  • 1. Data: 2008-03-17 19:56:58
    Temat: Koszty uzyskania przychodu
    Od: "dippi" <dippi[HATESPAM]@op.pl>

    Witam
    Czy będąc zatrudnionym jednocześnie u dwóch pracodawców tylko przez okres 8
    dni mam prawo wybrać koszty uzyskania przychodu z tytułu wielu stosunków
    pracy i uwzględnić kwotę którą uzyskam z zsumowania tych kosztów z obu
    pitów?

    Pozdr
    Dotea

  • 2. Data: 2008-03-17 21:55:08
    Temat: Re: Koszty uzyskania przychodu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    dippi wrote:
> [...]
    > okres 8 dni mam prawo wybrać koszty uzyskania przychodu z tytułu wielu
    > stosunków pracy i uwzględnić kwotę którą uzyskam z zsumowania tych

    tak.

  • 3. Data: 2008-03-18 12:39:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 17 Mar 2008 16:55:08 -0500, witek napisał(a):

    > tak.

    Nie do końca tak.

    1. Koszty z tytułu dwu stosunków pracy uwzględnia tylko w miesiącu(-ach) w
    których było te 8 dni.

    2. Jest prawdopodobne, że kwota zsumowana z pitów wcale nie będzie
    właściwa. Musi sam sobie obliczyć. Dla jednego stosunku pracy jest to
    1302/12 miesięcznie dla dwu 1953,23/12 miesięcznie.

  • 4. Data: 2008-03-18 14:23:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jureq wrote:

    > Nie do końca tak.
    >
    > 1. Koszty z tytułu dwu stosunków pracy uwzględnia tylko w miesiącu(-ach) w
    > których było te 8 dni.

    Nie.

    > 2. Jest prawdopodobne, że kwota zsumowana z pitów wcale nie będzie
    > właściwa. Musi sam sobie obliczyć. Dla jednego stosunku pracy jest to
    > 1302/12 miesięcznie dla dwu 1953,23/12 miesięcznie.

    Nie ma miesięcznych kosztów z tytułu wielu stosunków pracy tej kwoty sie
    nie dzieli. Jest tylko roczny górny limit.

    W każdym z zakładów pracy będą mu miesięcznie naliczać 1302/12 a na
    koniec roku on to ma zsumować i obciąć do limitu jeśli przekroczył.

    Jeśli pracował w dwóch zakładach jednocześnie w jednym z miesięcy, to w
    jednym zakładzie dostanie pit z kosztami za x miesiecy w drugim za y
    miesiecy przy czym x + y = 13

    z trzynastu miesięcy na pewno limitu nie przekroczy więć pozostaje mu je
    tylko zsumować razem.

  • 5. Data: 2008-03-18 16:26:39
    Od: "DamianWP" <d...@w...pl>

    To ten biuletyn
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/broszury_inform
    acyjne/praca_najemna.pdf

  • 6. Data: 2008-03-18 16:58:25
    Od: "dippi" <dippi[HATESPAM]@op.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości

> [...]
    > miesiecy przy czym x + y = 13
    >
    > z trzynastu miesięcy na pewno limitu nie przekroczy więć pozostaje mu je

    Czyli jeżeli na jednym picie mam 651 zł, a na drugim 759,50 zł to mam wpisać
    kwotę 1410,50? To tak dla upewnienia się..

    I przy okazji.. czy z powodu tych 8 dni w dwóch miejscach pracy mogę mieć
    niedopłatę rzędu 100 zł?

    Pozdr
    Dippi

  • 7. Data: 2008-03-18 18:48:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    dippi wrote:

    > Czyli jeżeli na jednym picie mam 651 zł, a na drugim 759,50 zł to mam
    > wpisać kwotę 1410,50? To tak dla upewnienia się..

    tak. limitu dla pracy w więcej niż jednym miejscu po zsumowaniu nie
    przekroczyłeś.
    Wyszło ci tak jakby rok miał 13 miesięcy i masz 13 x KUP i tak ma być.

    > I przy okazji.. czy z powodu tych 8 dni w dwóch miejscach pracy mogę
    > mieć niedopłatę rzędu 100 zł?

    na pewno masz niedopłatę, bo w obu zakładach zapewne policzyli ci kwotę
    "wolną od podatku" a przecież miesiąc był tylko jeden.
    Założę się, że w drugim nie powiedziałeś, że w tym miesiącu dostaniesz
    jeszcze wypłatę ze starego zakładu.
    Tylko to zdaje sie powinno być mniej niż stówa, ale możliwe.
    Nie wpadłeś w drugi próg podatkowy przypadkiem?

  • 8. Data: 2008-03-18 19:26:37
    Od: "dippi" <dippi[HATESPAM]@op.pl>

    > tak. limitu dla pracy w więcej niż jednym miejscu po zsumowaniu nie
    > przekroczyłeś.
    > Wyszło ci tak jakby rok miał 13 miesięcy i masz 13 x KUP i tak ma być.

    Dzięki za pomoc.

> [...]
    > jeszcze wypłatę ze starego zakładu.
    > Tylko to zdaje sie powinno być mniej niż stówa, ale możliwe.
    > Nie wpadłeś w drugi próg podatkowy przypadkiem?

    W pierwszym miejscu pracy wypłaty były ok. 10 dnia miesiąca, a w drugim 28,
    więc w tym "podwójnym" miesiącu była jedna wypłata od pierwszych za
    poprzedni miesiąc i za tych kilka dni z drugiego za bieżący. Zresztą nie
    miałam pojęcia, że to ma jakieś znaczenie.
    A w drugi próg z pewnością nie wpadłam.. )

    Pozdr
    Dippi

  • 9. Data: 2009-02-21 17:50:08
    Od: "bella_10" <izabela.scholz@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Witam. Mam podobny problem i bardzo proszę o pomoc. Przez 6 m-cy byłam zatrudniona w
    2 zakładach pracy jednocześnie (oba poza miejscem mojego zamieszkania); przez kolejne
    6 miesięcy zatrudniona byłam tylko w jednym zakładzie pracy (innym ale równiez poza
    miejscem mojego zamieszkania) Jakie koszty uzyskania przychodu powinnam wpisać???? Z
    góry dziekuję za pomoc

  • 10. Data: 2009-02-21 17:59:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bella_10 wrote:
> [...]
    równiez poza miejscem mojego zamieszkania) Jakie koszty uzyskania przychodu powinnam

    umowa o pracę?
    zsumowac KUP z wszystkich pit-11 i przyciąć do limitu 2.502 zł 56 gr
    jeśli przekraczają.