  • 1. Data: 2007-09-02 11:03:48
    Temat: Koniec roku ze stratą, przejście kwot na kolejny rok
    Od: t...@o...pl

    Witam

    Mam zamiar troszkę zainwestować w firmę, jednak pytanie: strata z
    końca roku przechodzi na kolejny rok (KPiR)? Oraz czy nadwyżka
    zapłaconego podatku VAT przechodzi z grudnia na styczeń?

    Dziękuję z góry za odpowiedzi
    Tomek

  • 2. Data: 2007-09-02 11:15:52
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 2 września 2007 13:03
    (autor t...@o...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <1...@r...googlegroups.c
    om>):

    > Witam
    >
    > Mam zamiar troszkę zainwestować w firmę, jednak pytanie: strata z
    > końca roku przechodzi na kolejny rok (KPiR)?

    Nie.

    > Oraz czy nadwyżka
    > zapłaconego podatku VAT przechodzi z grudnia na styczeń?

    Tak.

    VAT jest rozliczany miesięcznie i tyle, nie ma tam czegoś takiego jak koniec
    roku. Za to PIT jest rozliczany rocznie i miesięcznie tylko zaliczki
    odprowadzasz. To, że będziesz miał w grudniu straty, nie znaczy że
    całorocznie je będziesz miał... Więc dopiero roczne rozliczenie wykaże czy
    wyszła strata czy nie...

    Potem taką stratę możesz rozliczać przy kolejnych rocznych rozliczeniach,
    ale nie znam dokładniejszych warunków, bo ja mam ciągłą stratę :( i nie mam
    kiedy rozliczyć zeszłorocznych.

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 3. Data: 2007-09-02 11:42:52
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Wrak Tristana w <news:fbe618$j9h$1@news.onet.pl>:

    > W odpowiedzi na pismo z niedziela, 2 września 2007 13:03
    > (autor t...@o...pl
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <1...@r...googlegroups.c
    om>):

    > Nie.

    3. O wysokość straty ze źródła przychodów poniesionej w roku podatkowym,
    można obniżyć dochód uzyskany z tego źródła w najbliższych kolejno po sobie
    następujących pięciu latach podatkowych, z tym że wysokość obniżenia w
    którymkolwiek z tych lat nie może przekroczyć 50 % kwoty tej straty.

    > To, że będziesz miał w grudniu straty, nie znaczy że
    > całorocznie je będziesz miał... Więc dopiero roczne rozliczenie wykaże czy
    > wyszła strata czy nie...

    Temat wiadomości oczywiście jest bez znaczenia... Właściwie to wpisujmy tam
    numer kolejny wysłanej wiadomości ;P

    > Potem taką stratę możesz rozliczać przy kolejnych rocznych rozliczeniach,
    > ale nie znam dokładniejszych warunków, bo ja mam ciągłą stratę :( i nie mam
    > kiedy rozliczyć zeszłorocznych.

    W końcu przyjdą i sie zapytają "o cel prowadzenia DG" -- ale nie znam
    dokładniejszych warunków ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2007-09-02 12:25:05
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 2 września 2007 13:42
    (autor 'Tom N'
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <0...@i...dyndns.org.invalid>):

    > Temat wiadomości oczywiście jest bez znaczenia... Właściwie to wpisujmy
    > tam numer kolejny wysłanej wiadomości ;P

    Im bardziej Tristan zaglądał w to zdanie tym bardziej sensu tam nie było :D

    > W końcu przyjdą i sie zapytają "o cel prowadzenia DG" -- ale nie znam
    > dokładniejszych warunków ;-)

    No ale po co mają pytać, skoro wiadomo, że celem każdego przedsiębiorstwa
    jest długofalowy zysk, do którego tylko w baardzo specyficznych i wyjątkowo
    rzadkich przypadkach można dojść bez straty.

    Nie jest też powiedziane, że ten cel musi się udać zrealizować :D Jeżeli
    przez najbliższe 30 lat się nie uda, to będę się zastanawiał nad zmianą
    strategii. :-P

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl