  • 1. Data: 2007-10-05 10:18:59
    Temat: MINIMALNE WYNAGRODZENIE ??????
    Od: z...@o...pl

    Szukając informacji na temat minimalnego wynagrodzenia przeczytałam
    informację, że wynosi ono obecnie 936 zł. Jednak poniżej był odnośnik,
    iż wynagrodzenie pracownika w okresie jego pierwszego roku pracy nie
    może być niższe niż 748,80 zł. O co chodzi ???. Mam 15 letni staż
    pracy i obecnie po długiej przerwie podjęłam ponownie pracę.
    Zaoferowano mi wynagrodzenie na pełnym etacie 950 zł.(brutto) czyli
    netto otrzymuję 706 zł. Czy zakład pracy powinien mi wypłacać
    minimalnie netto 748,80 zł.?????. Czy chodzi tu może o wynagrodzenie
    przy podejmowaniu pierwszej pracy.
    Jeśli tak to w końcu ile wynosi to minimalne wynagrodzenie ?????

  • 2. Data: 2007-10-05 10:27:15
    Temat: Re: MINIMALNE WYNAGRODZENIE ??????
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    z...@o...pl pisze:
    > Jeśli tak to w końcu ile wynosi to minimalne wynagrodzenie ?????

    Wszelkie dane statystyczne odnośnie płac podawane są w większości, jak
    nie wszystkie, jako kwoty brutto. Czyli u Ciebie jest wszystko w
    porządku. Minimalna płaca w tej chwili wynosi 936 zł brutto. Ty dostałaś
    950 brutto. Zgodnie z prawem.

  • 3. Data: 2007-10-05 12:59:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 05 Oct 2007 03:18:59 -0700, zosia102 napisał(a):

> [...]
    > przy podejmowaniu pierwszej pracy.
    > Jeśli tak to w końcu ile wynosi to minimalne wynagrodzenie ?????

    Zapewne:
    W pierwszym roku pracy 748,80 brutto
    W drugim roku - ileś tam (748,80 < X < 950 ) brutto
    Później 950,00 brutto

  • 4. Data: 2007-10-06 17:37:59
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    > Dnia Fri, 05 Oct 2007 03:18:59 -0700, zosia102 napisał(a):
    > Zapewne:
    > W pierwszym roku pracy 748,80 brutto

    Tak. 80% minimalnej

    > W drugim roku - ileś tam (748,80 < X < 950 ) brutto

    Nie. Zmienili to od 2006 roku. Kiedyś w drugim roku było 90%, teraz już
    normalnie musi być 936.
    http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2002,nr,200/p
    oz,1679,ujednolicony,ustawa-o-minimalnym-wynagrodzen
    iu-za-prace.html

    Art.6

    > Później 950,00 brutto

    936 ;)