  • 21. Data: 2018-03-16 11:46:23
    Temat: Re: Koszty zastępstwa procesowego a vat.
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Różnie, może też bezpośrednio pełnomocnik dochodzić zasądzonych mu przez sąd od
    strony przeciwnej kosztów.

    -----

  • 22. Data: 2018-03-16 12:24:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-16 o 11:38, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Eee - ale klient ma placone z sadu/drugiej strony.
    >
    > Czyli jak dostanie zasadzone 1230 zl i zaplaci adwokatowi 1230+VAT, to
    > wychodzi na zero - i VAT i CIT/PIT.
    >
    > Jak zaplaci adwokatowi 1230 czyli 1000+VAT, to zarobi 230zl i CIT/PIT
    > bedzie musial zaplacic :)

    Przecież już wielokrotnie pisałem, że to, ile klient dostaje, nijak się
    ma do tego, ile ma zapłacić adwokatowi.

    Jak w jakiejś sprawie za wieloletni proces dostanie 60zł, to znaczy że
    za tyle adwokat ma pracować?

    Z uporem dzieciaka mieszasz dwa systemy walutowe i dochodzisz do głupot.

    > Poza tym zobacz jak sie ubezpieczyciele urzadzili - firmom wyplacaja
    > odszkodowanie w kwocie netto.

    Bo tak wynika z umowy (autocasco). Ale już za szkody z OC wypłacają w
    brutto.

    > Za samochod zaplaciles 123 tys, ukradli - do wyplaty 100 tys.
    >
    > To moze i koszt zastepstwa powinien miec dwie stawki - dla vatowca i dla
    > niewatowca :-)

    Ale nie ma - cbdu.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2018-03-16 12:25:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-16 o 11:46, ń pisze:
    > Różnie, może też bezpośrednio pełnomocnik dochodzić zasądzonych mu przez sąd od
    strony przeciwnej kosztów.

    Pełnomocnikowi sąd nigdy nic nie zasądza, nie pieprz głupot, Koniu. Jak
    pełnomocnik coś dochodzi, to tylko w imieniu klienta, i "bezpośrednie"
    dochodzenie szybko się może skończyć w razie wypowiedzenia pełnomocnictwa.

    --
    Liwiusz