  • 1. Data: 2004-09-10 10:19:45
    Temat: Likwidacja, środki trwałe i VAT
    Od: "Sebo" <s...@n...pl>

    Witam

    Czy przy likwidacji DG środki trwałe też ujmuje się w remanencie?
    I czy należy od nich zapłacić VAT od wartości początkowej.
    Pytałem dzisiaj w USie i tak mi powiedzieli. Ciekawe.

  • 2. Data: 2004-09-10 11:35:23
    Temat: Re: Likwidacja, środki trwałe i VAT
    Od: "Sebo" <s...@n...pl>

    Sebo wrote:

    > Witam
    >
    > Czy przy likwidacji DG środki trwałe też ujmuje się w remanencie?
    > I czy należy od nich zapłacić VAT od wartości początkowej.
    > Pytałem dzisiaj w USie i tak mi powiedzieli. Ciekawe.

    Już znalazłem, mieli rację:
    http://www.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=30315&i_smpp_
    s_kryt_nr_sek=250760

  • 3. Data: 2004-09-10 19:23:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Sep 2004, Sebo wrote:
    [...]
    >+ > I czy należy od nich zapłacić VAT od wartoœci poczštkowej.
    >+ > Pytałem dzisiaj w USie i tak mi powiedzieli. Ciekawe.
    >+
    >+ Już znalazłem, mieli rację:

    ...no niestety.
    Jakiś [...brak słów...] wymyślił że VAT trzeba zapłacić od wartości
    nabycia.
    Wszystko oczywiście "w trosce o przedsiębiorcę", motywacja była taka
    (jakoby :>) żeby "likwidowany" nie musiał płacić "VATu od marży", bo
    przy wartości "rynkowej" - tak było w poprzedniej ustawie - w zasadzie
    był problem, czy sklepikarz likwidując sklep ma policzyć VAT od
    "ceny rynkowej detalicznej" :> czy "ceny rynkowej hurtowej" - w końcu
    to TEŻ "cena rynkowa". Oczywiście jak "interpretowano" można próbować
    się domyślać.
    No to w ramach "ochrony przed VATem od marży" dla handlowców (kilka
    lub kilkanaście procent wartości "magazynu") - przywalono
    *wszystkim* 100% VATu od ST - również tych wartych 0,01% wartości
    nabycia :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-09-11 08:45:58
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > On Fri, 10 Sep 2004, Sebo wrote:
    > [...]
    >
    > ...no niestety.
    > Jakiś [...brak słów...] wymyślił że VAT trzeba zapłacić od wartości
    > nabycia.

    No chyba, ze sie wczesniej sprzeda te ST...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-09-11 12:24:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Sep 2004, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ > Jakiś [...brak słów...] wymyślił że VAT trzeba zapłacić od wartości
    >+ > nabycia.
    >+
    >+ No chyba, ze sie wczesniej sprzeda te ST...

    Oczywiście.
    Ale to zmusza do "prowadzenia DG" nawet jeśli sprowadza się ono
    do "wyprzedaży złomu".
    I stanowi pewien kłopot dla ew. spadkobierców :>
    Dostaniesz w spadku studio DTP z 10-letnim sprzętem i jesteś
    ugotowany :] (BTW: mi AFAIK nie grozi, ale... kraj jest duży :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-09-14 05:29:56
    Od: Janusz <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    On Sat, 11 Sep 2004 14:24:56 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > Dostaniesz w spadku studio DTP z 10-letnim sprzętem i jesteś
    > ugotowany :] (BTW: mi AFAIK nie grozi, ale... kraj jest duży :))

    Czyli kazdy srodek trwaly (wyposazenie - nie) jak sie popsuje, to
    bezwzglednie nalezy go sprzedac po jakiejs smiesznej cenie jako zlom?
    I dzieki temu nie trzeba bedzie placic VATu od ceny nabycia?

    No i wychodzi na to, ze zamiast utylizowac smieci nalezy je sprzedac:)

    Pozdrawiam,
    Janusz

    --
    Szukasz informacji? A moze e-Booka ?
    Przejrzyj oferte i zapisz sie, gratisowe pozycje dla uczestnikow.

