  • 1. Data: 2014-12-30 10:37:59
    Temat: Laffer? Laffer? Nie słyszałem!
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Chcieli dobrze:

    <http://biznes.newsweek.pl/alkohol-wzrost-cen-papier
    osy-wzrost-cen-wzrost-akcyzy-2014-rok-newsweek-pl,ar
    tykuly,277940,1.html>

    A wyszło jak zwykle:

    <http://pulsbiznesu.pb.pl/3978087,50409,budzet-suszy
    -po-wodce>

    Piotrek

  • 2. Data: 2014-12-30 22:40:53
    Temat: Re: Laffer? Laffer? Nie słyszałem!
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-12-30 o 10:37, Piotrek pisze:
    > Chcieli dobrze:
    > <http://biznes.newsweek.pl/alkohol-wzrost-cen-papier
    osy-wzrost-cen-wzrost-akcyzy-2014-rok-newsweek-pl,ar
> [...]
    A rozwiązanie jest przecież proste: każdy posiadacz telewizora musi
    kupić pół litra wódki tygodniowo. Skoro z abonamentem rtv można, to
    dlaczego tego nie rozszerzyć? Programu tvp i tak na trzeźwo nie da się
    oglądać :->

    Maciek

  • 3. Data: 2015-01-09 01:42:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2014, Piotrek wrote:

    > Chcieli dobrze:
    >
    > <http://biznes.newsweek.pl/alkohol-wzrost-cen-papier
    osy-wzrost-cen-wzrost-akcyzy-2014-rok-newsweek-pl,ar
    tykuly,277940,1.html>

    Ja się nie znam, ale lat temu parę śledziłem sejmowe dyskusje w radiu
    (dawno nie sprawdzałem czy działa, wykorzystywany był nadajnik
    na falach długich, "ten drugi").
    Standardowo z wnioskami budżetowymi w postaci: "z podatku xxx mamy
    200mln złotych przy stawce 10%, podniesiemy na 12% i uzyskane
    40 mln przeznaczymy na...<tu jakiś szczytny cel>" występowali
    posłowie PSL.
    Ze standardowym wynikiem (spadek wpływów) jak wyżej.
    Ciekawe kto wnioskował o tę akcyzę :>

    > A wyszło jak zwykle:
    >
    > <http://pulsbiznesu.pb.pl/3978087,50409,budzet-suszy
    -po-wodce>

    Prawie zawsze tak wychodziło.
    Co gorsza, SLD kiedyś wyszło, że obniżenie CIT dało wzrost wpływów...
    Posłowie chyba powinni być wynagradzani od wzrostu WPŁYWÓW :P
    (hasło, żeby głosujący za podniesieniem stawki dopłacili teraz
    brakującą kwotę już gdzieś widziałem - nie, nie brakującą do "planu",
    brakującą do poprzedniego wyniku!)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2015-01-09 23:09:08
    Temat: [OT] Re: Laffer? Laffer? Nie słyszałem!
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-01-09 01:42, Gotfryd Smolik news wrote:
    > [...] Posłowie chyba powinni być wynagradzani od wzrostu WPŁYWÓW :P [...]

    Weź przestań! Dlaczego tak źle życzysz naszym wybrańcom?

    Przecież oni mają matki/żony/kochanki które muszą wyżywić, a ileż można
    latać tymi samochodami ...

    Piotrek

  • 5. Data: 2015-01-10 22:07:51
    Od: adam <a...@w...pl>

> [...]
    > Chcieli dobrze:
    >
    > <http://biznes.newsweek.pl/alkohol-wzrost-cen-papier
    osy-wzrost-cen-wzrost-akcyzy-2014-rok-newsweek-pl,ar

    Przerabiają to już nie pierwszy raz, i nadal nie wiedzą.
    Teraz kombinują z wynajmem mieszkań. Po okresie zachwytu, jak to obniżka
    podatku zwielokrotniła wpływy, doszli do wniosku, że nie wszyscy
    rzetelnie to płacą i od 1. stycznia wprowadzili kasy fiskalne. Jak chce
    się uniknąć, to trzeba dokładnie dokumentować każdą złotówkę. Skutek
    łatwy do przewidzenia.

  • 6. Data: 2015-01-12 13:32:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2015, adam wrote:

    > Przerabiają to już nie pierwszy raz, i nadal nie wiedzą.

    Intrygujące jest, kto kieruje tak aby "nie chcieli wiedzieć".
    Bo ta wiedza jest dość powszechna a i eksperymenty procesowe dotąd
    wykazywały, że obniżanie podatków DZIAŁA.

