  • 1. Data: 2008-09-10 21:51:09
    Temat: Koszty prepaid na firmę - można ?
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Witam
    moja żona miała abonament GSM na własną firmę i wliczała koszty jego
    użytkowania w koszty działalności.
    Jednak po końcu "cyrografu" i krótkich obliczeniach okazało się że bardziej
    opłaca się jej prepaid - zmieniła więc abonament na prepaid przy zachowaniu
    numeru i w tej samej sieci (Orange).
    Czy w chwili obecnej, zakładając zakup doładowań potwierdzony fakturami VAT,
    można wliczać koszty użytkowania telefonu w koszty działalności ?
    Z jednej strony:
    http://www.twoja-firma.pl/ekspert/pytanie/158,czy-mo
    ge-odliczyc-karty-pre-paid.html
    a z drugiej:
    http://grupy-dyskusyjne.money.pl/telefon;prepaid;na;
    firme;,watek,191525.html

    Piotrek Rola

  • 2. Data: 2008-09-11 09:36:19
    Temat: Re: Koszty prepaid na firmę - można ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Sep 2008, Piotrek wrote:

> [...]
    > Czy w chwili obecnej, zakładając zakup doładowań potwierdzony fakturami VAT,
    > można wliczać koszty użytkowania telefonu w koszty działalności ?

    Na tej stronie jest na początek nieprawidłowe (nieprawidłowo użyte)
    określenie, zacytuję:
    "Niestety nie można wliczać w koszty działalnoœci zakupu kart
    doładowujšcych do
    prywatnych telefonów.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    W koszty działalnoœci gospodarczej mogłaby Pani wliczać zakup karty
    telefonicznej do
    telefonu firmowego"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Moim zdaniem portalowi z poradami prawnymi nie przystoi takie mieszanie
    pojęć, bo jeśli autor nie miał na myśli w 1. podkreślonym tekście
    "telefonu używanego w celach osobistych" zaś w drugim "telefonu
    PRYWATNEGO używanego w celach gospodarczych", to już zupełnie nie
    wiem co miał na myśli :>
    Być może (autor) chciał "zrobić dobrze" posługując się potocznym
    słownictwem, ale to przecież prowadzi do absurdu (tezy, że
    jednoosobowa DG nie jest prywatna :P)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-09-12 06:49:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > Być może (autor) chciał "zrobić dobrze" posługując się potocznym
    > słownictwem, ale to przecież prowadzi do absurdu (tezy, że

    A tam słownictwo. Podstawowe założenie jest do d...

    Czy jak wydłubiemy z szafy starą ale działająca komórkę nabytą kiedyś na
    cele osobiste i dokupimy do niej numer pre-paid to doładowanie nie jest
    kosztem a jak kupimy aparat telefoniczny "na firmę" i zrobimy ten sam
    wist to już jest?

    Do takie wniosku można dojść idąc tokiem rozumowania autora.

    Nie doładowuje sie "telefonu" - to nie karabin maszynowy. Zakupuje sie
    pakiet usług telekomunikacyjnych które z konkretnym telefonem
    (urządzeniem) mają tyle wspólnego, że z czegoś dzwonić trzeba.

    Czy jak robię zdjęcia dla celów DG aparatem osobistym to filmu (tak
    wiem, bardzo to retro) nie mogę wrzucić w koszty?

    Ktoś popełnił jeden z podstawowych błędów eksperckich na takich portalach.
    Nie pomyślał bo pytanie wydawało sie takie trywialne.

    A w ogóle to żona kolegi ma komórkę jak najbardziej "firmową" więc nawet
    wg interpretacji "eksperta" nie ma problemu ;)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2008-09-12 08:18:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Sep 2008, Maddy wrote:

> [...]
    > jak kupimy aparat telefoniczny "na firmę" i zrobimy ten sam wist to już jest?
    >
    > Do takie wniosku można dojść idąc tokiem rozumowania autora.

    Ale ów wniosek wynika właśnie ze słownictwa!
    Autorowi czarno na białym wychodzi, że "firmowy" telefon nie jest
    pywatny. No to jak potem dziwić się skutkom wnioskowania z takich
    założeń? ;)

    > Czy jak robię zdjęcia dla celów DG aparatem osobistym to filmu (tak wiem,
    > bardzo to retro) nie mogę wrzucić w koszty?

    ...widać niektórym tak wychodzi. Ale jak sądzę wydatki na samochód
    ograniczone kilometrówką zaliczają w koszty bez mrugnięcia okiem...

    > Ktoś popełnił jeden z podstawowych błędów eksperckich na takich portalach.
    > Nie pomyślał bo pytanie wydawało sie takie trywialne.

    Mi się zdaje, że jak eksperci zabierają się za KPiR to tak się częściej
    kończy. Przypomnę sławny pomysł mBanku z żądaniem przysłania oryginału
    wpisu do EDG celem założenia konta.

    > A w ogóle to żona kolegi ma komórkę jak najbardziej "firmową" więc nawet wg
    > interpretacji "eksperta" nie ma problemu ;)

    To prawda :)
    Ale ja offtopicznie narzekałem na artykuł, tak w ogóle ;)

    pzdr, Gotfryd