  • 1. Data: 2014-04-17 17:34:41
    Temat: Kurjozalna interpretacja indywdualna
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Ręce, nogi i inne części ciała opadają ...

    Click -->
    <http://www.epodatnik.pl/interpretacje-podatkowe/wyk
    az.php?id=4026-2013-02-21-dyrektor-izby-skarbowej-w-
    bydgoszczy-itpb1-415-1261-12-wm>

    albo krócej

    <http://tinyurl.com/kurjozalna-interpretacja>

    Piotrek

  • 2. Data: 2014-04-17 18:13:11
    Temat: Re: Kurjozalna interpretacja indywdualna
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 17.04.2014 17:34, Piotrek wrote:
> [...]
    >
    > Click -->
    > <http://www.epodatnik.pl/interpretacje-podatkowe/wyk
    az.php?id=4026-2013-02-21-dyrektor-izby-skarbowej-w-

    10 ekranow odpowiedzi na jedno pytanie - prosta i czytelna odpowiedz :D

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 3. Data: 2014-04-17 18:56:00
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 17 kwietnia 2014 18:13:11 UTC+2 użytkownik hikikomorisan napisał:

    az.php?id=4026-2013-02-21-dyrektor-izby-skarbowej-w-
    bydgoszczy-itpb1-415-1261-12-wm>

    > 10 ekranow odpowiedzi na jedno pytanie - prosta i czytelna odpowiedz :D

    To jest interpretacja z 2013 roku, zrozumiała i w świetle ówczesnych przepisów
    niegroźna. Ale mamy rok 2014, minął już 1 kwietnia i sytuacja "trochę" się zmieniła.
    Masz samochód osobowy w środkach trwałych, bo miałeś, i zostałeś postawiony przed
    pytaniem: odliczam 50% Vatu od paliwa i innych, czy 100%? Machasz ręką, nie będziesz
    prowadził ewidencji, posłowie dali ci możliwość bezkłopotliwego odliczania 50% Vatu,
    niech tak będzie. A tu zonk. 50% Vatu, czyli zakładasz, że samochód osobowy, będący
    środkiem trwałym, wykorzystujesz też w celach osobistych. No to, według przytaczanej
    tu interpretacji, musisz go z tych środków trwałych wypisać i rozliczać kilometrówką.
    I wtedy, broń Boże, nie wolno ci odliczać 50% Vat od paliwa.

    Gdzieś popełniłem błąd w powyższym?

    Stefan Jaziński

  • 4. Data: 2014-04-17 19:52:38
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-04-17 18:56, s...@g...com wrote:
> [...]
    I wtedy, broń Boże, nie wolno ci odliczać 50% Vat od paliwa.

    Niegroźna wyłącznie z tego powodu, że prawdopodobnie nie utrzymałaby się
    w sądzie administracyjnym.

    Natomiast kuriozalne są IMHO prawotwórcze zapędy Dyrektora Izby
    Skarbowej w Bydgoszczy, który był łaskaw napisać między innymi:
    "Ustawodawca nie dopuszcza możliwości wykorzystywania do celów
    prywatnych samochodu wprowadzonego do ewidencji środków trwałych"
    przywołując tu jako argument konstrukcję art. 22f, będącego rozwiązaniem
    szczegółowym dotyczącym nieruchomości.

    Co oczywiście stoi w sprzeczności z art 22a, który to artykuł - a to
    pech - nie zawiera słowa "wyłącznie".

    Wyłączeń amortyzacji wynikających z użytku osobistego, niezwiązanego z
    DG nie ma również w art. 23c zawierającym *zamknięty* katalog (wyłączeń
    z amortyzacji).

    Natomiast co do zmiany sytuacji od prima aprilis to akurat PDOF w tym
    zakresie pozostał niezmieniony.

    Piotrek

  • 5. Data: 2014-04-17 19:54:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-04-17 19:52, Piotrek wrote:
    > Wyłączeń amortyzacji wynikających z użytku osobistego, niezwiązanego z
    > DG nie ma również w art. 23c zawierającym *zamknięty* katalog (wyłączeń
    > z amortyzacji).

    Oczywiście chodzi o 22c.

    Piotrek

  • 6. Data: 2014-04-17 23:00:57
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości:

    > Gdzieś popełniłem błąd w powyższym?
    > Stefan Jaziński

    m.in. na pewno zapędziłeś się z tym 50% odliczeniem VATu od paliwa do auta
    osobowego :)
    Uchwalono owszem, ale wchodzi dopiero za rok.

