  • 1. Data: 2005-04-28 08:11:00
    Temat: Książeczka ubezpieczeniowa pracownika i członków rodziny - jakie dokumenty?
    Od: "news.tpi.pl" <p...@g...pl>

    Chcę wyrobić legitymację ubezpieczeniową dla pracownika i członków rodziny
    (w moim przypadku mąż pracującej i dziecko). Z tego co wiem to trzeba mieć
    kopię ZUS ZCZA, wnioski o wydanie legitymacji, zaświadczenie z pracy o
    zatrudnieniu i ....dowód osobisty męża pracownika ? Może ktoś zna jakiś link
    gdzie są zebrane wszystkie informacje żebym nie musiał 10 razy jeździć do
    ZUSu.

  • 2. Data: 2005-04-28 20:50:05
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia news.tpi.pl <p...@g...pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > pracownika ? Może ktoś zna jakiś link gdzie są zebrane wszystkie
    > informacje żebym nie musiał 10 razy jeździć do ZUSu.

    Książeczkę wyrabia pracodawca. Wcześniej trzeba zgłosić aby
    zarejestrował męża/zone i dziecko do Zusu (na druku ZUS ZCZA), a potem
    wniosek o wyrobienie ksiezeczki dla czlonkow rodziny - powinien miec
    pracodawca druczek. On wypełnia, podbija, podpisuje...To jego obowiazek.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-04-29 06:53:47
    Od: "news.tpi.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > wniosek o wyrobienie ksiezeczki dla czlonkow rodziny - powinien miec
    > pracodawca druczek. On wypełnia, podbija, podpisuje...To jego obowiazek.

    To to ja wiem. To ja jestem pracodawcą (małym ale jednak) Zgłoszenie na ZCZA
    jest już dawno zrobione. Chodzi tylko o papiery potrzebne do wydania samej
    legitymacji a w szczególności ten dowód osobisty męża ubezpieczonej (tak mi
    powiedziała młoda pani na adekwatnym stanowisku w ZUSie). To chyba jakiś
    absurd ? Tym bardziej że będę musiał dowód sprowadzić z odległości 80 km
    (miejsce zamieszkania rodziny i pracy jest trochę oddalone od siedziby
    firmy). Z tego co wiem to kiedyś nie trzeba było żadnego dowodu. Składało
    się tylko te papiery i pracownik czekał na legitymacje. A może ta pani
    wprowadziła mnie w błąd? Ostatnio zauważyłem że kadra w urzędach staje się
    mało kompetentna. A to nie wiedzą jakie papiery są potrzebne (w informacji w
    US !) a to wydają druki które juz dawno nie obowiązują (PITy !). W każdym
    razie jakby ktoś składał ostatnio w ZUSie wnioski o legitymację rodzinną to
    proszę o informację czy ten dowód też był niezbędny.

  • 4. Data: 2005-04-29 21:34:16
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

> [...]
    > To to ja wiem. To ja jestem pracodawcą (małym ale jednak) Zgłoszenie
    > na ZCZA jest już dawno zrobione. Chodzi tylko o papiery potrzebne do

    Acha, no to nie zrozumiałam. U nas w firmie robi się to inaczej, składa
    się wniosek do Zusu o wydanie książeczek rodzinnych, ubezpieczonego
    (czystych) i kadry same je wypełniają. Pewnie to zależy od wielkości
    firmy.

    btw. dowod? a po co.. przecież numerem identyfikującym ubezpieczonego
    jest pesel i nip, chyba, że nie ma się nipu wtedy ewentualnie nr i seria
    dowodu.

    Pozdrawiam
    {rpatsjzulgpmvubfguczwqhabkmihfcfcb}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #