  • 31. Data: 2008-02-27 15:24:51
    Temat: Re: Konsekwencje posiadania NIPu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek Soltysik wrote:

    > no ok, ale ja nie mówię o sytuacji kiedy dostaję pierwsze w życiu
    > zlecenie, pracę etc. i dokonuje zgłoszenia za pośrednictwem płatnika,
    > tylko o sytuacji w której składam nip-3 "bo tak mi się podoba i chcę
    > dostać NIP".
    > Zauważ, że są sytuacje kiedy musisz się rozliczyć samemu, a nie za
    > pośrednikiem płatnika.

    wiec jak złożysz druk nip-3 bez niczego wiecej, to z dużym
    prawdopodobieństwem dostaniesz wezwanie w celu zlozenia wyjasnien.

  • 32. Data: 2008-02-27 16:46:43
    Temat: Re: Konsekwencje posiadania NIPunie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek Soltysik wrote:

    > 2. Jest mnóstwo innych sytuacji niż umowa o pracę lub zlecenie w której
    > musisz się rozliczyć z us, bądź coś w nim zgłosić i powiedz mi co w
    > takiej sytuacji należy zrobić? (tylko nie mów, że założyć DG...)

    złożyć nip-3 z wyjaśnieniem dlaczego samodzielnie występujesz o nip.
    Inaczej dostaniesz wezwanie do US w celu wyjasnienia dlaczego
    samodzielnie, a nie poprzez płatnika występujesz o nip.

    > 3. Co do Twoich doświadczeń z urzędami to jak już mówiłem są miejsca
    > gdzie obsługują ludzie, którzy nie zauważyli, że prl-u już nie ma, ale w
    > większych miastach raczej nie ma już z tym problemu.

    a co ma prl do tego. zawsze jak czegos nie rozumiesz to zwalasz na prl?

  • 33. Data: 2008-02-27 21:22:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Feb 2008, Jacek Soltysik wrote:

    > to, że ten przepis jest do d..y i każdy normalny człowiek wyda Ci NIP bez
    > problemu bo i tak kiedyś będzie musiał to zrobić.

    Znów "stawiasz na głowie" :), nie żądaj "normalności" od US,
    lecz od Sejmu.
    Żaden "normalny człwiek" nie powinien łamać prawa, a jak jest
    pracownikiem US ma podstawy aby obawiać się sankcji dyscyplinarnych.
    Ustawa nie daje podstaw - i to właśnie *ustawodawca* jest winien
    istnienia absurdu, że mimo iż ktoś wie że mu NIP będzie potrzebny,
    to US ma podstawy aby mu odmówić.

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2008-02-29 17:27:24
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Formalnie złożenie go samodzielnie konczy sie odmową nadania nip z
    > powołaniem na art 8.1. A wczesniej wezwaniem do US w celu złożenia
    > wyjaśnien. Duzo US tego nie przestrzega co nie znaczy ze zawsze ma sie
    > tyle szczescia.

    Zawsze można to umotywować chęcią założenia rachunku maklerskiego, a
    środki na zakup akcji uzyskać w formie darowizny od rodziców.

  • 35. Data: 2008-02-29 19:16:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Wasilewski wrote:
> [...]
    >>

    > Zawsze można to umotywować chęcią założenia rachunku maklerskiego, a
    > środki na zakup akcji uzyskać w formie darowizny od rodziców.

    tylko trzeba o tym wiedziec jak sie do US idzie, a nie z niego wraca.