  • 7. Data: 2004-09-14 06:26:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Janusz napisał:

    > Czyli kazdy srodek trwaly (wyposazenie - nie) jak sie popsuje, to
    > bezwzglednie nalezy go sprzedac po jakiejs smiesznej cenie jako zlom?

    Można też zlikwidować. Spisac protokół że uległ całkowitemu zużyciu albo
    zepsuciu bez możliwości naprawy, spadl z stołu, ktoś na niego nadepnał
    itp itd, wykreslić z ewidencji i po sprawie.
    Jak ktoś lubi może zrobic zdjęcia dokumentujące zniszczenie lub zużycie
    (dziury po rdzy na maszynach obią wrażenie ;-) )

    > I dzieki temu nie trzeba bedzie placic VATu od ceny nabycia?
    >
    > No i wychodzi na to, ze zamiast utylizowac smieci nalezy je sprzedac:)

    Ja w kwestii formalnej bo mnie juz szlag trafia.

    Utylizacja to wykorzystanie z pożytkiem! Nie niszczenie czy składowanie
    "do świętego nigdy".
    Recycling to utylizacja. Wywóz na smietnika albo spalenie w spalarni
    (która na ogóle nie ma żadnych innych funkcji poza spalaniem smieci -
    nie dostarcza nikomu energii z tego spalania, popioły sie do niczego
    dalej nie nadają) to nie jest utylizacja.

    Z łaciny 'utilitas" - użyteczność, pożytek.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2004-09-14 07:04:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Sep 2004, Janusz wrote:
    [...]
    >+ Czyli kazdy srodek trwaly (wyposazenie - nie) jak sie popsuje, to
    >+ bezwzglednie nalezy go sprzedac po jakiejs smiesznej cenie jako zlom?

    IMHO "legalne" złomowanie takoż nie jest powodem płacenia VAT; no
    ale jeśli coś NIE zostało wyzłomowane...

    >+ No i wychodzi na to, ze zamiast utylizowac smieci nalezy je sprzedac:)

    Był tu wywód dla przypadku szczególnego - wycofania ST które
    nie są zamortyzowane. Stanowisko grupowicza było takie że właśnie
    dopiero sprzedaż - może być na złom - jest podstawą zaliczenia
    w KUP reszty wartości ST...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 9. Data: 2004-09-15 04:45:18
    Od: Janusz <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    On Tue, 14 Sep 2004 08:26:38 +0200, Maddy wrote:
    > Można też zlikwidować. Spisac protokół że uległ całkowitemu zużyciu albo
    > zepsuciu bez możliwości naprawy, spadl z stołu, ktoś na niego nadepnał
    > itp itd, wykreslić z ewidencji i po sprawie.

    Dzieki :)

    > Ja w kwestii formalnej bo mnie juz szlag trafia.

    A dlaczego? :) Nie denerwuj sie tak szybko prosze:)

    > Utylizacja to wykorzystanie z pożytkiem!
    > Z łaciny 'utilitas" - użyteczność, pożytek.

    No i ja wlasnie o tym myslalem - zeby dac do firmy, ktora sie tym
    znajmuje. Wiesz ile pozytecznych materialow mozna wyciagnac ze starych
    komputerow? Musze tylko zobaczyc ile to kosztuje - jak niewiele, to
    mialbym wtedy papierek, ze "poszlo".
    Jak wyjdzie za drogo, to coz... zostanie reczne zlomowanie.

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 10. Data: 2004-09-15 04:53:12
    Od: Janusz <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    On Tue, 14 Sep 2004 09:04:57 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:

    > IMHO "legalne" złomowanie takoż nie jest powodem płacenia VAT; no
    > ale jeśli coś NIE zostało wyzłomowane...

    Dzieki za info:)

    A tak swoja droga, czy nikt nie robi problemu przy faktycznym
    sprzedaniu czegos po b. niskiej cenie?
    Np. spalony komputer (zasilacz padl i zabral ze soba kompa) za 1 zl +
    VAT. Pewnie byloby tansze niz rzeczywiste zlomowanie:)

    Pozdrawiam,
    Janusz