  • 1. Data: 2003-07-31 13:39:51
    Temat: Korekta PIT 4
    Od: "Ewa M." <m...@N...gazeta.pl>

    Mam do skrygowania PIT 4 za II/2003r. Korekta jest na korzyść firmy tzn.
    firma odprowadziła wyższy podatek niz wynikał z wyliczeń. Czy orócz
    sporządzenia korekty PIT 4 za luty, powinnam wystąpić z pismem do US
    informującym o nadpłacie i jednoczesnym wyjaśniem skąd sie wzięła nadpłata a
    także wyrazic tzw. czynny żal. Czy nie wysyłać pisma a sporzadzając
    najbliższą deklarcje za VII, pomniejszyć kwotę należnego podatku o kwotę
    nadpłaty za II/2003 z jednoczesnym wyjasnieniem różnicy miedzy kwotą
    pobranego a wpłaconego podatku w poz. 70 PIT 4.

  • 2. Data: 2003-07-31 20:20:45
    Temat: Re: Korekta PIT 4
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Ewa M." <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nadpłaty za II/2003 z jednoczesnym wyjasnieniem różnicy miedzy kwotą
    > pobranego a wpłaconego podatku w poz. 70 PIT 4.
    ----------------------------------
    Jesli jednak był błąd w deklaracji to jak najbardziej zrób korekte z
    wyjaśnieniem przyczyn .Co do czynnego żalu to raczej nie ma potrzeby bo nie
    było uszczuplenia .To zależy jak US do tego podejdzie .Ja ostatnio robiłam
    korekę w ryczałcie (mniej wpłaciłam jak należało ) to US kasę wziął odsetki
    też ale pismo o czynnym żalu nie bardzo wiedzieli co z tym robić bo nie ma
    deklaracji troche pochodziłam żeby ktoś to wziął.
    Pozdrawiam Wiola

  • 3. Data: 2003-07-31 20:46:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Jul 2003, Ewa M. wrote:

> [...]
    >+ informującym o nadpłacie i jednoczesnym wyjaśniem skąd sie wzięła nadpłata a

    IM*H*O czynny żal "przysługuje" tylko w ramach "uszczerbku w budżecie
    Skarbu", znaczy: Skarb nie poniósł uszczerbku - nie trzeba składać.
    Jakbym się mylił to proszę skrzyczeć :), ale już składałem korektę
    bez "żalów" :)
    Acha: i działa (żal) skutecznie IMO *tylko* (AFAIK) jeśli
    uszczerbek został *już* wyrównany... !

    Wyjaśnienie musisz AFAIK złożyć, bo tak stanowią znowelizowane
    przepisy ! (i "wyjaśniałem" moje błędy podając numery dokumentów
    lub wpisów w księgach lub ewidencjach).

> [...]
    >+ nadpłaty za II/2003 z jednoczesnym wyjasnieniem różnicy miedzy kwotą
    >+ pobranego a wpłaconego podatku w poz. 70 PIT 4.

    Już zeznawałem, że w razie takich "korekt" dołączam do aktualnej
    deklaracji niewielki świstek z wyjasnieniem w stylu "ze względu
    na korektę deklaracji XX/YY o wartość ZZ zł wpłata podatku
    będzie wynosić: ZZ1 (z deklaracji) +/- ZZ2 (z korekty) = ZZ3 zł",
    co powinno zapobiegać "wezwaniom" i innym takim jeśli ekipa
    w US się pogubi w deklaracjach. Jak dotąd - działa skutecznie :)
    Podkreślam: nie osobny "papier", a karteluszek dopięty zszywaczem
    do 1. strony deklaracji aby "się nie rozszedł po teczce" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 4. Data: 2003-08-01 12:55:44
    Od: "Bohdan" <k...@f...polbox.pl>

    A co zrobić, gdy się okazało, w kwietniu nie pobrano należnego podatku od
    zakupionych w marcu a wydanych w kwietniu talonów?
    Bohdan

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

  • 5. Data: 2003-08-01 13:32:07
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Bohdan" <k...@f...polbox.pl> napisał w wiadomości
    > A co zrobić, gdy się okazało, w kwietniu nie pobrano należnego podatku od
    > zakupionych w marcu a wydanych w kwietniu talonów?
    Jesli talony rodziły obowiązek pobrania podatku to w/g mnie korekta PIT-4,
    czynny żal oraz należne odsteki i wyjaśnienie przyczyn korekty.
    Pozdrawiam Wiola

  • 6. Data: 2003-08-01 15:03:40
    Od: "Bohdan" <k...@f...polbox.pl>

    rozumiem w jakiś sposób musze jeszcze ten podatek pobrać od pracowników?