    Nie jestem księgowym ale IMO przywoływana interpretacja jest poprawna. I nie
    interpretacja jest tu kuriozalna a uchwalone prawo. W ostatnich zmianach stoi
    jak wół: jak środek trwały to nie do celów prywatnych, a jak do celów prywatnych
    to nie środek trwały. I można sobie bić pianę że bez sensu, nie życiowe itp.
    sorry takie nam uchwalili prawo.

    piotr

  • 7. Data: 2014-04-17 23:19:20
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-04-17 23:00, Piotr wrote:
    > [...] W ostatnich
    > zmianach stoi jak wół: jak środek trwały to nie do celów prywatnych, a
    > jak do celów prywatnych to nie środek trwały. [...]

    O czym ty piszesz, że tak podstępnie spytam? ;-)

    Piotrek

  • 8. Data: 2014-04-18 09:45:51
    Od: <3...@5...094552.invalid> (Tom N)

    s...@g...com w
    ups.com>:

> [...]

    > będzie. A tu zonk. 50% Vatu, czyli zakładasz, że samochód osobowy, będący
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > środkiem trwałym, wykorzystujesz też w celach osobistych. No to, według
    ^^^^^^
    > przytaczanej tu interpretacji, musisz go z tych środków trwałych wypisać
    > i rozliczać kilometrówką. I wtedy, broń Boże, nie wolno ci odliczać 50%
    > Vat od paliwa.

    > Gdzieś popełniłem błąd w powyższym?

    W podkreślonym.

    Nic takiego nie zakładam, jestem z natury leniwy i nie chce mi sie prowadzić
    dodatkowej ewidencji dla celów odliczenia 100%. 50% skoro dają bez
    papierkologi przyjmuję z dobrodziejstwem inwentarza, a czas którego nie
    straciłem jest dla mnie wielokrotnie cenniejszy niż pozostałe 50% VAT

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2014-04-18 12:25:15
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-04-18 09:45, (Tom N) pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^

> [...]
    > papierkologi przyjmuję z dobrodziejstwem inwentarza, a czas którego nie
    > straciłem jest dla mnie wielokrotnie cenniejszy niż pozostałe 50% VAT

    Bo jakoś z definicji wszyscy zakładają (nie wiedzieć czemu), że
    ewidencja ma służyć
    usankcjonowania użycia prywatnego. Nie. Ewidencja jest w celu odliczania
    całego VAT.

  • 10. Data: 2014-04-18 23:18:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Apr 2014, Piotr wrote:

> [...]
    > Uchwalono owszem, ale wchodzi dopiero za rok.
    >
    > Nie jestem księgowym ale IMO przywoływana interpretacja jest poprawna.

    Nie zgadzam się.
    Jest poprawna we wszystkich punktach (paliwo, naprawy, ubezpieczenie)
    z wyjątkiem jednego - amortyzacji.
    Owszem, w świetle jak to niżej ująłeś, "takiego prawa", skądinąd
    dziwi mnie, że dotąd inspektorzy skarbowi nie czuwali pod przeszkolami
    z notesami i fotoaparatamy, celem późniejszego wezwania podatnika aby
    wykazał ewidencję "użycia w celu osobistym" :>
    Ale co do amortyzacji nie widzę podstaw. Najmniejszych.
    W zamian za "opóźnienie w koszcie" amortyzacja m.in. daje bonus
    w postaci "użycia do celu opodatkowanego" bez podlegania pod "wylot"
    w razie użycia w innym celu.

    > I nie interpretacja jest tu kuriozalna a uchwalone prawo.
    > W ostatnich zmianach stoi jak wół: jak środek trwały to nie do celów prywatnych,
    > a jak do celów prywatnych to nie środek trwały.

    Przytocz proszę te zmiany.
    Pamiętamy oczywiscie, że VAT ma się nijak do podatku dochodowego, chyba
    że "wyraźnie stwierdzono inaczej".

    > I można sobie bić pianę że bez sensu, nie
    > życiowe itp. sorry takie nam uchwalili prawo.

    Jak wyżej :)
    Proszę o wskazanie tych zmian.

    pzdr, Gotfryd
    (DG, KPiR, VAT, nie księgowy)