  • 1. Data: 2015-09-07 20:09:41
    Temat: Koszt postepowania przed NSA.
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Czy koszt postępowania przed NSA (SKO wniosło apelację od wyroku WSA) zależy
    od tego, czy posiedzenie jest niejawne ("z automatu"), albo na życzenie
    strony odbędzie się rozprawa?

  • 2. Data: 2015-09-08 00:31:45
    Temat: Re: Koszt postepowania przed NSA.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ????? wrote:
    > Czy koszt postępowania przed NSA (SKO wniosło apelację od wyroku WSA) zależy
    > od tego, czy posiedzenie jest niejawne ("z automatu"), albo na życzenie
    > strony odbędzie się rozprawa?

    ło matko

    Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi

    to jest tam tak namieszane, że ja się tego nie podejmuje.

    mowisz o samych kosztach, czy o zwrocie kosztów, czy o wpisie czy o
    opłatach administracyjnych

    W kazdym razie ja wysiadam.

  • 3. Data: 2015-09-08 08:24:25
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Strona (wygrała z SKO przed WSA) ma 14 dni na złożenie wniosku o
    przeprowadzenie rozprawy apelacyjnej, pod rygorem nieprzeprowadzania
    rozprawy.
    Opłaca się czy nie opłaca się (czysto finansowo) wnioskować o
    przeprowadzenie rozprawy?
    Procesowo zwykle lepiej stawić się przed obliczem i zaprezentować [jeszcze
    raz] swoje stanowisko i argumenty - ale czy nie wiążą się z tym dodatkowe
    koszty?

    -----

  • 4. Data: 2015-09-08 15:20:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ????? wrote:
> [...]
    > raz] swoje stanowisko i argumenty - ale czy nie wiążą się z tym dodatkowe

    tu ci za bardzo nie pomogę.
    W przypadku braku rozprawy wszelkie decyzji i odpisy NSA ma obowiązek
    wysłać z urzedu, a wowczas nie ma opłat kancelaryjnych.
    W przypadku rozprawy za odpisy bedziesz musial zapłacić.
    Co do zwrotu kosztów, to raz NSA orzeka a raz nie.
    Za cienki jestem w tych sprawach.

  • 5. Data: 2015-09-08 18:47:01
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    O, widzisz, to już jakiś konkret.
    Odpis jak odpis (złotówki jakieś), ale jakby co wniosek o sporządzenie i
    doręczenie uzasadnienia to może być para stówek .
    Czy NSA nie usasadnia z urzędu?
    Zapewne w przypadku uchylenia wyroku WSA to NSA uzasadnia z urzędu, ale jak
    jest przy podtrzymaniu wyroku?
    BTW podatniczka zapomniała (no myślała, że to z urzędu będzie zasądzone, tak
    jak przed sądem powszechnym) wnioskować przed WSA o zwrot poniesionych
    kosztów postępowania (100 zł) - czy da się wniosek o zwrot kosztów
    poniesionych w pierwszej instancji skutecznie podnieść w piśmie do NSA (w
    odpowiedzi na apelację)?

    -----

  • 6. Data: 2015-09-08 21:21:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Procesowo zwykle lepiej stawić się przed obliczem i zaprezentować
    >[jeszcze raz] swoje stanowisko i argumenty - ale czy nie wiążą się z

    Zaraz ... a to nie dziala w dwie strony ?
    Bez rozprawy i SKO nie przedstawi argumentow.

    Tresc apelacji znasz ? Argumenty SKO sensowne czy nie ?

    J.

  • 7. Data: 2015-09-09 11:55:54
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    NSA przysłał podatniczce odpis apelacji SKO dając 14 dni na stosunek.
    Argumenty bezsensowne.
    Wg SKO, pisma w postępowaniu podatkowym nie można złożyć faksem, z czego
    zdaniem SKO wynika, że SKO nie miało obowiązku wezwania podatniczki do
    uzupełnienia braku formalnego w postaci własnoręcznego podpisu, skoro
    dzisiejszym zdaniem SKO pismo w ogóle nie wpłynęło.
    Wcześniej SKO twierdziło, że datą wpływu faksu jest data zadekretowania
    przez organ.
    Małe zielone ludziki faksy wysyłane w czwartek dekretują raz w piątek a raz
    w poniedziałek, czyli po uważaniu, ze skutkiem rzekomego przekroczenia
    terminu (na co podatniczka wniosła skuteczną skargę do WSA).

    -----

  • 8. Data: 2015-09-09 16:46:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ????? wrote:
> [...]
    > kosztów postępowania (100 zł) - czy da się wniosek o zwrot kosztów
    > poniesionych w pierwszej instancji skutecznie podnieść w piśmie do NSA (w

    Wiesz nie wiem.
    W praktyce przed NSA bylem raz a i tak w zasadzie zrobił to za mnie
    sztab ludzi, bo mi zabrakło czasu na szczegóły.

    Wiem tylko tyle, ze nie płacisz za coś co NSA musi zrobić z urzędu.
    czy uzasadnienie nalezy sie z urzedu nie wiem.