  • 1. Data: 2004-07-05 09:09:39
    Temat: Lombard -ogólnie
    Od: "Dorcia" <d...@l...pl>

    Zaczęłam prowadzić lombard od niedawna
    KPiR bez VAT
    Prowadzę rejestr lombardowy w nim wpisuję wszystkie operacje, a księga ?

    Kiedy powinnam wpisywać w księgę przychody i koszty
    Np. Ktoś przynosi mi telefon 28-06-2004 dostaje za niego 50,00 odbiór
    02-07-2004 prowizja 6,00
    a) przychodzi po telefon płaci 56,00 - czy to jest moment wpisania w księgę
    6,00 prowizji?, a może wszystko zliczam na koniec miesiąca i wpisuję
    wszystkie prowizje otrzymane za cały miesiąc jedną wartością?
    b) ktoś nie przychodzi po telefon 02-07-2004 wpisuję wartość jako zakup
    telefony koszt 50,00, a 10-07-2004 sprzedaję za 80,00 i to jest przychód z
    dnia 10-07-2004.

    a może inne rozwiązania, proszę o pomoc.
    Początkująca

  • 2. Data: 2004-07-05 10:42:06
    Temat: Re: Lombard -ogólnie
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

> [...]
    > dnia 10-07-2004.
    >
    > a może inne rozwiązania, proszę o pomoc.
    Spotkałem się z rozwiazaniem bazującym na zestawieniach miesięcznych.
    Tzn. na koniec miesiąca sporządzane są zestawienia :
    1. pożyczek zwróconych (z podsumowaniem) - stąd suma uzyskanych odsetek
    do KPiR
    2. zastawów sprzedanych ( z podsumowaniem)- stąd suma uzyskanych
    prowizji przy sprzedaży
    3. "kosztu własnego" sprzedanych zastawów - to do kolumny "zakup towarów"
    Po rozwinięciu Twojej działalności wpisywanie każdego przychodu do
    KPiR stanie się uciążliwe.
    Może zainteresuj się programem komputerowym do ewidencji lombardowej.
    Pozdrawiam. Witold Grabowski

  • 3. Data: 2004-07-05 20:27:12
    Od: "D.Born" <b...@i...pl>

    Serdecznie dziękuję za dobre rady.
    Pozdrawiam :)

  • 4. Data: 2004-07-13 11:29:11
    Od: "Aga" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dorcia"
    > Zaczęłam prowadzić lombard od niedawna
    > KPiR bez VAT

    Jesteś pewna, że możesz bez VAT? Bo ja też mam lombard i mnie miła
    pani z US (chyba zrobię z tego akronim MPzUS) powiedziała, że
    lombardowcy muszą być vatowcami.
    Ale, jak to mówi Bogusław: mila Pani z US w Chrzanowie
    powiadała.."każdy odpowiada za siebie"

    Pozdrawiam, Aga