eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Likwidacja nie zaewidencjonowanego wyposażenia
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 20

  • 1. Data: 2006-03-22 06:31:42
    Temat: Likwidacja nie zaewidencjonowanego wyposażenia
    Od: Harnaś <k...@p...onet.pl>

    Witam

    Jak podejść do takiej sytuacji:
    Kupiłem kiedyś pendrive - wartość poniżej 200zł netto, wpisałem w
    koszty bez ewidencjonowania jako wyposażenie.
    Pendrive się zepsuł po gwarancji -> do kosza.
    Czy powinienem sobie jakiś protokół napisać i dołączyć do faktury,
    żeby przy likwidacji działalności nikt mi nie kazał VATu odprowadzać
    od nieistniejącego wyposażenia?
    A może w praktyce takimi drobiazgami nie powinienem się przejmować?

    --
    Harnaś


  • 2. Data: 2006-03-22 07:48:06
    Temat: Re: Likwidacja nie zaewidencjonowanego wyposażenia
    Od: "Mirek" <m...@g...pl>


    Użytkownik "Harnaś" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bqr1225fgsi2ds4kei9889gnaiehlupelo@4ax.com...
    > Witam
    >
    > Jak podejść do takiej sytuacji:
    > Kupiłem kiedyś pendrive - wartość poniżej 200zł netto, wpisałem w
    > koszty bez ewidencjonowania jako wyposażenie.
    > Pendrive się zepsuł po gwarancji -> do kosza.
    > Czy powinienem sobie jakiś protokół napisać i dołączyć do faktury,
    > żeby przy likwidacji działalności nikt mi nie kazał VATu odprowadzać
    > od nieistniejącego wyposażenia?
    > A może w praktyce takimi drobiazgami nie powinienem się przejmować?
    >
    > --
    > Harnaś

    No własnie sam miałem podobny problem:
    Komputer kupiony za 1800zł (przekroczona granica 1500zł czyli ewidencja
    środków trwałych) jest użytkowany
    przez 2,5 roku a następnie uległ uszkodzeniu i nie nadaje się do
    odsprzedazy. W jaki sposób usunąć go z ewidencji środków trwałych.
    A jaka jest procedura usuwania tego co jest wpisane do ewidencji
    wyposażenia?
    mirek




  • 3. Data: 2006-03-22 10:45:23
    Temat: Re: Likwidacja nie zaewidencjonowanego wyposażenia
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>


    Użytkownik "Mirek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:dvqvfh$dtu$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >
    > Użytkownik "Harnaś" <k...@p...onet.pl> napisał
    > w
    > wiadomości news:bqr1225fgsi2ds4kei9889gnaiehlupelo@4ax.com...
    >> Witam
    >>
    >> Jak podejść do takiej sytuacji:
    >> Kupiłem kiedyś pendrive - wartość poniżej 200zł netto, wpisałem w
    >> koszty bez ewidencjonowania jako wyposażenie.
    >> Pendrive się zepsuł po gwarancji -> do kosza.
    >> Czy powinienem sobie jakiś protokół napisać i dołączyć do faktury,
    >> żeby przy likwidacji działalności nikt mi nie kazał VATu odprowadzać
    >> od nieistniejącego wyposażenia?
    >> A może w praktyce takimi drobiazgami nie powinienem się przejmować?
    >>
    >> --
    >> Harnaś
    >
    > No własnie sam miałem podobny problem:
    > Komputer kupiony za 1800zł (przekroczona granica 1500zł czyli ewidencja
    > środków trwałych) jest użytkowany
    > przez 2,5 roku a następnie uległ uszkodzeniu i nie nadaje się do
    > odsprzedazy. W jaki sposób usunąć go z ewidencji środków trwałych.
    > A jaka jest procedura usuwania tego co jest wpisane do ewidencji
    > wyposażenia?
    > mirek
    Piszesz sobie protokół likwidacji środka trwałego - tak dla samego siebie i
    ewentualnej kontroli. Piszesz kto, kiedy i dlaczego. I wsio.
    Graszka



  • 4. Data: 2006-03-22 12:47:56
    Temat: Re: Likwidacja nie zaewidencjonowanego wyposażenia
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Graszka wrote:

    > Piszesz sobie protokół likwidacji środka trwałego - tak dla samego
    > siebie i ewentualnej kontroli. Piszesz kto, kiedy i dlaczego. I wsio.

    I pamietaj, że obecnie US ma dodatkowego bata na podatnika w postaci
    ustaw o odpadach. Nie możesz tak po prostu wyrzucić komputera na
    śmietnik. Warto mieć jakieś potwierdzenie przyjęcia do utylizacji.



