  • 11. Data: 2018-05-22 12:24:17
    Temat: Re: Kolejna okazja do wyboru zwolnienia z VAT
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-05-21 o 15:15, Pete pisze:

> [...]

    Hmm, ja zrozumiałem raczej, że sprzedawca określa
    jak ma być płacone i chyba musiałby podać nabywcy nr tego rachunku do VAT
    bo nie sądzę, żeby to się jakoś automagicznie uzupełniało przecież

    Tak jak sobie zażyczy.

  • 12. Data: 2018-05-22 12:50:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-05-22 o 12:24, cef pisze:

    > Hmm, ja zrozumiałem raczej, że sprzedawca określa
    > jak ma być płacone i chyba musiałby podać nabywcy nr tego rachunku do VAT
    > bo nie sądzę, żeby to się jakoś automagicznie uzupełniało przecież

    Niestety nie. Banki autgomagicznie utworzą rachunek VAT dla każdego
    rachunku 'firmowego'. Sprzedający w formularzu przelewu będzie miał
    dodatkowe pole (o ile dobrze pamiętam, to będzie to kwota netto).
    I teraz tworząc przelew, nadawca decyduje o podziale płatności.
    Jednocześnie, jeśli kwota VAT wynikająca z różnicy kwoty przelewu i
    kwoty netto będzxie dostępna na subkoncie VAT zlecającego przelew, to
    Bank pobierze kwotę netto z rachunku zwykłego a kwotę VAT z subkonta VAT.

    > Tak jak sobie zażyczy.

    Tu mi jedzie czołg :P

    --
    Pete

  • 13. Data: 2018-05-22 12:51:47
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > bo nie sądzę, żeby to się jakoś automagicznie uzupełniało przecież

    Niestety nie. Banki autgomagicznie utworzą rachunek VAT dla każdego
    rachunku 'firmowego'. Zlecający przelew w formularzu przelewu będzie
    miał dodatkowe pole (o ile dobrze pamiętam, to będzie to kwota netto).
    I teraz tworząc przelew, nadawca decyduje o podziale płatności.
    Jednocześnie, jeśli kwota VAT wynikająca z różnicy kwoty przelewu i
    kwoty netto będzie dostępna na subkoncie VAT zlecającego przelew, to

    Tu mi jedzie czołg :P

    --
    Pete

  • 14. Data: 2018-05-22 13:45:49
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-05-22 o 12:50, Pete pisze:

> [...]
    > kwoty netto będzxie dostępna na subkoncie VAT zlecającego przelew, to
    > Bank pobierze kwotę netto z rachunku zwykłego a kwotę VAT z subkonta VAT.

    Tak może być, ale miał zostać wybór, że jeśli sprzedawca powie, że
    całość płacić na zwykły rachunek, to tak by można było jakoś przelać
    brutto na zwykły rachunek.

    > Tu mi jedzie czołg :P

    Jeśli mechanizm będzie wymuszony, to z czasem się upowszechni.

  • 15. Data: 2018-05-22 14:13:21
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-05-22 o 13:45, cef pisze:

    > Tak może być, ale miał zostać wybór, że jeśli sprzedawca powie, że
    > całość płacić na zwykły rachunek, to tak by można było jakoś przelać
    > brutto na zwykły rachunek.

    Ech...
    http://www.rp.pl/VAT/305149992-Split-payment-od-1-li
    pca-2018-na-czym-polega-mechanizm-podzielonej-platno
    sci.html

    - Czy mechanizm podzielonej płatności jest dobrowolny czy obowiązkowy?

    Mechanizm podzielonej płatności, który ma wejść w życie 1 lipca 2018 r.,
    ma być dobrowolny. Ustawa nie nakłada obowiązku stosowania go. O tym,
    czy do danej faktury zostanie zastosowany mechanizm podzielonej
    płatności, zdecyduje nabywca (będący podatnikiem).

    Jak bowiem wynika z art. 108a ust. 1 ustawy o VAT, podatnicy, którzy
    otrzymali fakturę z wykazaną kwotą podatku, przy dokonywaniu płatności
    kwoty należności wynikającej z tej faktury mogą zastosować mechanizm
    podzielonej płatności.

    Podatnicy mogą zatem zapłacić za fakturę z zastosowaniem mechanizmu
    podzielonej płatności albo zapłacić za nią według dotychczasowych zasad
    (zwykły przelew, potracenie, gotówka - z zastrzeżeniem limitu transakcji
    gotówkowych wynoszących 15 000 zł).

    --
    Pete

  • 16. Data: 2018-05-22 14:36:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-05-22 o 14:13, Pete pisze:

> [...]
    > podzielonej płatności albo zapłacić za nią według dotychczasowych zasad
    > (zwykły przelew, potracenie, gotówka - z zastrzeżeniem limitu transakcji

    Czyli jak Ci sprzedawca powie, że sobie życzy, żeby zapłacić zwykłym
    brutto, to tak zapłacisz

  • 17. Data: 2018-05-22 14:40:26
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-05-22 o 14:36, cef pisze:

    pca-2018-na-czym-polega-mechanizm-podzielonej-platno
    sci.html

    > Czyli jak Ci sprzedawca powie, że sobie życzy, żeby  zapłacić zwykłym
    > brutto, to tak zapłacisz

    Nie, bo jeśli mam na subkoncie VAT kasę, to zapłacę split payment.
    Wtedy zapłacę o VAT mniej ze swoich środków

    --
    Pete

  • 18. Data: 2018-05-22 16:10:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-05-22 o 04:46, J.F. pisze:

    >I za każdym razem płacić 17PLN żeby odzyskać własne środki? :P

    Nawet jesli 4 razy w roku zaplacisz 17 zl, to nadal sie oplaca.

    J.

  • 19. Data: 2018-05-22 16:25:09
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-05-22 o 16:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup

    > Nawet jesli 4 razy w roku zaplacisz 17 zl, to nadal sie oplaca.

    Ale co się opłaca. Nie mieć 68zł niż mieć???

    --
    Pete

  • 20. Data: 2018-05-22 19:00:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-05-22 o 14:40, Pete pisze:

> [...]
    >
    > Nie, bo jeśli mam na subkoncie VAT kasę, to zapłacę split payment.
    > Wtedy zapłacę o VAT mniej ze swoich środków

    Ale chodzi mi o sytuację, kiedy takie zachowanie spowoduje, że już nie
    kupisz
    na takich samych warunkach, więc mimo tego, że jest Ci wygodniej przelać VAT
    z rachunku VAT, to zastosujesz się do prośby klienta.