  • 1. Data: 2008-05-06 10:46:40
    Temat: Koniec DG, remanent
    Od: r...@o...pl

    Witam

    Na koniec DG robię remanent uwzględniając także wyposażenie.
    Od wartośći remanentu pomnożonej przez odpowiedni współczynnik
    dochodów o przychodów płacę 10% podatku. I teraz:

    1) czy oprócz tego że płaci się ten 10% podatek od pozostałości, to
    remanent w części przypadającej na materiały i towary(bez wyposażenia)
    powinien być wpisywany do KPiR jako remanent końcowy i pomniejszyć
    koszty (tak mi wychodzi z lektury updof i rozporządzenia do kpir -
    jeśli mam rację to by znaczyło że towary/materiały wypadają z kosztów
    tak jak przy remanencie na koniec roku, ale trzeba od nich - i od
    pozostałęgo wyposażenia - zapłacić "wirtualny przyszacowany podatek od
    potencjalnej sprzedaży na czarno" ? )

    2) czy jeśli w ciągu 3 ostatnich miesięcy była strata i w 2007r. też
    była strata, to ten zryczałtowany podatek 10% wyniesie 0 (dochód=0
    więc dochód/przychód=0) ?

    pozdr

  • 2. Data: 2008-05-10 20:40:53
    Temat: Re: Koniec DG, remanent
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 May 2008, r...@o...pl wrote:

> [...]
    > tak jak przy remanencie na koniec roku, ale trzeba od nich - i od
    > pozostałęgo wyposażenia - zapłacić "wirtualny przyszacowany podatek od

    Nie "na czarno", a "od nieuzyskanego zysku" :P
    Niestety, tak wychodzi :(

    pzdr, Gotfryd