    Pewien problem sprawia fakt, że w niektórych przypadkach podniesienie
    podatku daje skutki (w postaci obniżki wpływów) które są trudno
    naprawialne, od pewnego opóźnienia przywróconego wzrostu po
    obniżce (znaczy przywrócenie niższej stawki może NIE wygenerować
    przywrócenia poprzednich wpływów w następnym roku, włącznie do
    możliwości że będzie tylko wzrost względny, a bezwzględnie
    okresowo spadek), do konieczności użycia (co kosztuje) "służb" aby
    utrudnić obchodzenie prawa (jak już powstał "kanał przemytniczy",
    to jego utrzymanie będzie łatwiejsze przez zamieszanych, więc
    będzie sobie istniał, choć większego zysku żeby się rzucać zakładać
    nowe nie przynosi).

> [...]
    > Jak chce się uniknąć, to
    > trzeba dokładnie dokumentować każdą złotówkę. Skutek łatwy do przewidzenia.

    Mnie intryguje, jak będą sprawdzać prawidłowość używania tych kas.
    Bo w PUBLICZNYM miejscu sprzedaży kontrolę robi NIEZNANY sprzedawcy
    kupujący.
    Celem zapobieżenia "300 zł na kasę 300 zł do łapy" kupujący będzie
    musiał iść z przyszywanym "kuzynem"? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2015-01-12 15:52:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-12 o 13:32, Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > kupujący.
    > Celem zapobieżenia "300 zł na kasę 300 zł do łapy" kupujący będzie

    O co chodzi z tymi kasami przy wynajmie mieszkań?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2015-01-12 20:37:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-01-12 13:32, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > kupujący.
    > Celem zapobieżenia "300 zł na kasę 300 zł do łapy" kupujący będzie

    Spokojnie.

    Zauważ, że wybrańcy jeszcze całkiem nie stracili kontaktu z
    rzeczywistością i zwolnienie dalej jest:
    jeśli fakturujesz
    jeśli przyjmujesz płatności na rachunek bankowy
    jeśli żadne z powyższych, ale nie przekroczyłeś 20kplz czy ile to tam
    teraz jest (ale mogą ścignąć za niemanie ewidencji)

    Piotrek

  • 9. Data: 2015-01-12 21:05:06
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-01-12 13:32, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Intrygujące jest, kto kieruje tak aby "nie chcieli wiedzieć".

    Nie che mi się sprawdzać czy w tym głosowaniu była dyscyplina klubowa
    ale IMHO to naturalna konsekwencja używania posłów jako interface
    białkowego do naciskania guzika w maszynie losującej - znaczy się
    głosującej.

    Mając zresztą na uwadze stopień skomplikowania stanowionego prawa to ja
    się doprawdy dziwię, że tyle pary idzie w gwizdek (na utrzymanie sejmu i
    senatu).

    IMHO większość wyborców by nie zauważyła, jeśliby rzeczywistych
    wybrańców zastąpić symulatorem parlamentu puszczonym nawet na co
    bardziej wypasionym telefonie komórkowym.

    No bo przecież IMHO:
    - wybrańcy i tak w zdecydowanej większości nie znają się na dziedzinie
    prawa, które stanowią (eksperci muszą zostać)
    - dyscyplina partyjna (formalna lub nie) powoduje, że wynik głosowania
    daje się w większości przypadków przewidzieć
    - zdarzenia polegające na tym, że komuś się popier* guziki (albo
    ściągawki) spokojnie można osiągnąć wprowadzając do symulatora element
    (pseudo)losowości.

    Pewną komplikacją mogą być transmisje z obrad sejmu. Ale to pewnie też
    dałoby się obsłużyć mając na uwadze rozwój silników graficznych.

    Tak więc skoro nie widać różnicy to po co przepłacać? ;-)

    > [...]

    Piotrek

  • 10. Data: 2015-01-13 10:48:49
    Od: m <m...@g...com>

> [...]
    > naprawialne, od pewnego opóźnienia przywróconego wzrostu po
    > obniżce (znaczy przywrócenie niższej stawki może NIE wygenerować

    Problemów jest więcej. Krzywa Laffera jest bądź co bądź konstruktem
    teoretycznym, trudno weryfikowalnym. Tj - na zdrowy chłopski rozum to
    musi tak mniej więcej działać, ale nijak nie masz możliwości sprawdzenia
    *przed*, w którym miejscu krzywej jesteś.

    p. m.