  • 1. Data: 2007-10-23 16:34:08
    Temat: Leasing operacyjny samochodu, czynsz inicjalny...
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    Maksimum stosowane przez leasingodawcow to afaik 40% wartosci umowy.

    Czy fakture z w/w czynszem (inaczej zwanym oplata poczatkowa, wstepna, itp.)
    moge jednorazowo 'wrzucic' w koszty danego miesiaca?

    Spotkalem sie z opiniami o 'rozliczniu' takiej faktury (czynszu)
    proporcjonalnie do czasu trwania umowy leasingu...?

    Zalezy mi na jednorazowym, maksymalnie wysokim koszcie, ze wzgledu na bardzo
    duze dochody w biezacym roku...

    Z gory dzieki za pomoc

    Baton

  • 2. Data: 2007-10-24 06:01:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 23 Oct 2007 18:34:08 +0200, Baton napisał(a):

> [...]
    > proporcjonalnie do czasu trwania umowy leasingu...?
    >
    > Zalezy mi na jednorazowym, maksymalnie wysokim koszcie, ze wzgledu na bardzo

    Brak najważniejszej informacji. Pełna księgowość czy KPiR? Jeśli KPiR to
    "memoriałowo" czy "kasowo"?

  • 3. Data: 2007-10-25 08:09:08
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    > Brak najważniejszej informacji. Pełna księgowość czy KPiR? Jeśli KPiR to
    > "memoriałowo" czy "kasowo"?

    KPiR, kasowo

    Pozdrawiam

    Baton

  • 4. Data: 2007-10-28 20:53:20
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Oct 2007 18:34:08 +0200, Baton napisał(a):

    > Czy fakture z w/w czynszem (inaczej zwanym oplata poczatkowa, wstepna, itp.)
    > moge jednorazowo 'wrzucic' w koszty danego miesiaca?

    Posiłkując się tym, co napisałeś jurqowi:

    IMO można :)
    Pod warunkiem jednakże, że Twoja umowa leasingowa spełnia warunki, które
    określone są w art. 23b uopdof

    > Spotkalem sie z opiniami o 'rozliczniu' takiej faktury (czynszu)
    > proporcjonalnie do czasu trwania umowy leasingu...?

    W pełnych księgach (choć różnie interpretowane) i memoriale

    > Zalezy mi na jednorazowym, maksymalnie wysokim koszcie, ze wzgledu na bardzo
    > duze dochody w biezacym roku...

    sprawdź ten artykuł, który podałam u góry - okres umowy, suma opłat, te
    sprawy :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna