  • 1. Data: 2015-10-28 20:15:29
    Temat: Kwota wolna od podatku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    A co tu tak cicho ?

    Trybunal konstytuczyjny wydal wyrok w sprawie kwoty wolnej od podatku

    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/902021,trybu
    nal-konstytucyjny-tk-kwota-wolna-od-podatku-niezgodn
    a-z-konstytucja.html

    http://trybunal.gov.pl/rozprawy/komunikaty-prasowe/k
    omunikaty-po/art/8667/
    http://trybunal.gov.pl/rozprawy/wyroki/art/8665-poda
    tek-dochodowy-od-osob-fizycznych-kwota-wolna-od-poda
    tku/

    "W ocenie Trybunału Konstytucyjnego, brak mechanizmu korygującego
    kwotę zmniejszającą podatek dochodowy od osób fizycznych, a zatem
    wieloletnie utrzymywanie kwoty wolnej od podatku na stałym poziomie i
    uniezależnienie jej od sytuacji społeczno-gospodarczej państwa, jest
    wadliwością prawa podatkowego niedopuszczalną w demokratycznym
    państwie prawnym.
    Utrzymywanie przez wiele lat stałej kwoty zmniejszającej podatek i
    oderwanie jej wysokości od czynników, dzięki którym można określić
    zdolność podatkową podatnika, narusza art. 84 konstytucji i wynikającą
    z niego zasadę sprawiedliwości podatkowej.

    Ustawodawca kształtując skalę podatkową powinien chronić poziom życia
    ludzi, tak aby zapobiegać popadaniu ich w stan ubóstwa. Kwota
    zmniejszająca podatek ma bowiem umożliwić ustalenie podatku
    dochodowego od osób fizycznych w taki sposób, że jednostce zostanie
    pozostawiona określona wysokość dochodu do swobodnej dyspozycji. Cel
    ten ma wymiar społeczny i polega na pozostawieniu jednostce pewnego
    dochodu niezbędnego do zaspokojenia jej podstawowych potrzeb.
    Ustawodawca, indywidualizując obowiązek podatkowy, musi brać pod uwagę
    zapewnienie człowiekowi minimum egzystencji. Ma to oparcie w
    podmiotowości człowieka wynikającej z jego godności"

    No, cos w tym jest.
    Ale czemu sie ograniczac ?

    -kwota nie powinna byc na podatnika, tylko na czlonka rodziny,
    -na dziecko byc moze wiecej, bo musi miec swoja godnosc w szkole,
    -czemu tylko podatek dochodowy ? Z VAT zwolnic, z akcyz niektorych.
    -czemu tylko ulga podatkowa, zasilek powinien byc w tej wysokosci
    obowiazkowy.
    -a co zus ? platny byc powinien dopiero poprzekroczeniu takiego
    dochodu w dzialalnosci ...

    J.

  • 2. Data: 2015-10-28 21:55:39
    Temat: Re: Kwota wolna od podatku
    Od: <3...@6...215539.invalid> (Tom N)

    J.F. w

    > A co tu tak cicho ?

    > Trybunal konstytuczyjny wydal wyrok w sprawie kwoty wolnej od podatku

    No i?

    > Ale czemu sie ograniczac ?

    Masz rację.

    No i ?

    Jak za mało spacji to mogę więcej wstawić.

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2015-10-30 09:59:40
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Trybunal konstytuczyjny wydal wyrok w sprawie kwoty wolnej od podatku

    Ja mam tylko pytanie dlaczego dopiero teraz