1. Data: 2002-08-20 11:18:32
Temat:Komis
Od:s...@i...pl (Sebastian D-D) szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos wie, jaki jest standardowy obieg dokumentow w przypadku komisu ?
Jakie rachunki, faktury, ewidencje - zarowno przy zwolnieniu, jak i placeniu
VAT.

Zgodz sie, co Ci szkodzi... >>> http://link.interia.pl/f163b

2. Data: 2002-08-22 13:15:34
Temat:Odp: Komis
Od:"Krys" <g...@p...onnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sebastian D-D <s...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:00bb01c2483b$bb8dd4e0$0...@e...net.p
l...
> Czy ktos wie, jaki jest standardowy obieg dokumentow w przypadku komisu ?
> Jakie rachunki, faktury, ewidencje - zarowno przy zwolnieniu, jak i
placeniu
> VAT.

1.dostajesz towar w komis wart 100(jestes komisantem) od komitenta na
eMeMke. ustaliliscie ze 100 jest Twoja cena sprzedazy a marza wyniesie 30%
2. sprzedajesz towar za 100+VAT; jesli wystawiasz fakture to oznaczasz ja
faktura VAT KOMIS.
3. informujesz komitenta, ze sprzedales towar (teoretycznie powiniennes
przeslac mu kopie faktury VAT KOMIS - dlatego warto robic po dwie kopie
faktur) ale lepiej prowadzic kontrolke - dzienniksprzedazy za dany okres.
4. komitent wystawia Ci komisowy dokument handlowy zgodnie z §47 rozp.VAT na
100+VAT
5 wystawiasz komitentowi fakture za prowizje komisowa w wysokosci 30+vat
6 do rejestru VAT wpisujesz tylko 30.
7 jesli masz kase fiskalna to musisz zaewidencjonowac sprzedaz 100+vat, a
nastepnie na jakims dokumencie wewnetrnym skorygowac sprzedaz o sprzedaz
komisowa zgodnie z otrzymanymi komisowymi dokumentami handlowymi.
8 obliczenie z pkt 7 nie jest wazne jezeli wszysko sprzedazjesz w
komis.jesli jednak jakas czesc towaru sprzedawana jes poza komisem to
obliczenie powinno byc miej wiecej nastepujace:
sprzedaz ogolem 500+vat
sprzedaz komisowa 100+vat
suma sprzedazy poza komisem 400+vat

do rejestru i deklaracji VAT: sprzedaz poza komisem 400+vat
marza komisowa
30+vat
suma
430+ vat.

Osobiscie polecam wspolprace komisowa bo rozliczenia podatkowe u obu stron
nastepuja dopiero po sprzedazy towaru. Mala jest tez ilosc dokumentow.
Minimalnie po jednej fakturze kazda ze ston i nie ma korekt i niekonczacego
sie rozliczania dot zwrotow towaru itd.

krys

3. Data: 2002-08-22 14:28:03
Temat:Re: Komis
Od:s...@i...pl (Sebastian D-D) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 2. sprzedajesz towar za 100+VAT; jesli wystawiasz fakture to oznaczasz ja

Jesli jestem podmiotowo zwolniony wystawiam rachunek ?

> faktur) ale lepiej prowadzic kontrolke - dzienniksprzedazy za dany okres.
Jest cos takiego naj Ewidencja towarow przyjetych w komis, czy koniecznie
trzeba to prowadzic a przedtem dac do ostemplowania w US, czy (a raczej ile)
US bierze oplaty za takie ostemplowanie ?

> [...]
na
> 100+VAT
> 5 wystawiasz komitentowi fakture za prowizje komisowa w wysokosci 30+vat

Jesli jestem zw z VAT wystawiam rachunek ?

> 6 do rejestru VAT wpisujesz tylko 30.
No wlasnie, co wpisuje przy zwolnieniu do ewidencji uproszczonej
(30-krotnosc prowizji) ?

A co z podatkiem od czynnosci cywilnoprawnych ? Czytalem, ze nie placac VATu
nalezy od umowy komisu odprowadzic wtedy 2% - czy to prawda i czy to jest
oplata od wykonania takiej umowy czy juz od samego zawarcia ? I co stanowi
podstawe tego podatku?

Zaryzykujesz staly zwiazek? >>> http://link.interia.pl/f163c

4. Data: 2002-08-23 13:40:00
Od:"Krys" <g...@p...onnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sebastian D-D <s...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:005d01c249e6$87952740$0...@e...net.p
l...

zgodnie z Art. 2. ustawy o PCC nie podlegają podatkowi:
czynności cywilnoprawne, jeżeli przynajmniej jedna ze stron z tytułu
dokonania tej czynności na podstawie odrębnych przepisów jest opodatkowana
podatkiem od towarów i usług lub jest zwolniona od tego podatku.
orzeczenia sądów.

jesli nie kupujesz od vatowca obiawiazek podatkowy powstanie z chwila
wyplaty naleznosci komitentowi (2% od ceny sprzedazy). oczywiscie w umowie
mozesz zawrzec ze ty placisz podatek ale obciazasz nim komitenta - takze
wyplacisz mu cene sprzedazy pomiejszona o prowizje i podatek

krys

krys