  • 1. Data: 2008-04-04 06:02:00
    Temat: Likwidacja środka trwałego
    Od: node <n...@s...net.pl>

    Jak wyglada kompletna procedura pozbycia sie z ewidencji sprzętu
    komputerowego z firmy?
    Czesc zupelnie wyparowala i nikt nie wie gdzie sie obecnie znajduje, a
    czesc ma trafic do osob trzecich. Wykonac likwidacje czy sprzedaz, co
    przysparza mniej klopotow? Jakie sa koszta poszczegolnych etapow?

    1.powolanie komisji likwidacyjnej,
    2.zebranie komisji
    3.orzeczenie
    4.likwidacja
    5.utylizacja

    jakie kwity po drodze, czego brakuje, a moze lepiej sprzedac po
    wartosci rynkowej? co jezeli czesc z nich nie zamortyzowala sie
    jeszcze?

  • 2. Data: 2008-04-04 21:20:26
    Temat: Re: Likwidacja środka trwałego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Apr 2008, node wrote:

    > Jak wyglada kompletna procedura pozbycia sie z ewidencji sprzętu
    > komputerowego z firmy?

    Chyba *dobrze* opanowanego nie ma tego na razie nikt :)
    Powód?
    Ustawa "śmieciowa". Jakoś o zużytym sprzęcie czy podobnie.

    > Czesc zupelnie wyparowala i nikt nie wie gdzie sie obecnie znajduje, a
    > czesc ma trafic do osob trzecich. Wykonac likwidacje

    A firma ma uprawnienia do przetwarzania "śmieci elektronicznych"? :)

    > czy sprzedaz,

    IMVHO to.
    Wyjątek znam jeden - bardzo poufne dane na harddyskach :)

    Tu uwaga: przypuszczam, że *za bardzo* to się prawidłowością
    postępowania mało kto przejmuje ;), więc traktuj mój komentarz
    jako uwagę teoretyczną, z zastrzeżeniem, że ew. czepianie się
    może stać się modne za jakiś czas, a US ma 5 lat na kontrolę.

    > 5.utylizacja

    IMVHO, jeśli cokolwiek można sprzedać, nawet "po koszcie" (czyli
    wartość sprzedanej rzeczy pokrywa wyłącznie koszt *sprzedaży*,
    nie przynosząc zysku), należy to zrobić.
    Jak się komu wydaje, że mu się przyda, niech bierze, a pożytek
    "ogólnospołeczny" z tego że (kupujący) coś z tego ma jest większy
    niż z wyrzucenia (mimo, że takie postępowanie *zmniejsza*
    obrót nowymi towarami, ale bogactwo nie polega na "obrocie"
    lecz na "maniu własności"!)

    > jakie kwity po drodze, czego brakuje, a moze lepiej sprzedac po
    > wartosci rynkowej? co jezeli czesc z nich nie zamortyzowala sie
    > jeszcze?

    Wtedy art. 23.1.1 zdanie za a/b/c (za myślnikiem):
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-04-05 21:57:05
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Wtedy art. 23.1.1 zdanie za a/b/c (za myślnikiem):
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-d
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    Cyt:

    Art. 23
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:

    1) wydatków na:

    a) nabycie gruntów lub prawa wieczystego użytkowania gruntów, z wyjątkiem
    opłat za wieczyste użytkowanie gruntów,

    b) nabycie lub wytworzenie we własnym zakresie innych niż wymienione w lit.
    a) środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w tym również
    wchodzących w skład nabytego przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanych
    części,

    c) ulepszenie środków trwałych, które zgodnie z art. 22g ust. 17 powiększają
    wartość środków trwałych, stanowiącą podstawę naliczania odpisów
    amortyzacyjnych

    - wydatki te, zaktualizowane zgodnie z odrębnymi przepisami, pomniejszone o
    sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, są
    jednak kosztem uzyskania przychodów przy określaniu dochodu z odpłatnego
    zbycia rzeczy określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. d), oraz gdy odpłatne
    zbycie rzeczy i praw jest przedmiotem działalności gospodarczej, a także w
    przypadku odpłatnego zbycia składników majątku związanych z działalnością
    gospodarczą, o których mowa w art. 14 ust. 2 pkt 1, bez względu na czas ich
    poniesienia,

    Proszę o przetłumaczenie na ludzi język polski...
    To był taki dośc prosty wzór, ale go nie pamiętam...

    Dzięki,

    latet

  • 4. Data: 2008-04-06 07:10:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > nie przynosząc zysku), należy to zrobić.
    > Jak się komu wydaje, że mu się przyda, niech bierze

    Tak mi wychodzi, że te osoby trzecie do których ma trafić sprzęt
    raczej osoby fizyczne nie prowadzące DG.
    Czy przypadkiem sprzedaż takich komputerowych
    akcesoriów dla osób nie prowadzących DG
    nie wymaga sprzedaży przez kasę od pierwszej złotówki obrotu?

  • 5. Data: 2008-04-06 15:34:25
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

> [...]
    > akcesoriów dla osób nie prowadzących DG
    > nie wymaga sprzedaży przez kasę od pierwszej złotówki obrotu?

    Jesli się wystawia fakturę VAT, to chyba nie trzeba kasy???

    Wiem, że pewne małe wydawnictwo, normalnie nie sprzedające
    nic detalicznie, wydało książkę, którą sprzedaje przez internet
    i aby uniknąć kasy fiskalej - po prostu wystawiają każdemu fakturę.

    Dzięki,

    latet

  • 6. Data: 2008-04-06 15:41:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Latet wrote:

> [...]
    > nic detalicznie, wydało książkę, którą sprzedaje przez internet
    > i aby uniknąć kasy fiskalej - po prostu wystawiają każdemu fakturę.

    Rozumowanie Twoje jest błędne.
    Wystawienie faktury nie ma znaczenia dla obowiązku
    ewidencjonowania sprzedaży poprzez kasę.

  • 7. Data: 2008-04-06 17:06:04
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli się wystawia fakturę VAT, to chyba nie trzeba kasy???

    Faktura nic tu nie zmienia.
    Co najwyżej płatność przelewem.

  • 8. Data: 2008-04-07 05:24:58
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Rozumowanie Twoje jest błędne.
    > Wystawienie faktury nie ma znaczenia dla obowiązku
    > ewidencjonowania sprzedaży poprzez kasę.

    No dobra - faktura nic nie zmienia.
    Ale czy na pewno przy sporadycznej sprzedaży osobie prywatnej
    starego "firmowego" peceta czy też samochodu - obowiązuje kasa?
    Jesli tak (paranoja) to jak to obejść?

    Dzieki,

    latet

  • 9. Data: 2008-04-07 07:04:02
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Latet <l...@s...pl> napisal:
    > No dobra - faktura nic nie zmienia.
    > Ale czy na pewno przy sporadycznej sprzedaży osobie prywatnej
    > starego "firmowego" peceta czy też samochodu - obowiązuje kasa?
    > Jesli tak (paranoja) to jak to obejść?

    Sprzedaz komisowa?
    --
    Pozdrawiam,