1. Data: 2005-07-14 14:21:34
Temat:Komornik, bank, konto zajecie - co robic???? help
Od:"Agusia" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Poczytalam juz archiwum ale nie znalazlam odpowiedzi - byc moze ze
zdenerwowania

Mam dośc typową sytuację bo komornik wysłał do mojego banku zawiadomienie o
"zajęciu prawa majątkowego stanowiącego bla bla bla".
Bylo to tydzień temu.
Kiedy jednak sprawdzam konto przez internet to tak jak wolne srodki byly tak
sa (nie są duże ale są :D ) - dziwne - bo chyba powinna byc kwota ujemna na
saldo zajecia?

Z konta nie bede juz korzystac - na wszelki wypadek - zastanawiam sie tylko
czy jak teraz zaloze sobie nowe to mnie tez nie capna - bo jak do
wszystkich bankow powysylali te wnioski o zajecie to moze byc malo ciekawie
:/

Czy zmiana miejsca zamieszkania i wlasciwosci US moze mi pomoc?
Czy zalozenie konta w jakims malym banku spoldzielczym np w innym miescie
moze mnie uchronic przed czyms takim

Zdesperowana Agusia

2. Data: 2005-07-14 14:31:17
Temat:Re: Komornik, bank, konto zajecie - co robic???? help
Od:witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Agusia wrote:
> Kiedy jednak sprawdzam konto przez internet to tak jak wolne srodki byly tak
> sa (nie są duże ale są :D ) - dziwne - bo chyba powinna byc kwota ujemna na
> saldo zajecia?

Jakaś tam kwota jest wolna od zajęcia.

> Czy zmiana miejsca zamieszkania i wlasciwosci US moze mi pomoc?
> Czy zalozenie konta w jakims malym banku spoldzielczym np w innym miescie
> moze mnie uchronic przed czyms takim

a odsetki ci nie lecą?
Szkoda kasy moim zdaniem.

3. Data: 2005-07-14 15:25:13
Od:"Agusia" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

:
: Jakaś tam kwota jest wolna od zajęcia.
:
: >
[...]

Leca ale ja musze stanac na nogi - bo tak to nigdy tego nie splace a bardzo
chce - długi trzeba splacac wiem i nie uchylam sie. Wiec potrzebuje czasu
aby stanac na nogi i tyle i wszystko zamknac.

Dzieki

Agusia - chyba jeszcze bardziej zrozpaczona

4. Data: 2005-07-14 15:30:53
Od:KrzysiekPP <k...@S...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakaś tam kwota jest wolna od zajęcia.

Ale nie dla US, tj. mandatow. Mi sciagneli z konta na ktorym mialem
debet. A nie ruszyli konta z dodatnim saldem ...

5. Data: 2005-07-14 17:04:51
Od:"Skibbbi" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agusia" <n...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:db5see$8jm$1@news.onet.pl...
> [...]
>
> Czy zmiana miejsca zamieszkania i wlasciwosci US moze mi pomoc?
> Czy zalozenie konta w jakims malym banku spoldzielczym np w innym miescie

Każde konto firmowe masz obowiązek zgłosić do Urzędu Skarbowego (niestety)
jak się dopatrzą, że jakiegoś nie zgłosiłaś będzie kara.

krzys

6. Data: 2005-07-15 15:09:55
Od:"Kriss" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Każde konto firmowe masz obowiązek zgłosić do Urzędu Skarbowego (niestety)
> jak się dopatrzą, że jakiegoś nie zgłosiłaś będzie kara.

Komornik jest rozliczany z efektów , jeśli więc zajmie małą kwotę,zacznie
szukać innych form spłaty i zabezpieczenia - zajęcie nieruchomości,środków
trwałych,obrotowych itp.Bank nie wykona przelewu przed upływem 7 dni od daty
otrzymania tytułu,co najwyżej zablokuje możliwość przelewu.Masz bowiem 7 dni
na złożenie protestu do tytułu.Komornicy skarbowi skłonni są przyjmować spłatę
w ratach nawet niskich byle systematycznych niż zajmować się handlem używanymi
komputerami czy samochodami-odwiedż komornika,przedstaw sytuację i zaproponuj
coś.Uważaj - rozjuszony komornik to najgorsze co może się przytrafić.Jeśli
zaległość jest duża a w mieszkaniu masz jakieś cenne rzeczy,nawet nie należące
do ciebie to radzę oddać na przechowanie lub przygotować dowody świadczące o
tym ,że rzeczy te nie stanowią Twojej własności.(biżuteria,obrazy,sprzęt
elektroniczny,itp)
Każde konto bankowe które otworzysz zgłaszaj w ostatnim dniu terminu do
zgłoszenia-listem poleconym.Da Ci to mniej więcej miesiąc do półtora
spokojnego obrotu bezgotówkowego.Po tym czasie likwiduj konto i zakładaj inne
w innym banku.Tytuł jest zawsze wystawiany na określone konto i bank.
Wykazuj dobrą wolę i nie ukrywaj się.
Głowa do góry i pozdrowienia-Kriss

7. Data: 2005-07-17 17:12:00
Od:"zlodziej podatkow" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w innym banku.Tytuł jest zawsze wystawiany na określone konto i bank.

Kriss ma 100% racji. Komornik to też tylko człowiek i wykonuje swoją pracę.
Nawet jeżeli będziesz spłacała po 10 zeta byle w miarę często i systematycznie
to praktycznie nic Ci nie grozi. Ale nie czekaj aż do Ciebie przyjedzie. Ty idź
do niego. Nawet jest możliwe odblokowanie konta więc nie ma sensu uruchamiać
nowego. Chyba że to jest kilkaset tysięcy, wtedy sprawa może być trudna ale nie
beznadziejna.