1. Data: 2003-07-04 07:28:06
Temat:Ksiegowanie kapitalizacji odsetek
Od:e...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

Vtam.
Mam biznes konto w mbanku. Ze zgromadzonych srodkow otrzymalem odsetki. Widze,
ze nie zostalo odprowadzone 20% podatku. Rozumiem, ze odstetki to moj przychod
(KPiR na zasadach ogolnych). Czyli wpisuje do ksiegi jako pozostale przychody.
Ale mam problem z jaka data? Data operacji, czy moze ksiegowania. Na wyciagu
data operacji to 01.07 a ksiegowania to 30.06
Ja bym to zaksiegowal z data 30.06
Jak to wyglada u Was?

PZDRWM, Szymon.

2. Data: 2003-07-04 10:33:07
Temat:Re: Ksiegowanie kapitalizacji odsetek
Od:"Z.C." <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <e...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
wyciagu
> data operacji to 01.07 a ksiegowania to 30.06

księguj z datę wpływu na rachunek

Z.C.

3. Data: 2003-07-04 17:14:56
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 4 Jul 2003 e...@b...pl wrote:

>+ Vtam.
>+ Mam biznes konto w mbanku. Ze zgromadzonych srodkow otrzymalem odsetki.
[...]
>+ data operacji to 01.07 a ksiegowania to 30.06
>+ Ja bym to zaksiegowal z data 30.06
>+ Jak to wyglada u Was?

Księguję na 30.06. Sprawa jest rzeczywiście wątpliwa, bo trudno
dociec kiedy odsetki są należne: są należne *za* .06, jakby
porównać z różnymi innymi regulacjami - to inne należności
należałoby liczyć "na czerwiec". No to odsetki też tak piszę :)

pozdrowienia, Gotfryd

4. Data: 2003-07-07 08:51:08
Od:"BAH" <b...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wyciagu
> data operacji to 01.07 a ksiegowania to 30.06

Ja księguję 01.07 bo:
- taka jest data operacji
- 01.07 miałem dostęp do tych odsetek.
gdybym odsetki podjął 30.06, to miałbym debet na koncie.

Wyjątek, to zrobię z odsetkami za grudzień.

BAH

5. Data: 2003-07-08 21:24:17
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 7 Jul 2003, BAH wrote:

> [...]
[...]
>+ > data operacji to 01.07 a ksiegowania to 30.06

Prawda.

>+ - 01.07 miałem dostęp do tych odsetek.
>+ gdybym odsetki podjął 30.06, to miałbym debet na koncie.

Bez znaczenia dla zasady, o ile księgujesz memoriałowo. Przecież
jak mi wystawisz fakturę na 30.06 a ja zapłacę 30.08 to na "brak
dostępu" możesz się powoływać równie skutecznie :)
Natomiast zaczynam się zastanawiać, czy nie ma tu znaczenia
przepis:
++++
Art. 14 (dochód z DG)
2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:
5) odsetki od środków na rachunkach bankowych utrzymywanych w związku z
wykonywaną działalnością,
3. Do przychodów, o których mowa w ust. 1 i 2, nie zalicza się:
2) kwot naliczonych, lecz nie otrzymanych odsetek od należności, w tym
również od udzielonych pożyczek,
-----

Wynikałoby że bank jest traktowany tak samo jak inni wierzyciele
"odsetkowi", czyli kasowo. Ale wtedy:

>+ Wyjątek, to zrobię z odsetkami za grudzień.

...nie widzę *żadnego* uzasadnienia dla wyjątku !!
Możesz podać "podstawę" dlaczego robisz tak jak zapodałeś ?

pozdrowienia, Gotfryd
(księgujący "na miesiąc za który odsetki nie należą", a nie
"w którym się należą" :))

6. Data: 2003-07-10 12:01:21
Od:"jola321" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przychodem są odsetki otrzymane, a więc należy księgować pod datą wpływu na
konto.