  • 1. Data: 2004-05-10 08:07:02
    Temat: Licencja Ms Office 2003 dla ucznów, studentów i nauczycieli
    Od: "lvik" <l...@o...pl>

    Przeczytałem, że można kupić tego Ms Office 2003 i zainstalować na 3
    komputerach warunek nie można go wykorzystywać do celó komercyjnych, jednak
    zastanawiam się czy można zrobić tak
    zainstalować go w kawiarence komputerowej na 3 jednostakach na specjalnych
    kontach użytkowników i pozwalać na kożystanie z niego jedynie przez uczni i
    studentów (nauczycieli) co o tym myslicie czy ma to szanse przejścia???

  • 2. Data: 2004-05-10 08:11:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik lvik napisał:

> [...]
    > studentów (nauczycieli) co o tym myslicie czy ma to szanse przejścia???

    Ściągnij sobie OpenOffice ( www.openoffice.pl )a zaoszczedzone pieniądze
    zainwestuj w kurs interpunkcji i gramatyki (uczniów, nie uczni!).

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-05-10 08:20:03
    Od: "lvik" <l...@o...pl>

> [...]
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    błąd uczniów sam zauważyłem niestety nieraz szybszy jest enter ;)
    a co do open offica to odpada jednka ludzie maja po domach nielegalne word'y
    i są do tego przyzwyczajeni

  • 4. Data: 2004-05-10 08:31:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik lvik napisał:

    > błąd uczniów sam zauważyłem niestety nieraz szybszy jest enter ;)

    Za to shift, przecinek, kropkę i inne fanaberie masz w drugim pokoju?

    > a co do open offica to odpada jednka ludzie maja po domach nielegalne word'y

    Wordy, jeżeli już. Apostrof nie jest po to żeby czadzairsko wyglądało,
    ma swoje konkretne zastosowanie - rozdziela dwie samogłoski.

    > i są do tego przyzwyczajeni

    A to jest argument nie do zbicia, faktycznie.
    Założyłam, że z komputerów korzystaja ludzie o poziomi inteligencji
    powyżej brokuła... Mój błąd.
    Wyszłam z założenia, że jak znajome piszpanny (po 40-tce, szkolone
    wyłącznie w MS Office, sztuk trzy) przestawiłam na OO z marszu to na
    innych ludzi tez zadziała. No ale ja mam widocznie zbyt wysokie
    mniemanie o ludziach.

    Tak a propos - prowadzisz kawiarenkę internetową a nie potrafisz
    poprawnie zacytowac posta?
    Delimiter to pewnie dla Ciebie jakiś środek antykoncepcyjny?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-05-10 09:03:28
    Od: "lvik" <l...@o...pl>

> [...]
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Nie mam kawiarenki internetowej, jeśli Ci o to chodzi. A ludzie którzy chcą
    używać Worda to nie buraki, każdy wie, że otwierając dokument Worda w innym
    edytorze często się wszystko przestawia, więc jeśli ktoś ma sprawozdanie i
    chce je poprawić przed wydrukowaniem np w kafejce interentowej, to napewno
    użyje Worda inaczej nieżle się namęczy, poprawiać układ dokumentu, ale nie o
    to w tym poście chodzi.

    Zastanawia mnie sprawa tej licencji i może uzyskam wasze zdanie na ten
    temat.
    Z poważaniem burak...użytkownik Worda

  • 6. Data: 2004-05-10 09:20:13
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 10 May 2004 10:07:02 +0200, lvik napisał(a):
    > Przeczytałem, że można kupić tego Ms Office 2003 i zainstalować na 3
    > komputerach warunek nie można go wykorzystywać do celó komercyjnych, jednak
    > zastanawiam się czy można zrobić tak

    Może zainteresuj się tym? http://www.microsoft.com/poland/partner/maps/
    Wygląda ciekawie...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 7. Data: 2004-05-10 09:45:32
    Od: "lvik" <l...@o...pl>

    > Może zainteresuj się tym? http://www.microsoft.com/poland/partner/maps/
> [...]

    Mi to wygląda na wersje angielska programów, a co do licencji to wyczytałem,
    że można oFFice 2003 zainstalować na 3 urządzeniach w gospodarstwie domowym
    wiec w kafejce nie da sie nawet jęsli właścicielem jest student i udostępnia
    jedynie innym studentom...chłopaki w Ms dobrze kombinują

  • 8. Data: 2004-05-10 10:07:56
    Od: Piotr Neil Gawronski <p...@p...com>

    lvik wrote:

    > Mi to wygląda na wersje angielska programów, a co do licencji to wyczytałem,

    Jest też wersja polska. Angielskie są serwery oraz Visio,Project, VPC.

    Gawron

  • 9. Data: 2004-05-10 11:25:06
    Od: "Wojciech Froelich" <no.spam@please>

    Rozwieję wszelkie wątliwości. Na pudełku polskiej wersji stoi jak wół:
    "użytkownicy domowi, spełniający określone wymagania*

    *Kryteria kwalifikacji:
    - uczeń szkoły podstawowej lub średniej; student studiów dziennych lub
    wieczorowych
    - student uczący się w domu
    - wydział studiów dziennych lub wieczorowych albo personel akredytowanej
    instytucji edukacyjnej (tu chyba coś się komuś kopnęło, bo pewnie chodzi o
    pracowników tych wydziałów)
    - członek rodziny osoby spełniającej dowolne z powyższych kryteriów.

    Nie do użytku komercyjnego."

    Przypisy moje. O ile mnie pamięć nie myli, w angielskiej wersji była mowa o
    "household", a zdziwiłbym się, gdyby ktoś kawiarenkę uznał za "gospodarstwo
    domowe".

    Jeśli nie chcesz OO, to przy kilku(nastu) komputerach jest sens
    zainteresować się licencją Open.

    A poza tym - co to ma wspólnego z podatkami???

    W.

  • 10. Data: 2004-05-10 11:40:21
    Od: "A." <a...@o...pl>

    lvik wrote:

    > word'y

    No i? Jak zobacza co innego, to beda mieli mozliwosc wypowiedzenia
    sie na ten temat - za OpenOffice nie placisz, wiec nic nie
    tracisz.

    I gdyby wszyscy mysleli w ten sposob, nadal bylibysmy w epoce
    kamienia lupanego - tez sie mozna przyzwyczaic...

> [...]
    > wydrukowaniem np w kafejce interentowej, to napewno użyje Worda
    > inaczej nieżle się namęczy, poprawiać układ dokumentu, ale nie o

    Jesli uzytkownik M$ Office poprawnie sformatuje tekst (uzywajac
    stylow, a nie formatujac tekst 'z palca' - klikajac 'wyrownaj do
    prawej' i 'pogrub'), to wszystko bedzie OK. Z mojego doswiadczenia
    w druga strone (OpenOffice -> M$ Office) jest problem z
    wypunktowaniem, w Wordzie pokazuja sie miecze lub usta... :-/

    > Zastanawia mnie sprawa tej licencji i może uzyskam wasze zdanie na
    > ten temat.

    IMHO szkoda kasy na licencje programow od M$. Do uzytku
    publicznego, w kawiarence, najbezpieczniej jest postawic Linuxa z
    KDE (najbardziej przypomina M$ - wygladem i funkcjonalnoscia) i
    OpenOffice. Problem z wirusami i dialerami z glowy przynajmniej.

    Pozdrawiam,
    --
    A.