1. Data: 2004-01-24 08:33:38
Temat:Korekta faktury na przełomie roku
Od:Chris Gold <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W pierwszych dniach stycznia 2004 otrzymuję sporo korekt faktur zakupu
towarów, które dotyczą tzw. uznań. Po prostu duże koncerny z tytułu
określonego poziomu obrotu udzielają rabatu w cenie. Uznania te dotyczą
zakupów roku 2003. W mojej fimie są księgowane jako odchylenia i
zaliczane do przychodów. W związku z tym mam pytanie jak powinny być
ujęte te faktury (przychód) w księgach handlowych???
Według mnie faktura z datą wystawienia np.31122003 powinna się znaleźć w
księgach roku 2003 pomimo otrzymania jej w 2004 roku. A faktura
wystawiona np. 03.01.2004r a dotycząca 2003????

Pozdrawiam
Chris

2. Data: 2004-01-24 12:05:05
Temat:Re: Korekta faktury na przełomie roku
Od:bosz <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chris Gold wrote:

> [...]
> księgach roku 2003 pomimo otrzymania jej w 2004 roku. A faktura
> wystawiona np. 03.01.2004r a dotycząca 2003????

Na pewno Mady w wolnej chwili Panu kompetentnie odpowie, ale tymczasem..
Ja tak sobie mysle (Nie o KPiR prowadzonej "kasowo") ze co do zasady
koszty dotycza do okresu, w ktorym zostal uzyskany dzieki nim przychod ,
natomiast VAT w miesiacu OTRZYMANIA faktury.

A napisalem to, bo moze sie czegos wiecej naucze..

Boguslaw

3. Data: 2004-01-24 18:56:48
Od:Chris Gold <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik bosz napisał:

> [...]
> natomiast VAT w miesiacu OTRZYMANIA faktury.
>
> A napisalem to, bo moze sie czegos wiecej naucze..

Powtarzam jeszcze raz interesuje mnie ujęcie bilansowe nie podatkowe.
Chris

4. Data: 2004-01-26 08:22:46
Od:"BK" <k...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chris Gold" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

> Powtarzam jeszcze raz interesuje mnie ujęcie bilansowe nie podatkowe.
> Chris

Właśnie w przypadkach gdy faktura jest wystawiona w styczniu a dotyczy roku
ubiegłego, to należy ją zgodnie z zasadą współmierności kosztów z
przychodami ująć w rozliczeniu roku 2003. Ja osobiście robię to przed DW w
2003 na RMK, a w roku 2004 fakturę ujmuję po Wn RMK(kwota netto), VAT oraz
po Ma na rozrachunki .
Bohdan