eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Koszty na przełomie roku
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 21

  • 11. Data: 2002-11-19 13:36:21
    Temat: Re: Koszty na przełomie roku
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Powiedzmy, że moja firma uzyskuje w grudniu 2002 przychody w wysokości
    > 1000zł. Przedstawicielowi należy się prowizja w wysokości 5%, czyli za
    > grudzień bęzie to 50zł. Przedstawiciel wystawia fakturę za usługę, ale z
    > datą 10.01.2003r.
    > Czy fakturę tą można zaksięgować w koszty za styczeń?
    > Moja księgowa twierdzi, że nie, bo koszty dotyczą przychodów poprzedniego
    > roku podatkowego.

    Najlepiej jakby wystawił fakturę do 07-01-2003 z datą sprzedaży 31-12-2002
    albo 12-2002.


  • 12. Data: 2002-11-19 13:40:18
    Temat: Re: Koszty na przełomie roku
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>


    Użytkownik "Tomasz Stański" <(freespam)tstanski@testsa.com> napisał w
    wiadomości news:arddkq$rj3$1@sunflower.man.poznan.pl...
    > > Musialbym Ci zrobic dluzszy wyklad.
    > > W skrocie:
    > > Jezeli znasz te koszty, ktore dotycza grudnia, to ksieguj je w grudniu
    > > (przez bierne, ksiegowe powinny wiedziec o co chodzi - jak nie wiedza to
    > > zloz oferte zarzadowi na wymiane ksiegowych :-)
    > > Mozna je potraktowac jaki KUP. Bo glownie do tego sprowadza sie problem.
    > > Jezeli zaksiegowanie w grudniu nie jest mozliwe z jakichs powodow to
    > koszty
    > > te beda KUP w momencie poniesienia.
    > > Musisz zajrzec do ustawy o PDOP. Art. 15 ust.4.
    >
    > Dzięki za info. Jednak nie całkiem rozumiem zapisy tego art.
    > Może dokładniej opiszę moją sytuację.
    > Powiedzmy, że moja firma uzyskuje w grudniu 2002 przychody w wysokości
    > 1000zł. Przedstawicielowi należy się prowizja w wysokości 5%, czyli za
    > grudzień bęzie to 50zł. Przedstawiciel wystawia fakturę za usługę, ale z
    > datą 10.01.2003r.
    > Czy fakturę tą można zaksięgować w koszty za styczeń?
    > Moja księgowa twierdzi, że nie, bo koszty dotyczą przychodów poprzedniego
    > roku podatkowego.
    >
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Tomasz Stański
    ----------------------------------
    Księgowa ma rację probowałam tak odpowiedzieć tylko się podpiełam nie tam
    gdzie trzeba.To są koszty grudnia.
    Jolka



  • 13. Data: 2002-11-19 13:49:14
    Temat: Re: Koszty na przełomie roku
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>


    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Rozumiem, że jak do dnia badania otrzymasz fakturę to RMK stanowi KUP?

    Tak, ale u mnie podobnie jak u Ciebie sa to niewielkie kwoty.

    Pozdrawiam,
    Karol




  • 14. Data: 2002-11-19 13:55:24
    Temat: Re: Koszty na przełomie roku
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>


    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:ardfaj$rog$1@news.tpi.pl...
    > > Powiedzmy, że moja firma uzyskuje w grudniu 2002 przychody w wysokości
    > > 1000zł. Przedstawicielowi należy się prowizja w wysokości 5%, czyli za
    > > grudzień bęzie to 50zł. Przedstawiciel wystawia fakturę za usługę, ale z
    > > datą 10.01.2003r.
    > > Czy fakturę tą można zaksięgować w koszty za styczeń?
    > > Moja księgowa twierdzi, że nie, bo koszty dotyczą przychodów
    poprzedniego
    > > roku podatkowego.
    >
    > Najlepiej jakby wystawił fakturę do 07-01-2003 z datą sprzedaży 31-12-2002
    > albo 12-2002.
    --------------------------------
    Nie wiem czy ja coś mam dzisiaj z myśleniem ale mnie się wydaje że Tomaszowi
    chodzi o to czy może ta fakturę zaksięgować w koszty Stycznia bo tak by
    chciał zrobić a księgowa twierdzi że tej prowizji nie może zaliczyć do
    kosztów Stycznia a Ty Sławku i Karol tłumaczycie mu księgowanie w Grudniu
    Jolka



  • 15. Data: 2002-11-19 14:05:54
    Temat: Re: Koszty na przełomie roku
    Od: "Tomasz Stański" <(freespam)tstanski@testsa.com>

    > Zgodnie z tym co piszesz dochody uzyskujecie w grudniu a koszt (
    wystawiona
    > faktura ) jest w styczniu a więc zgodnie z zasadą łączenia kosztu z
    > przychodem roku którego dotyczy należy koszt księgować do roku obecnego a
    > nie do Stycznia 2003r.

    A czy fakturę z datą np. 28.01.2003 można zaksięgować do grudnia?

    I jeszcze z innej bajki.
    Czy na faktury, które otrzymam w styczniu, mogę w grudniu utworzyć rezerwę
    (maksymalną kwotę znam) i czy rezerwa taka będzie stanowić koszty i co jeśli
    jakiś przedstawiciel nigdy nie wystawi faktury?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz Stański



  • 16. Data: 2002-11-19 14:06:04
    Temat: Re: Koszty na przełomie roku
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>


    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    news:ardfpq$3ch$1@news.tpi.pl...
    >
    > --------------------------------
    > Nie wiem czy ja coś mam dzisiaj z myśleniem ale mnie się wydaje że
    Tomaszowi
    > chodzi o to czy może ta fakturę zaksięgować w koszty Stycznia bo tak by
    > chciał zrobić a księgowa twierdzi że tej prowizji nie może zaliczyć do
    > kosztów Stycznia a Ty Sławku i Karol tłumaczycie mu księgowanie w Grudniu

    Ja tlumacze ksiegowanie kosztu (PK-KUP) w grudniu a zobowiazania (faktura) w
    styczniu.
    I jak juz napisalem proponuje to puscic przez RMKB.

