  • 1. Data: 2021-07-25 20:33:24
    Temat: Korekta do korekty
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam
    Pozwoliłem sobie opisać problem w nowym wątku - może w przyszłości przyda się innym.
    31 maja wystawiono mi w ramach rekompensaty/rabatu do starej faktury,
    korektę FV w postaci ujemnej faktury na -13,52 PLN z VAT.

    Zrezygnowałem z tej rekompensaty i prosiłem o całkowite anulowanie.

    23 lipca otrzymałem korektę (wystawioną 2 lipca) do korekty.
    Jest ona w postaci tabeli
    przyczyna korekty: pomyłka
    JEST:
    -10,99 netto -2,53 VAT, -13,52 z podatkiem

    WINNO BYĆ
    10,99 netto, 2,53 VAT, +13,52 z podatkiem

    Razem 0,00
    Do zapłaty/zwrotu 0,00

    Mam pewne wątpliwości

    1. Dobrze wnioskuję, że w lipcu powinienem zaksięgować tę korektę w pozostałe wydatki
    (kol 13) kwota +13,52 PLN (+10,99 netto, VAT +2,53)
    Na chłopski rozum ona się "wyzeruje" z poprzednio
    zaksięgowaną korektą na -13,52.
    Czyli podatkowo IMHO - tak jakbym nigdy nie otrzymał tej rekompensaty.
    Co jest OK :)

    2. Moje wątpliwości budzi ta tabelka czy jednak nie powinno być:
    w niej w sekcji "WINNO BYĆ"?
    cena 0, VAT 0, 0 z podatkiem.

    Czy jednak korekta faktury (tabelka) anulująca poprzednią całkowicie
    polega na wpisaniu tych samych wartości, ale z przeciwnym znakiem?

    Przepraszam za lamerskie pytanie, ale chcę im jutro/pojutrze odesłać
    podpisany egzemplarz tej korekty.
    I mam nadzieję, że to zakończy tę sprawę.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2021-07-26 10:59:25
    Temat: Re: Korekta do korekty
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Adam w
    oups.com>:

> [...]
    > 31 maja wystawiono mi w ramach rekompensaty/rabatu do starej faktury,
    > korektę FV w postaci ujemnej faktury na -13,52 PLN z VAT.

    Odesłałeś podpisaną korektę kiedy?

    Bo jeżeli nie odesłałeś to odeślij obie dzisiaj i obie uwzględnij
    rozliczeniu lipca

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2021-07-26 12:48:03
    Od: Nikt <n...@g...com>

    poniedziałek, 26 lipca 2021 o 10:59:25 UTC+2 TomN napisał(a):
    > Odesłałeś podpisaną korektę kiedy?
    >
    > Bo jeżeli nie odesłałeś to odeślij obie dzisiaj i obie uwzględnij
    > rozliczeniu lipca

    Nie jesteś na bieżąco. Już się nie odsyła. Teraz, mówiąc w pewnym uproszczeniu,
    obowiązuje możliwość udowodnienia obustronnego uzgodnienia korekty zamiast podpisu na
    kopii.

  • 4. Data: 2021-07-26 13:51:50
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Nikt w
    oups.com>:
    Nikt w
    ^^^^^
    oups.com>:

> [...]

    obowiązuje możliwość udowodnienia obustronnego uzgodnienia korekty zamiast podpisu na

    Z grusza to nie zrozumiałeś, ale nie dziwi mnie to, bo taki nick
    (podkreśliłem) sam się tłumaczy.

    Czy ja gdzieś pisałem, że ma fizycznie odesłać, czy, żeby w papierach
    zapisał, że księguje za lipiec, bo nie mógł wcześniej "uzgodnić"obu korekt?
    Uzgodnił w lipcu, więc YPB?
    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2021-07-26 14:46:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Jul 2021 11:33:24 -0700 (PDT), Adam napisał(a):
> [...]
    > zaksięgowaną korektą na -13,52.
    > Czyli podatkowo IMHO - tak jakbym nigdy nie otrzymał tej rekompensaty.

    Finansowo niby OK, ale to "Winno byc" nie pasuje :-)
    Winno byc 0.

    Poza tym ... jak traktowac taka korekte do korekty?
    Bo jesli zaksiegowales pierwsza korekte, to teraz powines zakiegowac
    -13.52, a tu ... "Razem zero". :-)

    I jak to w ogole jest z tymi korektami? Tu akurat byla nieprawidlowa
    korekta, wiec korekta do korekty wydaje sie jak najbardziej zasadna.
    Ale ...
    a) kupuje np 3 rozne telefony. Wiec 3 rozne pozycje faktury.
    jeden okazuje sie bublem - zwracam. Dostaje korekte.
    Pozniej drugi okazuje sie bublem - zwracam ... i powinna byc
    korekta faktury, czy korekta korekty ?

    b) telefony byly takie same, na jednej pozycji. Zwracam pierwszy,
    dostaje korekte. Zwracam drugi ... i pytanie takie same.

    c) nie zwracam, tylko rabat cenowy dostaje. Dwa razy.

