  • 1. Data: 2015-04-19 10:49:42
    Temat: Kwota netto na fakturze
    Od: j...@g...com

    Chciałbym wystawić fakturę MOSS i nie jestem pewny jak należy rozumieć kwotę netto na
    takiej fakturze?

    Np. klient zapłacił mi 2,62$ za usługę:

    1. 2,62$ (netto, cena która zapłacił klient za usługę) + 0,58$ (VAT MOSS) = 3,20$
    (brutto) - w takim układzie to ja płacę VAT MOSS
    2. 2,15$ (netto) + 0,47$ (VAT MOSS) = 2,62$ (brutto, cena która zapłacił mi klient za
    usługę) - jak widać w tym wariancie to klient "płaci" VAT MOSS w takim sensie, że VAT
    MOSS zawarty jest w cenie usługi

    Wariant 1 czy 2 jest prawidłowy?

    Jakby to było gdyby zamiast faktury MOSS była zwykła faktura VAT wystawiona dla
    polskiej firmy (pytam, ponieważ nigdy nie wystawiałem takiej faktury - jestem na
    zwolnieniu podmiotowym VAT i nie sprzedaję nic żadnej z polskich firm)?

  • 2. Data: 2015-04-20 10:03:28
    Temat: Re: Kwota netto na fakturze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Apr 2015, j...@g...com wrote:

    > Jakby to było gdyby zamiast faktury MOSS była zwykła faktura VAT wystawiona dla
    polskiej firmy

    Zwyczajnie - klient płaci VAT, więc płaci cenę brutto.
    Odliczenia dokonuje "u siebie".

    > pytam, ponieważ nigdy nie wystawiałem takiej faktury
    > - jestem na zwolnieniu podmiotowym VAT i nie sprzedaję
    > nic żadnej z polskich firm)?

    To przyjrzyj się, jak ktoś kupuje coś z "fakturą na firmę"
    w zwykłym sklepie :) (będącym podatnikiem VAT).

    pzdr, Gotfryd