  • 1. Data: 2004-02-23 00:08:05
    Temat: LINUX a Prawa Polskie - rozwazania "lobbysty"
    Od: Dobre Prawo <d...@t...pl>

    Jesli chcecie wiedziec jak sie w Polsce tworzy prawo zapraszam do
    lektury. Dowiecie sie kilku rzeczy ciekawych i kilku bardzo nieciekawych.

    Pisze tez krotko o historii Linuksa i o tym, jak doswiadczenia z
    zupelnie innej branzy moga sie przydac przy tworzeniu lepszego prawa.

    W szczegolnosci zapraszam wszystkich, ktorzy juz maja dosc ignorancji i
    bezmyslnosci. I chieliby zeby - dla odmiany - cos sie kiedys zmienilo na
    lepsze.

    http://www.dobreprawo.w.pl/

  • 2. Data: 2004-02-23 16:25:33
    Temat: Re: LINUX a Prawa Polskie - rozwazania "lobbysty"
    Od: "PawelJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl>

    > W szczegolnosci zapraszam wszystkich, ktorzy juz maja dosc ignorancji i
    > bezmyslnosci. I chieliby zeby - dla odmiany - cos sie kiedys zmienilo na
    > lepsze.
    > http://www.dobreprawo.w.pl/

    A mialem zamiar poczytac, ale

    Service temporarily inaccessible
    Please, try again in a few minutes...

    --
    PawelJ

  • 3. Data: 2004-02-23 20:18:05
    Od: Dobre Prawo <d...@t...pl>

    Witam,
    wiem, to darmowy serwer i nie zawsze dziala najlepiej. W razie
    problemow, nacisnij refresh w przegladarce - po kilku razach zazwyczaj
    pomaga.
    Ale naprawde warto poczytac - pierwsze komentarze, ktore dostalem
    emailem wskazuja na przyklad na to, ze jest jakas cala kupa bzdurnych
    przepisow w zakresie prawa chemicznego (w zyciu bym nie wpadl!!!). Jest
    tez kilka komentarzy dotyczacych generalnej zasady dzialania.
    Pozdrawiam,
    dp

  • 4. Data: 2004-02-23 20:21:15
    Od: Dobre Prawo <d...@t...pl>

    Witam,

  • 5. Data: 2004-02-23 21:37:21
    Od: dp <d...@t...pl>

    Dodalem jeszcze jeden adres - ta sama tresc, ale dziala na innym
    serwerze, wiec generalnie zawsze albo jeden albo drugi adres zadziala
    (obydwa ponizej).
    Pozdrawiam,
    dp

    http://www.dobreprawo.w.pl/
    http://www.dobreprawo.z.pl/

    PS. Jak sami widzicie, to jest straszna prowizorka. Nie znam sie
    zupelnie na administrowaniu www, wiec postanowilem wykorzystac dostepne
    darmowe narzedzie, ktore wydalo mi sie najodpowiedniejsze dla celow
    rozpoczecia dyskusji. Jesli jednak macie jakies pomysly na usprawnienia
    - bardzo prosze o kontakt na priv.

  • 6. Data: 2004-02-23 22:09:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Feb 2004, dp wrote:

    >+ Dodalem jeszcze jeden adres - ta sama tresc, ale dziala na innym
    >+ serwerze,

    ...a po czym to poznać, że inny serwer ? ;)
    (213.241.3.158 jakby kto pytał)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-02-24 10:29:15
    Od: m...@t...pl.nojunk (Witek Mozga)

    >http://www.dobreprawo.w.pl/

    Pomysl bardzo ciekawy, rozumiem, ze chodzi tu o to, zeby obywatel mial
    wiekszy wplyw na to co sie dzieje. Ja sadze, że ze wzrostem dostepu do
    internetu moze zaistniec mozliwosc rozwoju spoleczenstwa
    obywatelskiego, gdzie kazdy bedzie mogl sie w internecie wypowiedziec
    na temat jakiejs ustawy, lepiej! - bedzie mozna zrobic glosowanie, w
    ktorym wezma udzial wszyscy obywatele, a nie tylko watacha sejmowa
    uwiklana w gry polityczne. Oczywiscie do tego jeszcze daleko. Choc
    technicznie jest to juz mozliwe, mentalnie na pewno nie. Tym bardziej
    w Polsce.

