  • 1. Data: 2006-09-30 16:19:23
    Temat: Koszty mieszkania służbowego
    Od: "drzewko" <i...@e...rpg.pl>

    Witam,
    mam firmę z siedzibą w Gnieźnie, jako miejsce wykonywania
    działalności wskazałam zgodnie z prawdą cały kraj. Aktualnie caly
    kraj = poznań, w którym trzyma mnie umowa z kontrahentem.

    W związku z powyższym muszę wynajmować w poznaniu mieszkanie, a
    także płacić w nim za media. Właściciel mieszkania również ma
    działalność gospodarczą, więc jak najbardziej może wystawiać mi
    faktury na tenże wynajem.

    Pytanie brzmi: czy mogę koszty wynajmu traktowac jako koszty uzyskania
    przychodu ? jeśli tak, to jak rozliczać rachunki za prąd, wodę etc
    ? Czy w koszty mogę wrzucić również opłaty za internet w tymże
    mieszkaniu?

    Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-10-02 08:57:48
    Temat: Re: Koszty mieszkania służbowego
    Od: "and" <a...@g...pl>

    drzewko <i...@e...rpg.pl> napisał(a):
    > Pytanie brzmi: czy mog=EA koszty wynajmu traktowac jako koszty uzyskania
    > przychodu ? je=B6li tak, to jak rozlicza=E6 rachunki za pr=B1d, wod=EA etc
    > ? Czy w koszty mog=EA wrzuci=E6 r=F3wnie=BF op=B3aty za internet w tym=BFe
    > mieszkaniu?

    Mialem podobna sytuacje. Pytale o to w dwoch US. Opinia byla taka, ze
    moge, ew. wrzucac w koszty ale traktujac to jako mieszkanie na czas
    delegacji, czyli nie caly miesiac itp. Mowili ze sprawa raczej daje podstawy
    do dokladnych tlumaczen w razie kontroli.
    Rozwiazalem to w ten sposob, ze podpisalem umowe wynajmu na firme, dopisalem
    ten adres do wpisu do ewidencji jako oddzial (raptem 50 zl) i wrzucam w
    koszty wszystkie oplaty jak leci - jak za biuro.
    Pozdrawiam

    and