1. Data: 2003-07-31 13:39:51
Temat:Korekta PIT 4
Od:"Ewa M." <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam do skrygowania PIT 4 za II/2003r. Korekta jest na korzyść firmy tzn.
firma odprowadziła wyższy podatek niz wynikał z wyliczeń. Czy orócz
sporządzenia korekty PIT 4 za luty, powinnam wystąpić z pismem do US
informującym o nadpłacie i jednoczesnym wyjaśniem skąd sie wzięła nadpłata a
także wyrazic tzw. czynny żal. Czy nie wysyłać pisma a sporzadzając
najbliższą deklarcje za VII, pomniejszyć kwotę należnego podatku o kwotę
nadpłaty za II/2003 z jednoczesnym wyjasnieniem różnicy miedzy kwotą
pobranego a wpłaconego podatku w poz. 70 PIT 4.

2. Data: 2003-07-31 20:20:45
Temat:Re: Korekta PIT 4
Od:"Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa M." <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nadpłaty za II/2003 z jednoczesnym wyjasnieniem różnicy miedzy kwotą
> pobranego a wpłaconego podatku w poz. 70 PIT 4.
----------------------------------
Jesli jednak był błąd w deklaracji to jak najbardziej zrób korekte z
wyjaśnieniem przyczyn .Co do czynnego żalu to raczej nie ma potrzeby bo nie
było uszczuplenia .To zależy jak US do tego podejdzie .Ja ostatnio robiłam
korekę w ryczałcie (mniej wpłaciłam jak należało ) to US kasę wziął odsetki
też ale pismo o czynnym żalu nie bardzo wiedzieli co z tym robić bo nie ma
deklaracji troche pochodziłam żeby ktoś to wziął.
Pozdrawiam Wiola

3. Data: 2003-07-31 20:46:31
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 31 Jul 2003, Ewa M. wrote:

> [...]
>+ informującym o nadpłacie i jednoczesnym wyjaśniem skąd sie wzięła nadpłata a

IM*H*O czynny żal "przysługuje" tylko w ramach "uszczerbku w budżecie
Skarbu", znaczy: Skarb nie poniósł uszczerbku - nie trzeba składać.
Jakbym się mylił to proszę skrzyczeć :), ale już składałem korektę
bez "żalów" :)
Acha: i działa (żal) skutecznie IMO *tylko* (AFAIK) jeśli
uszczerbek został *już* wyrównany... !

Wyjaśnienie musisz AFAIK złożyć, bo tak stanowią znowelizowane
przepisy ! (i "wyjaśniałem" moje błędy podając numery dokumentów
lub wpisów w księgach lub ewidencjach).

> [...]
>+ nadpłaty za II/2003 z jednoczesnym wyjasnieniem różnicy miedzy kwotą
>+ pobranego a wpłaconego podatku w poz. 70 PIT 4.

Już zeznawałem, że w razie takich "korekt" dołączam do aktualnej
deklaracji niewielki świstek z wyjasnieniem w stylu "ze względu
na korektę deklaracji XX/YY o wartość ZZ zł wpłata podatku
będzie wynosić: ZZ1 (z deklaracji) +/- ZZ2 (z korekty) = ZZ3 zł",
co powinno zapobiegać "wezwaniom" i innym takim jeśli ekipa
w US się pogubi w deklaracjach. Jak dotąd - działa skutecznie :)
Podkreślam: nie osobny "papier", a karteluszek dopięty zszywaczem
do 1. strony deklaracji aby "się nie rozszedł po teczce" :)

pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT)

4. Data: 2003-08-01 12:55:44
Od:"Bohdan" <k...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

A co zrobić, gdy się okazało, w kwietniu nie pobrano należnego podatku od
zakupionych w marcu a wydanych w kwietniu talonów?
Bohdan

wiadomości
jan.zabrze.pl...

5. Data: 2003-08-01 13:32:07
Od:"Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bohdan" <k...@f...polbox.pl> napisał w wiadomości
> A co zrobić, gdy się okazało, w kwietniu nie pobrano należnego podatku od
> zakupionych w marcu a wydanych w kwietniu talonów?
Jesli talony rodziły obowiązek pobrania podatku to w/g mnie korekta PIT-4,
czynny żal oraz należne odsteki i wyjaśnienie przyczyn korekty.
Pozdrawiam Wiola

6. Data: 2003-08-01 15:03:40
Od:"Bohdan" <k...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

rozumiem w jakiś sposób musze jeszcze ten podatek pobrać od pracowników?