    Sprobuj rozeslac swoje przemyslenia do portali internetowych lub/i
    periodykow typu Polityka, Wprost. Moze ktos to opublikuje w bardziej
    widocznym miejscu.

    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 8. Data: 2004-02-24 11:09:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2004, Witek Mozga wrote:
    [...]
    >+ internetu moze zaistniec mozliwosc rozwoju spoleczenstwa

    Możliwość - tak.

    >+ obywatelskiego, gdzie kazdy bedzie mogl sie w internecie wypowiedziec
    >+ na temat jakiejs ustawy, lepiej! - bedzie mozna zrobic glosowanie,

    Kpisz lub żartujesz.
    Primo - papatrz na co dotąd "pozwolono" obywatelom w ramach
    referendów: "tak lub nie", koniec listy. Możliwości realnie
    istotnych referendów (takich jak np. Włochy 1975: "czy
    sędziowie powinno ponosić odpowiedzialność cywilną za wyrok")
    może i "technicznie" są, ale jakoś... nie widzę żeby do
    takich referendów DOPUSZCZONO.
    Secundo - jest realna groźba 'kupowania głosów za piwo' :(
    Działa przeciw primo oczywiście i jest kontrargumentem
    poważnym :(
    Tertio.... no ktoś na aktualne władze głosuje. To niby
    zmiana technologii zmieni sposób myślenia ?

    [...]
    >+ technicznie jest to juz mozliwe, mentalnie na pewno nie.
    >+ Tym bardziej w Polsce.

    ...ano właśnie. Dopóki logika np. "naprawy KRUS" będzie polegała
    na próbach "uszczelnienia żeby taksówkarze się nie zapisywali"
    (zamiast doprowadzić do stanu że to się NIE OPŁACA żeby "przechodzić
    z ZUS na KRUS)) i takie myślenie jest POWSZECHNE, to... szkoda
    fatygi :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-02-24 11:44:12
    Od: m...@t...pl.nojunk (Witek Mozga)

    > Kpisz lub żartujesz.

    Marzę :)

    > Secundo - jest realna groźba 'kupowania głosów za piwo' :(

    Tak, to jest zagrozenie. Ale dobrym rozwiazaniem bylaby dywersyfikacja
    glosow. Tzn nie kazdy glos bylby tak samo istotny. Nalezaloby
    wprowadzic wage uzalezniona np. od wyksztalcenia. Czyli wyzsze
    wyksztalcenie - glos sie liczy potrojnie, srednie - podwojnie,
    podtsawowe - hm... pojedynczo. Albo uzaleznic wage od ilosci placonych
    podatkow. Im ktos wiecej placi, tym ma wiekszy wplyw na prawo. W ten
    sposob przedsiebiorcy mogliby wplywac na niekorzystne przepisy, itp.
    Ryzyko, ze ktos inteligentny sprzeda sie za piwo jest nieduze. A jego
    glos sie bedzie liczyl bardziej.

    > Tertio.... no ktoś na aktualne władze głosuje. To niby
    >zmiana technologii zmieni sposób myślenia ?

    Oczywiscie, ze nie. Dlatego nalezy rozwazyc powyzsze.

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 10. Data: 2004-02-24 11:54:50
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Jest podstawowa roznicap omiedzy systememprawnym a systemem operacyjnym...

    Jesli ten drugi zle dziala widac to ZNACZNIE wczsniej - czesto od razu,
    wiec zmiany mozna LATWO TESTOWAC.

    Boguslaw