data: 2006-11-05 16:18:42
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 05-11-2006 o 16:37:13 Hikikomori San <h...@g...pl>
    napisał(a):

    > Moment, ajesli sprzedawca rozlicza sie memorialowo a kupujacy/platnik
    > kasowo?

    ">> To zależy od tego jak koszty zaliczasz. Jeśli kasowo to z datą
    "
    :)

  • 7. Data: 2006-11-05 18:16:31
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    t wrote:

    > ">> To zależy od tego jak koszty zaliczasz. Jeśli kasowo to z datą
    > "
    > :)

    No tak :)

  • 8. Data: 2006-11-06 09:34:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Nov 2006, t wrote:

> [...]
    > jeśli memoriałowo to wtedy kiedy powstaje koszt. A koszt powstaje wtedy kiedy

    Żeby to było takie proste...
    Streszczę idee przeciwne:
    - kasowo to jest wtedy kiedy powstaje koszt (!)
    - memoriałowo jest wtedy, kiedy powstaje przychód z ktorym związany
    jest koszt(!)

    Żeby_była_jasność: dyskusje nt. metody kasowej były na grupie
    i odwoływały się do poglądów dyskutowanych również na łamach
    prasy podatkowej.
    Uzasadnienie nawet wygląda sensownie - w ustawie nie ma mowy o zapłacie,
    jest o "poniesieniu". A dług też trzeba nieść ;)
    Z drugiej strony koszt może zostać niezapłacony, wtedy trzeba by
    uznać że mamy nieponiesiony koszt poniesiony... paranoja :>

    Natomiast z memoriałem jest inaczej: art.22.5 w sposób jasny wskazuje
    że przyporządkowanie kosztu memoriałowego dotyczy *przychodu* któremu
    on służy.
    Wyjątki są dwa, wynikają z przepisów szczegółowych:
    - wydatków na towary handlowe; nalezy oczekiwać że przepis o koniecznosci
    niewłocznego wpisania ich do KPiR plus wnioski systemowe z zasad
    rozliczania remanentu wskazują na ujmowanie ich "dokumentowo" :]
    - wydatki na cele ogólne, nie przyporządkowane do konkretnego
    przychodu, one rownież powinny byc ujmowane przy memoriale "dokumentowo"
    i dodatkowo jest orzeczenie NSA że tych wydatków *nie dzieli* się
    przy KPiR na okresy - np. zakupu prenumeraty czy czegoś podobnego.

    Klasyka to wydatek na usługę podwykonawcy, kończoną wcześniej niż
    powstanie przychód (skończenie właściwej usługi), szczególnie na
    przełomie roku.
    Pomysłu na ujmowanie w remanencie takiego wydatku też tu były :>
    (włacznie z tekstem ze to "pani w US" proponowała takiw wynalazek)
    ale IMO są równie sprzeczne z przepisami o remanencie jak i z logiką
    ustawy podatkowej.

    Mam nadzieję że mamy jasność w sprawie braku jasności ;) - a przynajmniej
    braku jednolitego poglądu, m.in. z powodu użytych w ustawie słów.

    A tak na deser - to przypadek trudniejszy (znaczy dla ustawodawcy, JAKBY
    chciał zapisać art.22 tak zeby była jasność):
    Najpierw wstęp:
    - zapłata wekslem. Mamy jasność: w momencie wystawienia weksla znika
    zobowiązanie "za fakturę", pojawia się zobowiązanie z weksla
    ...a teraz gwóźdź:
    - zapłata gwarantowana wekslem.
    Czy to jest zapłacone czy nie, a jak nie jest zapłacone to jak objaśnić
    przypadek kiedy zapłata zostanie ściągnięta z weksla :>, jeśli zaś
    jest zapłacone to co jak gość zapłaci *jednak* gotówką...

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2006-11-06 10:48:14
    Od: "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 06 Nov 2006 10:34:53 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Natomiast z memoriałem jest inaczej: art.22.5 w sposób jasny wskazuje
    > że przyporządkowanie kosztu memoriałowego dotyczy *przychodu* któremu
    > on służy.

    A mnie nadal nikt nie potrafi przedstawić uzasadnienia, że w wypadku KPiR
    zasada ta dotyczy także miesięcy w jednym roku, a nie tylko różnych lat.....

  • 10. Data: 2006-11-06 11:10:38
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-11-2006 o 10:34:53 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    Pozostaje mi czekać na kontrolę ;)
    Wyszedłem z założenia że będę operował na poziomie który jestem w stanie
    pojąć,
    zapewne 80% podatników nie ma pojęcią o tym o czym piszesz a jakoś nie
    słychać
    o masowym exodusie - więc i ja będę konskwentnie zaliczał koszty ogólne w
    dacie
    wystawienia faktury(lub jakiejkolwiek innej, byle późniejszej i w danym
    roku).
    Nierzetelności nikt tutaj nie będzie mógł mi zarzucić,
    co najwyżej mogą wyjąć z kosztów a wtedy wrzucę sobie z prawidłową datą,
    ryzykuję tyko odsetki - ale to traktuję jako nieodliczalne koszty uboczne
    prowadzenia DG ;)

    pozdrawiam