  • 1. Data: 2014-12-28 09:08:14
    Temat: Lokata założona na rodziców
    Od: "J.D." <f...@c...ua>

    Jak wiadomo banki oferują sensowne warunki lokat tylko dla nowych
    klientów. Ponieważ "nowy" już w prawie żadnym banku nie jestem, chciałem
    założyć lokaty na rodziców. Czy jest ryzyko że skarbówka itp. się
    przyczepi (chodzi o kwoty kilkuset tys. PLN)? Czy i jak to
    udokumentować, żeby było problemów?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-12-28 09:55:55
    Temat: Re: Lokata założona na rodziców
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-28 o 09:08, J.D. pisze:
> [...]
    > założyć lokaty na rodziców. Czy jest ryzyko że skarbówka itp. się
    > przyczepi (chodzi o kwoty kilkuset tys. PLN)? Czy i jak to

    Najprościej będzie pożyczką - PCC 2%.
    Jeśli za drogo, to pomyśl też o umowie kupna-sprzedaży weksla.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-12-28 11:41:14
    Od: "J.D." <f...@c...ua>

    W dniu 2014-12-28 09:55, Liwiusz pisze:

    > Najprościej będzie pożyczką - PCC 2%.

    A czy w najbliższej rodzinie nie obowiązuje zwolnienie? Tzn. nie
    wystarczy tylko PCC-3 złożyć?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2014-12-28 13:54:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-28 o 11:41, J.D. pisze:

    > A czy w najbliższej rodzinie nie obowiązuje zwolnienie? Tzn. nie
    > wystarczy tylko PCC-3 złożyć?

    W art. 9 jest o tym zwolnieniu.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-01-16 08:13:23
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Jeśli za drogo (PCC), to pożyczyć sobie w
    Berlinie/Pradze/Bratysławie/Lądynie (właściwe podkreslić).

    -----