  • 5. Data: 2006-03-22 13:56:34
    Temat: Re: Likwidacja nie zaewidencjonowanego wyposażenia
    Od: Harnaś <k...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Mar 2006 08:48:06 +0100, "Mirek" <m...@g...pl> wrote:

    >
    >Użytkownik "Harna?" <k...@p...onet.pl> napisał w
    >wiadomości news:bqr1225fgsi2ds4kei9889gnaiehlupelo@4ax.com...
    >> Witam
    >>
    >> Jak podejść do takiej sytuacji:
    >> Kupiłem kiedyś pendrive - wartość poniżej 200zł netto, wpisałem w
    >> koszty bez ewidencjonowania jako wyposażenie.
    >> Pendrive się zepsuł po gwarancji -> do kosza.
    >> Czy powinienem sobie jakiś protokół napisać i dołączyć do faktury,
    >> żeby przy likwidacji działalności nikt mi nie kazał VATu odprowadzać
    >> od nieistniejącego wyposażenia?
    >> A może w praktyce takimi drobiazgami nie powinienem się przejmować?
    >>
    >No własnie sam miałem podobny problem:

    Podobny, ale jednak inny...
    Prosiłbym również o odpowiedzi na moje pytanie ;)

    --
    Harnaś


  • 6. Data: 2006-03-22 21:00:56
    Temat: Re: Likwidacja nie zaewidencjonowanego wyposażenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Mar 2006, Harnaœ wrote:

    >> No własnie sam miałem podobny problem:
    >
    > Podobny, ale jednak inny...

    Ale przepis wymaga tego samego w EW co w EST - wypełnienia
    pola "data i przyczyna zbycia" czy jakoś tak, to że
    w innej ewidencji jest bez znaczenia :)
    Różnica jest TYLKO przy kończeniu DG - od wyposażenia płaci
    się podatek od remanentu.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)


  • 7. Data: 2006-03-22 21:22:40
    Temat: Re: Likwidacja nie zaewidencjonowanego wyposażenia
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):
    > On Wed, 22 Mar 2006, Harnaœ wrote:
    >
    >>> No własnie sam miałem podobny problem:
    >>
    >> Podobny, ale jednak inny...
    >
    > Ale przepis wymaga tego samego w EW co w EST - wypełnienia
    > pola "data i przyczyna zbycia" czy jakoś tak, to że
    > w innej ewidencji jest bez znaczenia :)
    > Różnica jest TYLKO przy kończeniu DG - od wyposażenia płaci
    > się podatek od remanentu.

    Oczywiście, wyposażeniem jest tylko to, co zostało nabyte co najwyżej
    rok przed zamknięciem. W innym wypadku staje się toto środkiem trwałym
    i moim zdaniem powinno zostać z EW usunięte.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/


  • 8. Data: 2006-03-23 06:20:26
    Temat: Re: Likwidacja nie zaewidencjonowanego wyposażenia
    Od: Harnaś <k...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Mar 2006 22:00:56 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    >On Wed, 22 Mar 2006, Harna? wrote:
    >
    >>> No własnie sam miałem podobny problem:
    >>
    >> Podobny, ale jednak inny...
    >
    > Ale przepis wymaga tego samego w EW co w EST - wypełnienia
    >pola "data i przyczyna zbycia" czy jakoś tak, to że
    >w innej ewidencji jest bez znaczenia :)
    > Różnica jest TYLKO przy kończeniu DG - od wyposażenia płaci
    >się podatek od remanentu.

    Ale ja nie mam wpisanego tego pendrive ani do EW ani do EST, bo nie
    było takiego wymogu - niska wartość.
    Mam rozumieć, że jeśli za x lat przy likwidacji działalności, na
    podstawie spisu z natury okaże się, że nie mam "na stanie" tego
    pendrive, to nie zapłacę podatku od remanentu (*)?

    * zapłacę tyle ile wykaże, ale jak będzie kontrola i znajdzie mi, że 4
    lata wcześniej kupiłem pendrive?

    --
    Harnaś


  • 9. Data: 2006-03-23 08:35:45
    Temat: Re: Likwidacja nie zaewidencjonowanego wyposażenia
    Od: <g...@n...pl>


    Użytkownik "Harnaś" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bqr1225fgsi2ds4kei9889gnaiehlupelo@4ax.com...
    > Witam
    >
    > Jak podejść do takiej sytuacji:
    > Kupiłem kiedyś pendrive - wartość poniżej 200zł netto, wpisałem w
    > koszty bez ewidencjonowania jako wyposażenie.
    > Pendrive się zepsuł po gwarancji -> do kosza.
    > Czy powinienem sobie jakiś protokół napisać i dołączyć do faktury,
    > żeby przy likwidacji działalności nikt mi nie kazał VATu odprowadzać
    > od nieistniejącego wyposażenia?
    > A może w praktyce takimi drobiazgami nie powinienem się przejmować?
    >
    > --
    > Harnaś


    Ja, na twoim miejscu nie przejmowałabym sie takimi drobiazgami.Ewentualnie
    napisz sobie proponowany wczesniej przez Graszkę protokól .



  • 10. Data: 2006-03-23 09:23:10
    Temat: Re: Likwidacja nie zaewidencjonowanego wyposażenia
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Samotnik wrote:

    > Oczywiście, wyposażeniem jest tylko to, co zostało nabyte co najwyżej
    > rok przed zamknięciem. W innym wypadku staje się toto środkiem trwałym
    > i moim zdaniem powinno zostać z EW usunięte.

    Pomysł kuriozalny. Skąd go wytrzasnąłeś?

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1