1. Data: 2005-04-07 02:10:48
Temat:Lista obecności dla 1 pracownika
Od:"Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Firemka jest w skali mikro, na "rozruchu" - stan zatrudnienia: 1 osoba
(członek zarządu). Czy trzeba dla niego prowadzić listę obecności, żeby się
codziennie podpisywał? Nie chodzi tu o kontrolę, czy się nie spóźnia i czy
jest wogóle w pracy tylko dla celów podatkowych i ZUS.
Jacek

2. Data: 2005-04-08 09:22:30
Temat:Re: Lista obecności dla 1 pracownika
Od:"Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> Firemka jest w skali mikro, na "rozruchu" - stan zatrudnienia: 1 osoba
> (członek zarządu).

To na cholerę było go zatrudniać?
Problemów zbyt mało?

3. Data: 2005-04-09 09:56:57
Od:"vis" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

jest to nikomu nie potrzebne!

4. Data: 2005-04-09 15:09:59
Od:"Maciek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

To znaczy lista obecności nie jest obowiązkowa?

Maciek

:::: Polecam ::::
http://www.aidemart.com/Praktyczny_E-biznes - Praktyczne Rady Dla
Biznesmenów, Którzy Chcą Robić Pieniądze W Internecie

5. Data: 2005-04-09 20:46:37
Od:"wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
i czy
> jest wogóle w pracy tylko dla celów podatkowych i ZUS.

Konieczne jest prowadzenie ewidencji czasu pracy, nawet dla 1
pracownika. Najwygodniejsza i najprostsza jest lista obecności,
również jest dosyć wiarygodna, bo zawiera własnoręczne podpisy.
Ten 1 pracownik nie będzie codziennie pracował, bo przecież będzie
korzystał z urlopu wypoczynkowego, może będzie w delegacji, a może na
zwolnieniu lekarskim i w jakiejś dokumentacji musi być ślad.

wa

6. Data: 2005-04-11 10:00:44
Od:"Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za info. Może jeszcze jakaś podstawa prawna do tego, bo są
wątpliwości, czy prowadzić taką "minilistę" czy nie.

7. Data: 2005-04-11 21:33:23
Od:"wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za info. Może jeszcze jakaś podstawa prawna do tego, bo są
> wątpliwości, czy prowadzić taką "minilistę" czy nie.

Nie musi to być lista obecności, ale musi być ewidencja czasu pracy.

Kodeks pracy:

Art. 94. Pracodawca jest obowiązany w szczególności:
(...)
9a) prowadzić dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy
oraz akta osobowe pracowników,

Art. 298.1. Minister Pracy i Polityki Socjalnej określi, w drodze
rozporządzenia, zakres prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w
sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposób prowadzenia akt
osobowych pracownika.

Rozporządzenie MPiPS z dnia 28.05.1996 r. w sprawie zakresu
prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze
stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika
(Dz. U. Nr 62, poz. 286, z późn. zm. oraz z 2002 r. Nr 230, poz.
2293):

Par. 8. Pracodawca zakłada i prowadzi odrębnie dla każdego pracownika:
1) ewidencję czasu pracy w zakresie obejmującym...

wa

8. Data: 2005-04-12 04:53:26
Od:"Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki bardzo