  • 31. Data: 2017-11-03 06:52:50
    Temat: Re: Luka VAT
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-02 o 23:48, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ale tobie sprawdzali ?

    A do mnie akurat wtedy przyszli z dwoma zleceniami.
    Jedno z krzyżówki - i tu badali tylko te faktury od podejrzanego gościa -
    tzn ja byłem elementem jego kontroli krzyżowej
    a potem wyjęli drugi kwit i zaczęli kontrolę u mnie w sprawie zwrotu
    i tu musieli sprawdzić wszystko za 11 miesięcy :-)
    bo wnioskowałem o przyspieszony a wcześniej przenosiłem cześc
    podatku przez 11 miesięcy.

  • 32. Data: 2017-11-03 09:47:16
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Podejrzewam, że handluje się firmami (podmiotami) posiadającymi koncesję.

    -----

  • 33. Data: 2017-11-03 16:00:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >A Ty wiesz na czym polega kontrola krzyżowa?
    >Tego się nie robi przez telefon, tylko się zleca kontrole u
    >wszystkich podmiotów z faktur. Mieli podatnika na widelcu, to
    >sprawdzali wszystkich jego kontrahentów.

    No to pomysl - jaki % faktur moga tak sprawdzic w skali calego kraju ?

    >i wszystkie jego faktury jakie im wystawił.
    >Jak miał klienta np ze Szczecina, to kontrolowali to pewnie przez
    >skarbówkę w Szczecinie.

    A co z klientami, ktorym fakture wystawil, ale potem zniszczyl ? :-)
    Powinni najpierw sprawdzic te, ktore gdzie on kupil.

    No chyba ze tak sprawdzili innych, trafili do niego, znalezli roznice,
    i teraz sprawdzaja reszte.
    Jesli np zanizyl swoja kopie, to ma to sens.
    Dobrze byloby tez konto w banku sprawdzic.

    J.

  • 34. Data: 2017-11-03 17:27:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-03 o 16:00, J.F. pisze:
    > UĹźytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > No to pomysl - jaki % faktur moga tak sprawdzic w skali calego kraju ?

    A co to ma do rzeczy?
    Kontrola krzyżowa to przecież nie jest mechanizm kontroli obrotu w VAT
    (a już na pewno nie w skali makro).
    Nie chodzi o sprawdzenie jakiejś wielkiej ilości faktur
    tylko konkretnie danego podatnika, który jest objęty kontrolą

    > A co z klientami, ktorym fakture wystawil, ale potem zniszczyl ? :-)
    > Powinni najpierw sprawdzic te, ktore gdzie on kupil.

    Sprawdzają to co mają. To znajdą jak będą kontrolować
    u tych klientów. Teraz w dobie JPK takie rzeczy łatwiej
    bedzie wychwycić, ale kiedyś kontrolerzy musieli po prostu wymyślić
    gdzie szukać, żeby trafić.