  • 11. Data: 2019-11-27 20:29:55
    Temat: Re: Limit płatnosci gotówką
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5dde528e$0$17354$6...@n...neostrada.pl

    > Przykładowo tak.

    Możesz podać przykład konkretny?

    > Ten zegarek to jest jednak widzę mocno wbity w świadomości :-)

    Zegarek jest konkretny!

    > Cokolwiek wyfakturowane osobno z umowy czy zamowienia na dostawę czegokolwiek.

    Dwa zegarki (każdy po 10 kpln) naręczne sprzedane
    tego samego dnia tej samej osobie... (imo można
    rozbić na dwie faktury i dwie płatności gotówkowe,
    o ile te dwa zegarki nie tworzą jakiegoś
    ,,nierozerwalnego systemu pomiaru czasu'')

    Znajomy ministra kupił w sklepie jeden zegarek -- zapłacił
    gotówką, po czym (widząc, że zegarek jest ładny) wrócił do
    sklepu po kolejny zegarek, który także opłacił gotówką...

    Co innego, gdy te dwa zegarki muszą ,,żyć razem'',
    by pełnić jakieś przyzwoite funkcje...

    > Nawet nie musi być wyspecyfikowane.
    > I teraz zatrudnij sobie prawnika, który będzie wyjaśniał czy to jest inna
    transakcja czy nadal ta sama. W wariantach pobocznych

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 12. Data: 2019-11-28 08:05:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    > "cef" 5dde528e$0$17354$6...@n...neostrada.pl

    > Możesz podać przykład konkretny?

    Kupiłem samochód wg specyfikacji za 100 tys przelewem.
    Oczywistych rzeczy jak dywaniki nie wyspecyfikowano.
    Po tygodniu dokupiłem dywaniki za 500zł.
    Czy to 500zł powinno być też przelewem czy może być gotówką?

  • 13. Data: 2019-11-28 22:52:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5ddf71c6$0$543$6...@n...neostrada.pl

    > Kupiłem samochód wg specyfikacji za 100 tys przelewem.
    > Oczywistych rzeczy jak dywaniki nie wyspecyfikowano.
    > Po tygodniu dokupiłem dywaniki za 500zł.
    > Czy to 500zł powinno być też przelewem czy może być gotówką?

    IMO może być gotówką.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 14. Data: 2019-11-29 08:38:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    > "cef" 5ddf71c6$0$543$6...@n...neostrada.pl

    > IMO może być gotówką.

    IMO też, ale US może to interpretować inaczej i już jest podstawa
    do jałowego sporu.

  • 15. Data: 2020-02-19 17:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Nikt n...@g...com ...

    > Nie.
    >
    > 1 transakcja = 1 umowa (ale nie umowa ramowa)

    No to zeby nie było niejasnosci - okazuje sie ze jak najbardziej umowa
    ramowa (umowa o wspolpracy i jakkolwiek inaczej by ją nazwać) sprawia ze
    wszystkie transakcje w jej ramach uznawane sa jako jedna transakcja.
    Mało tego, jeżeli na starcie umowy mozesz oszacowac ze w trakcie jej
    trwania na 100% przekroczysz limit, to juz od pierwszej faktury musisz
    płacic przelewem.

    https://www.biznes.gov.pl/pl/firma/kontrahenci-i-kli
    enci/chce-rozliczac-
    sie-z-kontrahentami-i-klientami/zarzadzanie-finansam
    i-firmy-i-obsluga-
    platnosci-firmowych/kiedy-moge-dokonywac-transakcji-
    bez-korzystania-z-
    rachunku-bankowego

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie