  • 1. Data: 2007-10-11 07:00:34
    Temat: Likwidacja DG a VAT
    Od: tomekok <tomekok_USUNTO@USUNTO_gmail.com>

    Witam,
    mam zamiar zlikwidować DG, nic wielkiego - usługi doradcze od 1,5 roku,
    płatnik VAT. Cel - optymalizacja VAT.
    Stan posiadania:
    Jeden środek trwały w ewidencji - komputer, ewidencji wyposażenia brak
    bo i jego brak.
    Telefon komórkowy i drukarka ze względu na niską wartość weszły bezp. w
    koszty rok temu.
    Trochę długopisów, notatnik, aparat stacjonarny - to wszystko co może
    się znajdować w siedzibie.
    I pytanie: czy od tych długopisów, a przede wszystkim od niskocennych
    składników majątku zaliczonych bezpośrednio w koszty też należy
    odprowadzić pełen VAT jeżeli został odliczony przy zakupie? Czy dotyczy
    to tylko towarów (nawet nie przeznaczonych na sprzedaż) znajdujących się
    w jakiejś ewidencji?
    I co w przypadku, gdy rzeczowy telefon zgubiłem (wpadł do rzeki) a
    drukarka się tak popsuła że naprawa była nieopłacalna i poszła na
    śmietnik? Jak w takim przypadku wygląda właściwa procedura?
    Czy ktoś zorientowany może mi poradzić jak zgodnie z przepisami
    rozwiązać powyższe zagadnienie? Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

    Pzdr.
    T.

  • 2. Data: 2007-10-11 07:58:52
    Temat: Re: Likwidacja DG a VAT
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 11-10-2007 o 09:00:34 tomekok <tomekok_USUNTO@USUNTO_gmail.com>
    napisał(a):

> [...]
    > Czy ktoś zorientowany może mi poradzić jak zgodnie z przepisami
    > rozwiązać powyższe zagadnienie? Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

    Podatek się nalezy od spisu *z natury*. Jak się dlugopis wypisał to jest
    na wysypisku.
    Z drukarką podobnie

  • 3. Data: 2007-10-11 08:20:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 11 Oct 2007 09:58:52 +0200, t...@o...pl napisał(a):

> [...]

    Na śmietnik? A przepisy o utylizacji odpadów itp.?

  • 4. Data: 2007-10-11 09:04:09
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 11-10-2007 o 10:20:18 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

    > Na śmietnik? A przepisy o utylizacji odpadów itp.?

    NTG :)

  • 5. Data: 2007-10-11 09:23:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 11 Oct 2007 11:04:09 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > NTG :)

    Oczywiście swoje 3 gr. wpiąłem jako odpowiedź na niewłąściwy post. Sorry.

    A co do NTG, to niestety urzędnicy z US nauczyli się już pytać o
    pokwitowanie przyjęcia likwidowanego wyposażenia przez firmę utilizacyjną.
    Po takim pytaniu robi się jak najbardziej TG.

  • 6. Data: 2007-10-11 09:28:01
    Od: tomekok <tomekok_USUNTO@USUNTO_gmail.com>

    jureq pisze:

    > A co do NTG, to niestety urzędnicy z US nauczyli się już pytać o
    > pokwitowanie przyjęcia likwidowanego wyposażenia przez firmę utilizacyjną.
    > Po takim pytaniu robi się jak najbardziej TG.

    Hmm, a jeżeli wystawiłem na "wystawkę"? Zabierają (2x w roku) wszystkie
    śmieci i odpady wystawione przed budynkiem, nie ma pokwitowań.

    Pzdr.
    T.

  • 7. Data: 2007-10-11 09:32:16

    Dnia 11-10-2007 o 11:23:48 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > pokwitowanie przyjęcia likwidowanego wyposażenia przez firmę
    > utilizacyjną.
    > Po takim pytaniu robi się jak najbardziej TG.

    A jeśli nie masz to co wtedy?