  • 1. Data: 2004-08-17 21:46:32
    Temat: Likwidacja działalności i VAT
    Od: "Pawel" <p...@B...autograf.pl>

    Witam,

    Czy przy likwidacji działalności gosp (VAT, KPiR) należy w jakiś sposób
    zapłacić VAT od likwidowanego wyposażenia? W US dowiedziałem się, że należy
    taki VAT rozliczyć w pozycji 36 formularza VAT-7, ale w tym miejscu mowa
    jest o spisie z natury, który obejmuje towary, a nie wyposażenie. Nie robię
    spisu z natury, ponieważ prowadziłem działalność usługową i nie miałem
    żdanych towarów. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

    Dziękuję za opinie
    Paweł

  • 2. Data: 2004-08-18 08:11:07
    Temat: Re: Likwidacja działalno?ci i VAT
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

> [...]
    > spisu z natury, ponieważ prowadziłem działalność usługową i nie miałem
    > żdanych towarów. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

    Przy likwidacji działalnośći spis z natury obejmuje wszystko, czego nie
    sprzedałeś, a więc wyposażenie także (pod warunkiem, że przysługiwało Ci
    prawo do wcześniejszego odliczenia podatku naliczonego.

    Pozdrawiam
    Monika

  • 3. Data: 2004-08-18 08:54:22
    Temat: Re: Likwidacja działalnoœci i VAT
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Pawel wrote:

> [...]
    > wyposażenie. Nie robię spisu z natury, ponieważ prowadziłem
    > działalnoœć usługowš i nie miałem żdanych towarów. Jakie jest Wasze

    Likwidując działalność spis robisz zawsze a nawet dwa. Co najwyżej będą
    to spisy zerowe. A dwa dlatego, że inna jest niestety definicja towarów
    objętych spisem w podatku dochodowym a inna w VAT. Np do VAT wchodzą
    środki trwałe.

  • 4. Data: 2004-08-18 10:36:18
    Od: "Pawel Czernecki" <p...@W...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to spisy zerowe. A dwa dlatego, że inna jest niestety definicja towarów
    > objętych spisem w podatku dochodowym a inna w VAT. Np do VAT wchodzą

    Dzięki za odpowiedzi. Środków trwałych nie mam, towarów też nie, więc
    wygląda na to, że w spisie z natury na potrzeby VAT uwzględniam tylko
    wyposażenie. Trochę mnie to dziwi, bo ustawa (art. 14) mówi tylko o towarach
    handlowych, jeszcze się upewnię.

    Pozdrowienia
    Paweł

  • 5. Data: 2004-08-19 08:49:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Aug 2004, Pawel wrote:

> [...]
    >+ taki VAT rozliczyć w pozycji 36 formularza VAT-7, ale w tym miejscu mowa
    >+ jest o spisie z natury, który obejmuje towary, a nie wyposażenie.

    Acha.
    A czym z p. widzenia VAT jest wyposażenie: usługą ? ;)
    To samo dotyczy ST: aczkolwiek mi się "na pierwszy rzut oka" też taka
    interpretacja nie spodobała :], wątpliwości raczej nie ma: z p. widzenia
    VAT "towar" to "towar", to *nie jest* "towar handlowy w rozumieniu KPiR".

    BTW: do podatki dochodowego również trzeba "spisać wyposażenie"...

    Popatrz sobie np. na zapis art. 43.2 oraz art. 43.6 - widać że
    ustawodawca uważa ST za "towary"...
    No i art. 14.1: "towary, które po nabyciu nie były przedmiotem dostawy
    towarów".

    >+ Nie robię
    >+ spisu z natury, ponieważ prowadziłem działalnoœć usługowš i nie miałem
    >+ żdanych towarów. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

    Jak wyżej :(
    Na nieszczęście jakiś "specjalista" postanowił zmienić zapis, iż VAT
    płaci się "od wartości nabycia" (art. 29.10), co oczywiście przedstawiono
    jako "zaletę" (bo handlowiec nie musi zapłacić VATu od marży - pokażcie
    mi głupka handlowca który kończąc DG zostawia towar handlowy celem
    przysporzenia sobie kłopotów ze zbyciem *po* skończeniu DG) pomijając
    cichcem problem, że producentowi częsciej zostają jakieś zużyte
    maszyny... i wycenić ich VAT trzeba na "wartość zakupu" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-08-19 08:51:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Aug 2004, Pawel Czernecki wrote:
    [...]
    >+ Trochę mnie to dziwi, bo ustawa (art. 14) mówi tylko o towarach
    >+ handlowych,

    Hm... na moim HDD *nie ma* słowa "handlowych" w tym miejscu !
    A "w rozumieniu ustawy o VAT" "towar" to "towar"... niezależnie
    czy do odsprzedaży czy do konsumpcji :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-08-19 09:15:07
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > On Wed, 18 Aug 2004, Pawel Czernecki wrote:
    > [...]
    >
    > Hm... na moim HDD *nie ma* słowa "handlowych" w tym miejscu !

    A jest 'lub czasopism'? ;)

    P.

  • 8. Data: 2004-08-19 09:51:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Aug 2004, Paszczak wrote:
    [...]
    >+ A jest 'lub czasopism'? ;)

    Nie, to jest w innym miejscu ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 9. Data: 2004-08-19 13:43:42
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Na nieszczęście jakiś "specjalista" postanowił zmienić zapis, iż VAT
    > płaci się "od wartości nabycia" (art. 29.10),

    tak, to faktycznie interesujące... nic tu po misternym ustalaniu
    ceny przy sprzedaży np. samochodów... choć od 1.05 namotane jest ostro... bo
    te w większości są teraz kwalifikowane jako osobowe zgodnie z VAT i jesli są
    w firmie ponad 0,5 r. to można (należy) je sprzedać ze stawka zw. (art. 8
    ust. 1 pkt 5 rozporządzenia VAT).
    I pojawia się problem częstszej korekty VAT-u naliczonego.

    Monika
    gg 5452359

  • 10. Data: 2004-08-20 03:39:37
    Od: "GrP" <a...@p...onet.pl>

    Czy spisując wyposażenie (jeżeli już mowa o zrobieniu spisu wyposażenia)
    spisuję tylko wyposażenie definiowane jako wyposażenie o wartości 1500zł,
    czy wszystko co kupiłem celem prowadzenia działalności.
    Czyli czy np. jeżeli kupiłem wiertarkę elektryczną o wartości 80 zł to od
    tego też oddaję Vat po zamknięciu firmy, czy tylko od sprzętu o wartości
    powyżej 1500zł (bo tak zdefiniowane jest wyposażenie). ? Jeżeli w ten spis
    wchodziłby nawet każdy nawet mały zakup to zamknięcie firmy to strasznie
    żmudna robota...
    _________
    GrP