  • 1. Data: 2004-01-24 08:33:38
    Temat: Korekta faktury na przełomie roku
    Od: Chris Gold <c...@w...pl>

    W pierwszych dniach stycznia 2004 otrzymuję sporo korekt faktur zakupu
    towarów, które dotyczą tzw. uznań. Po prostu duże koncerny z tytułu
    określonego poziomu obrotu udzielają rabatu w cenie. Uznania te dotyczą
    zakupów roku 2003. W mojej fimie są księgowane jako odchylenia i
    zaliczane do przychodów. W związku z tym mam pytanie jak powinny być
    ujęte te faktury (przychód) w księgach handlowych???
    Według mnie faktura z datą wystawienia np.31122003 powinna się znaleźć w
    księgach roku 2003 pomimo otrzymania jej w 2004 roku. A faktura
    wystawiona np. 03.01.2004r a dotycząca 2003????

    Pozdrawiam
    Chris

  • 2. Data: 2004-01-24 12:05:05
    Temat: Re: Korekta faktury na przełomie roku
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Chris Gold wrote:

> [...]
    > księgach roku 2003 pomimo otrzymania jej w 2004 roku. A faktura
    > wystawiona np. 03.01.2004r a dotycząca 2003????

    Na pewno Mady w wolnej chwili Panu kompetentnie odpowie, ale tymczasem..
    Ja tak sobie mysle (Nie o KPiR prowadzonej "kasowo") ze co do zasady
    koszty dotycza do okresu, w ktorym zostal uzyskany dzieki nim przychod ,
    natomiast VAT w miesiacu OTRZYMANIA faktury.

    A napisalem to, bo moze sie czegos wiecej naucze..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-01-24 18:56:48
    Od: Chris Gold <c...@w...pl>

    Użytkownik bosz napisał:

> [...]
    > natomiast VAT w miesiacu OTRZYMANIA faktury.
    >
    > A napisalem to, bo moze sie czegos wiecej naucze..

    Powtarzam jeszcze raz interesuje mnie ujęcie bilansowe nie podatkowe.
    Chris

  • 4. Data: 2004-01-26 08:22:46
    Od: "BK" <k...@f...polbox.pl>

    Użytkownik "Chris Gold" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Powtarzam jeszcze raz interesuje mnie ujęcie bilansowe nie podatkowe.
    > Chris

    Właśnie w przypadkach gdy faktura jest wystawiona w styczniu a dotyczy roku
    ubiegłego, to należy ją zgodnie z zasadą współmierności kosztów z
    przychodami ująć w rozliczeniu roku 2003. Ja osobiście robię to przed DW w
    2003 na RMK, a w roku 2004 fakturę ujmuję po Wn RMK(kwota netto), VAT oraz
    po Ma na rozrachunki .
    Bohdan