    Pozdrawiam,
    Karol







  • 17. Data: 2002-11-19 14:11:09
    Temat: Re: Koszty na przełomie roku
    Od: "Tomasz Stański" <(freespam)tstanski@testsa.com>

    > Najlepiej jakby wystawił fakturę do 07-01-2003 z datą sprzedaży 31-12-2002
    > albo 12-2002.

    Pewnie, że tak, ale jest pewien kłopot.
    Mianowicie ustalone u nas okresy rozliczeniowe są od 21 dnia miesiąca do 20
    dnia następnego miesiąca.
    Czyli np. 21.12.2002 do 20.01.2003 i przedstawiciel wystawia fakture po
    20.01.2003r. Problem dotyczy przychodów uzyskanych z pracy przedstawiciela w
    okresie tych dziesięciu dni z końca roku.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz Stański



  • 18. Data: 2002-11-19 14:19:16
    Temat: Re: Koszty na przełomie roku
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>


    Użytkownik "Tomasz Stański" <(freespam)tstanski@testsa.com> napisał w
    wiadomości news:ardgoj$odo$1@news.onet.pl...
    > > Najlepiej jakby wystawił fakturę do 07-01-2003 z datą sprzedaży
    31-12-2002
    > > albo 12-2002.
    >
    > Pewnie, że tak, ale jest pewien kłopot.
    > Mianowicie ustalone u nas okresy rozliczeniowe są od 21 dnia miesiąca do
    20
    > dnia następnego miesiąca.
    > Czyli np. 21.12.2002 do 20.01.2003 i przedstawiciel wystawia fakture po
    > 20.01.2003r. Problem dotyczy przychodów uzyskanych z pracy przedstawiciela
    w
    > okresie tych dziesięciu dni z końca roku.

    1. Ja caly czas nie widze, gdzie jest problem.
    Sposob ksiegowania i rozliczania podatkowego juz podalismy.

    2. Ewentualnie zmiencie zasady rozliczania podczas konca roku i niech
    przedstawiciel wystawi dwie faktury.
    Jedna z data 31.12.2002 a druga 20.01.2003.

    Karol



  • 19. Data: 2002-11-19 14:27:33
    Temat: Re: Koszty na przełomie roku
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>


    Użytkownik "Tomasz Stański" <(freespam)tstanski@testsa.com> napisał w
    wiadomości news:ardgoj$odo$1@news.onet.pl...
    > > Najlepiej jakby wystawił fakturę do 07-01-2003 z datą sprzedaży
    31-12-2002
    > > albo 12-2002.
    >
    > Pewnie, że tak, ale jest pewien kłopot.
    > Mianowicie ustalone u nas okresy rozliczeniowe są od 21 dnia miesiąca do
    20
    > dnia następnego miesiąca.
    > Czyli np. 21.12.2002 do 20.01.2003 i przedstawiciel wystawia fakture po
    > 20.01.2003r. Problem dotyczy przychodów uzyskanych z pracy przedstawiciela
    w
    > okresie tych dziesięciu dni z końca roku.
    >

    Rozpedzilem sie w poprzednim poscie co do pkt.1.
    Zaczynam miec watpliwosci czy taka "łamana" faktura rzeczywiscie bedzie u
    Was "kosztem podatkowym" grudnia.
    To jest do wyjasnienia przez doradce podatkowego.

    Karol




  • 20. Data: 2002-11-19 14:50:50
    Temat: Re: Koszty na przełomie roku
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>


    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ardho0$nn1$1@news.tpi.pl...
    >
    > Użytkownik "Tomasz Stański" <(freespam)tstanski@testsa.com> napisał w
    > wiadomości news:ardgoj$odo$1@news.onet.pl...
    > > > Najlepiej jakby wystawił fakturę do 07-01-2003 z datą sprzedaży
    > 31-12-2002
    > > > albo 12-2002.
    > >
    > > Pewnie, że tak, ale jest pewien kłopot.
    > > Mianowicie ustalone u nas okresy rozliczeniowe są od 21 dnia miesiąca do
    > 20
    > > dnia następnego miesiąca.
    > > Czyli np. 21.12.2002 do 20.01.2003 i przedstawiciel wystawia fakture po
    > > 20.01.2003r. Problem dotyczy przychodów uzyskanych z pracy
    przedstawiciela
    > w
    > > okresie tych dziesięciu dni z końca roku.
    > >
    >
    > Rozpedzilem sie w poprzednim poscie co do pkt.1.
    > Zaczynam miec watpliwosci czy taka "łamana" faktura rzeczywiscie bedzie u
    > Was "kosztem podatkowym" grudnia.
    > To jest do wyjasnienia przez doradce podatkowego.
    >
    > Karol
    -------------------------------
    Czasami takie łamane faktury sie da podzielić i wtedy można zaliczyć do
    kosztów okresu którego dotyczą.Wtedy gdy tego nie da się dzielić to zaliczam
    do roku następnego tylko robie tak przez kolejne lata ( np.polisy
    ubezpieczeniowe są na niepełny miesiąc ) Zaliczam do miesiąca który jest
    dłuższy czyli nie 10 dni Grudnia tylko 20 Stycznia)
    Jolka


strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1