  • 1. Data: 2008-10-21 11:10:41
    Temat: Księgarnia internetowa a deklaracje VAT
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Witam,
    prowadzę księgarnię internetową i od niedawna jestem vatowcem. Wszystkie
    książki, którymi handluję są opodatkowane zerową stawką VAT, więc nie
    odprowadzę ani złotówki VATu (koszt wysyłki wliczam do wartości książek,
    więc też nie jest opodatkowany). Nie będę też ubiegał się o zwrot tego
    podatku - mam niewielkie koszty, więc VATu do zwrotu nie byłoby za wiele
    i zwiększyłoby to ryzyko, że US skontroluje mi papiery, a tego chciałbym
    uniknąć.

    W związku z tym, że ani ja nie zapłacę VATu, ani US mi nie zwróci VATu,
    czy jest taka możliwość, że US mógłby mnie zwolnić z prowadzenia
    ewidencji zakupu i sprzedaży VAT oraz składania kwartalnych deklaracji
    VAT-7?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Rex

  • 2. Data: 2008-10-21 11:27:09
    Temat: Re: Księgarnia internetowa a deklaracje VAT
    Od: <s...@a...pl>

    > prowadzę księgarnię internetową i od niedawna jestem vatowcem. Wszystkie
    > książki, którymi handluję są opodatkowane zerową stawką VAT, więc nie

    > odprowadzę ani złotówki VATu (koszt wysyłki wliczam do wartości książek, więc
    > też nie jest opodatkowany).
    w KF: 0% VAT a niepodleganie VAT to dwie różne że tak powiem stawki VAT.

    Jeśli nie widzisz różnicy między 0% VAT, zwolnieniem z VAT a niepodleganiem pod
    VAT to cienko może być z Tobą...