  • 1. Data: 2003-07-04 07:28:06
    Temat: Ksiegowanie kapitalizacji odsetek
    Od: e...@b...pl

    Vtam.
    Mam biznes konto w mbanku. Ze zgromadzonych srodkow otrzymalem odsetki. Widze,
    ze nie zostalo odprowadzone 20% podatku. Rozumiem, ze odstetki to moj przychod
    (KPiR na zasadach ogolnych). Czyli wpisuje do ksiegi jako pozostale przychody.
    Ale mam problem z jaka data? Data operacji, czy moze ksiegowania. Na wyciagu
    data operacji to 01.07 a ksiegowania to 30.06
    Ja bym to zaksiegowal z data 30.06
    Jak to wyglada u Was?

    PZDRWM, Szymon.

  • 2. Data: 2003-07-04 10:33:07
    Temat: Re: Ksiegowanie kapitalizacji odsetek
    Od: "Z.C." <z...@o...pl>

    Użytkownik <e...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wyciagu
    > data operacji to 01.07 a ksiegowania to 30.06

    księguj z datę wpływu na rachunek

    Z.C.

  • 3. Data: 2003-07-04 17:14:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jul 2003 e...@b...pl wrote:

    >+ Vtam.
    >+ Mam biznes konto w mbanku. Ze zgromadzonych srodkow otrzymalem odsetki.
    [...]
    >+ data operacji to 01.07 a ksiegowania to 30.06
    >+ Ja bym to zaksiegowal z data 30.06
    >+ Jak to wyglada u Was?

    Księguję na 30.06. Sprawa jest rzeczywiście wątpliwa, bo trudno
    dociec kiedy odsetki są należne: są należne *za* .06, jakby
    porównać z różnymi innymi regulacjami - to inne należności
    należałoby liczyć "na czerwiec". No to odsetki też tak piszę :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-07-07 08:51:08
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

> [...]
    wyciagu
    > data operacji to 01.07 a ksiegowania to 30.06

    Ja księguję 01.07 bo:
    - taka jest data operacji
    - 01.07 miałem dostęp do tych odsetek.
    gdybym odsetki podjął 30.06, to miałbym debet na koncie.

    Wyjątek, to zrobię z odsetkami za grudzień.

    BAH

  • 5. Data: 2003-07-08 21:24:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jul 2003, BAH wrote:

> [...]
    [...]
    >+ > data operacji to 01.07 a ksiegowania to 30.06

    Prawda.

    >+ - 01.07 miałem dostęp do tych odsetek.
    >+ gdybym odsetki podjął 30.06, to miałbym debet na koncie.

    Bez znaczenia dla zasady, o ile księgujesz memoriałowo. Przecież
    jak mi wystawisz fakturę na 30.06 a ja zapłacę 30.08 to na "brak
    dostępu" możesz się powoływać równie skutecznie :)
    Natomiast zaczynam się zastanawiać, czy nie ma tu znaczenia
    przepis:
    ++++
    Art. 14 (dochód z DG)
    2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:
    5) odsetki od środków na rachunkach bankowych utrzymywanych w związku z
    wykonywaną działalnością,
    3. Do przychodów, o których mowa w ust. 1 i 2, nie zalicza się:
    2) kwot naliczonych, lecz nie otrzymanych odsetek od należności, w tym
    również od udzielonych pożyczek,
    -----

    Wynikałoby że bank jest traktowany tak samo jak inni wierzyciele
    "odsetkowi", czyli kasowo. Ale wtedy:

    >+ Wyjątek, to zrobię z odsetkami za grudzień.

    ...nie widzę *żadnego* uzasadnienia dla wyjątku !!
    Możesz podać "podstawę" dlaczego robisz tak jak zapodałeś ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (księgujący "na miesiąc za który odsetki nie należą", a nie
    "w którym się należą" :))

  • 6. Data: 2003-07-10 12:01:21
    Od: "jola321" <j...@o...pl>

    Przychodem są odsetki otrzymane, a więc należy księgować pod datą wpływu na
    konto.