  • 41. Data: 2018-05-28 11:37:00
    Temat: Re: Kolejna okazja do wyboru zwolnienia z VAT
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Mon, 28 May 2018 10:50:12 +0200, użytkownik Pete napisał:

    > Lepiej wymyśl, w jaki sposób wierzyciel miałby zwrócić taki przelew.
    > IMHO niebędziesiędało.

    Jak to w jaki? Przelewem MPP.

  • 42. Data: 2018-05-28 11:37:59
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-05-28 o 11:37, jureq pisze:

    > Jak to w jaki? Przelewem MPP.

    Słusznie :)

    --
    Pete

  • 43. Data: 2018-06-08 08:52:48
    Od: r...@k...net

    W dniu wtorek, 22 maja 2018 12:50:06 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
    (...)
    > I teraz tworząc przelew, nadawca decyduje o podziale płatności.

    Ciekawe jak to będzie jak płacący się w tym podziale "walnie", a jego subkonto vat
    będzie puste, więc dla niego to będzie bez różnicy.

  • 44. Data: 2018-06-08 10:23:48
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Thu, 07 Jun 2018 23:52:48 -0700, użytkownik radoslaw napisał:

> [...]
    >
    > Ciekawe jak to będzie jak płacący się w tym podziale "walnie", a jego
    > subkonto vat będzie puste, więc dla niego to będzie bez różnicy.

    Akurat ten wypadek przepisy określają dokładnie. Płatność podzielona jest
    realizowana w dwu etapach:
    1. Przeksięgowanie z rachunku VAT na rachunek "podstawowy", wykonywane do
    wysokości środków dostępnych na rachunku VAT.
    2. Niezależnie od kwoty przeksięgowanej w 1-ym etapie, przelew podzielony
    z rachunku "podstawowego".

  • 45. Data: 2018-06-08 10:30:59
    Od: r...@k...net

    W dniu piątek, 8 czerwca 2018 10:24:18 UTC+2 użytkownik jureq napisał:

> [...]
    > 1. Przeksięgowanie z rachunku VAT na rachunek "podstawowy", wykonywane do
    > wysokości środków dostępnych na rachunku VAT.

    Czyli jak na subkoncie vat wykonującego przelew będzie zero, to nic nie przeleje, to
    wiem.

    > 2. Niezależnie od kwoty przeksięgowanej w 1-ym etapie, przelew podzielony
    > z rachunku "podstawowego".

    Czyli jak pisałem powyżej, dla wykonującego przelew nie będzie różnicy, tylko
    odbiorca przelewu otrzyma np. 23% netto i 77% vat. :)
    I co może w takim wypadku zrobić? Będzie biegał do US bo się płacący pomylił?

    R.

  • 46. Data: 2018-06-17 09:53:35
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Pete pisze:

    > Dodam jeszcze, że nie ma możliwości zapłacenia proformy w split payment :(

    Jak również zapłacenia z MPP kilku faktur zbiorczo. Każda faktura (w
    płatności MPP) tylko osobnym osobnym przelewem. I - jeżeli ktośby nie
    pamiętał - każdy przelew z konta firmowego wiąże się z opłatą za ten
    przelew.