  • 1. Data: 2002-08-20 11:18:32
    Temat: Komis
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    Czy ktos wie, jaki jest standardowy obieg dokumentow w przypadku komisu ?
    Jakie rachunki, faktury, ewidencje - zarowno przy zwolnieniu, jak i placeniu
    VAT.

    Zgodz sie, co Ci szkodzi... >>> http://link.interia.pl/f163b

  • 2. Data: 2002-08-22 13:15:34
    Temat: Odp: Komis
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Użytkownik Sebastian D-D <s...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:00bb01c2483b$bb8dd4e0$0...@e...net.p
    l...
    > Czy ktos wie, jaki jest standardowy obieg dokumentow w przypadku komisu ?
    > Jakie rachunki, faktury, ewidencje - zarowno przy zwolnieniu, jak i
    placeniu
    > VAT.

    1.dostajesz towar w komis wart 100(jestes komisantem) od komitenta na
    eMeMke. ustaliliscie ze 100 jest Twoja cena sprzedazy a marza wyniesie 30%
    2. sprzedajesz towar za 100+VAT; jesli wystawiasz fakture to oznaczasz ja
    faktura VAT KOMIS.
    3. informujesz komitenta, ze sprzedales towar (teoretycznie powiniennes
    przeslac mu kopie faktury VAT KOMIS - dlatego warto robic po dwie kopie
    faktur) ale lepiej prowadzic kontrolke - dzienniksprzedazy za dany okres.
    4. komitent wystawia Ci komisowy dokument handlowy zgodnie z §47 rozp.VAT na
    100+VAT
    5 wystawiasz komitentowi fakture za prowizje komisowa w wysokosci 30+vat
    6 do rejestru VAT wpisujesz tylko 30.
    7 jesli masz kase fiskalna to musisz zaewidencjonowac sprzedaz 100+vat, a
    nastepnie na jakims dokumencie wewnetrnym skorygowac sprzedaz o sprzedaz
    komisowa zgodnie z otrzymanymi komisowymi dokumentami handlowymi.
    8 obliczenie z pkt 7 nie jest wazne jezeli wszysko sprzedazjesz w
    komis.jesli jednak jakas czesc towaru sprzedawana jes poza komisem to
    obliczenie powinno byc miej wiecej nastepujace:
    sprzedaz ogolem 500+vat
    sprzedaz komisowa 100+vat
    suma sprzedazy poza komisem 400+vat

    do rejestru i deklaracji VAT: sprzedaz poza komisem 400+vat
    marza komisowa
    30+vat
    suma
    430+ vat.

    Osobiscie polecam wspolprace komisowa bo rozliczenia podatkowe u obu stron
    nastepuja dopiero po sprzedazy towaru. Mala jest tez ilosc dokumentow.
    Minimalnie po jednej fakturze kazda ze ston i nie ma korekt i niekonczacego
    sie rozliczania dot zwrotow towaru itd.

    krys

  • 3. Data: 2002-08-22 14:28:03
    Temat: Re: Komis
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    > 2. sprzedajesz towar za 100+VAT; jesli wystawiasz fakture to oznaczasz ja

    Jesli jestem podmiotowo zwolniony wystawiam rachunek ?

    > faktur) ale lepiej prowadzic kontrolke - dzienniksprzedazy za dany okres.
    Jest cos takiego naj Ewidencja towarow przyjetych w komis, czy koniecznie
    trzeba to prowadzic a przedtem dac do ostemplowania w US, czy (a raczej ile)
    US bierze oplaty za takie ostemplowanie ?

> [...]
    na
    > 100+VAT
    > 5 wystawiasz komitentowi fakture za prowizje komisowa w wysokosci 30+vat

    Jesli jestem zw z VAT wystawiam rachunek ?

    > 6 do rejestru VAT wpisujesz tylko 30.
    No wlasnie, co wpisuje przy zwolnieniu do ewidencji uproszczonej
    (30-krotnosc prowizji) ?

    A co z podatkiem od czynnosci cywilnoprawnych ? Czytalem, ze nie placac VATu
    nalezy od umowy komisu odprowadzic wtedy 2% - czy to prawda i czy to jest
    oplata od wykonania takiej umowy czy juz od samego zawarcia ? I co stanowi
    podstawe tego podatku?

    Zaryzykujesz staly zwiazek? >>> http://link.interia.pl/f163c

  • 4. Data: 2002-08-23 13:40:00
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Użytkownik Sebastian D-D <s...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:005d01c249e6$87952740$0...@e...net.p
    l...

    zgodnie z Art. 2. ustawy o PCC nie podlegają podatkowi:
    czynności cywilnoprawne, jeżeli przynajmniej jedna ze stron z tytułu
    dokonania tej czynności na podstawie odrębnych przepisów jest opodatkowana
    podatkiem od towarów i usług lub jest zwolniona od tego podatku.
    orzeczenia sądów.

    jesli nie kupujesz od vatowca obiawiazek podatkowy powstanie z chwila
    wyplaty naleznosci komitentowi (2% od ceny sprzedazy). oczywiscie w umowie
    mozesz zawrzec ze ty placisz podatek ale obciazasz nim komitenta - takze
    wyplacisz mu cene sprzedazy pomiejszona o prowizje i podatek

    krys

    krys