    W b i c korekta do korekty mi merytorycznie jakos pasuje ...

    > Przepraszam za lamerskie pytanie, ale chcę im jutro/pojutrze odesłać
    > podpisany egzemplarz tej korekty.
    > I mam nadzieję, że to zakończy tę sprawę.

    Zakonczy, jak oni to samo wpisza do JPK, oraz dodatkowo jak minie 6
    lat bez kontroli :-)

    J.

  • 6. Data: 2021-07-27 00:20:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam

    > Bo jeżeli nie odesłałeś to odeślij obie dzisiaj i obie uwzględnij
    > rozliczeniu lipca

    Nie dostałem powiadomień, odnośnie waszych odpowiedzi ;/

    Korektę (rabat) na -13,52 dostałem tylko mailem (więc nie miałem co odsyłać), mam ją
    zaksięgowaną.

    Korektę do korekty (która ma anulować poprzednią korektę) otrzymałem 23 lipca.
    Chcę ją odesłać pocztą lub skanem (choć się przepisy zmieniły), ale ta tabelka mi się
    nie podoba.
    Czy nie powinno być zero? a nie plus 13,52?
    Tak to wygląda:
    https://i.ibb.co/QXmk1MG/korekta2.jpg

    Jak rozumiem powinienem teraz to zaksięgować +13,52 PLN w pozostałe wydatki.

  • 7. Data: 2021-07-27 00:27:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    > Finansowo niby OK, ale to "Winno byc" nie pasuje :-)
    > Winno byc 0.

    No właśnie też mi to kiepsko wygląda. Nie wiem co mam z nimi robić, jak znowu się
    zacznę wykłócać o błąd korekcie to mi przyślą, korektę do korekty do korekty ;)
    Z nimi kontakt jest kiepski. Choć ostatnio odpowiadali w ciągu 2-3 dni. Wcześniej
    7-10.

    > Poza tym ... jak traktowac taka korekte do korekty?
    > Bo jesli zaksiegowales pierwsza korekte, to teraz powines zakiegowac
    > -13.52, a tu ... "Razem zero". :-)

    Pierwsza korekta (rabat) była na -13,52 PLN I tak zaksięgowałem w pozostałe wydatki.
    Więc teraz powinienem księgować +13,52 PLN (aby to anulować). Ale czy ja na podstawie
    takiej korekty
    mogę zaksięgować na +13,52? Czy to z tego wynika?

    > Zakonczy, jak oni to samo wpisza do JPK, oraz dodatkowo jak minie 6
    > lat bez kontroli :-)
    Też prawda.
    Wcześniej to mnie wykończy.

    Dzięki za odpowiedzi.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2021-07-27 00:32:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witaj

    > Nie jesteś na bieżąco. Już się nie odsyła. Teraz, mówiąc w pewnym uproszczeniu,
    obowiązuje możliwość udowodnienia obustronnego uzgodnienia korekty zamiast podpisu na
    kopii.
    Niby już nie ma obowiązku odsyłania, ale oni w mailu z 6 lipca informującym, że mi
    wyślą korektę. Pisali, żeby im odesłać kopię (no i przysłali dwie kopie).
    Korekta doszła 23 lipca ;)
    Zastanawiam się nad skanem, ale nie ma komu (i gdzie) linka/maila podesłać ;)
    Co najwyżej do helpdesku, ale czy oni dadzą (szybko) to do księgowości to wątpię.

    Teraz najbardziej mnie interesuje czy ta tabelka (w ich korekcie do korekty) jest ok.

    I czy mogę to odesłać i zaksięgować, aby się wyzerowało (anulowało pierwotną
    korektę).

  • 9. Data: 2021-07-27 13:59:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    Aktualizacja.
    Napisałem do OVH w zgłoszeniu (u nich w systemie)
    - potwierdzam otrzymanie dokumentu korekty do korekty
    - zapytałem czy korekta jest OK (bo mam wątpliwości, że winno być 0)
    i czy księgowość to widziała/zatwierdziła.
    Pocisnąłem na czacie, że mam pilną sprawę z tym zgłoszeniem
    i obiecali, że przekażą do księgowości moje wątpliwości.

    Mam nadzieję, że jutro (a nie za tydzień ;) odpiszą i się ta sprawa rozwiąże.

    Niestety nie spytałem, czy mam w razie co im odesłać poleconym kopię, ale wiedzą że
    dostałem korektę.

  • 10. Data: 2021-07-27 16:46:46
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Adam w
    oups.com>:

    > Aktualizacja.

    Trochę zabawy w okresie wakacyjnym wniosłeś...
    Ale twoje problemy z ca 15PLN brutto się już nudne robią, i zaczynasz na
    trolla wyglądać

    Idź se do US i te 15 złociszy rozlicz, skoro masz taki problem mentalny...
    Albo do psychiatry, i zostaw mu x20 za porade

    --
    'Tom N'