  • 1. Data: 2018-08-24 14:18:14
    Temat: MK kilometrowka, powinna być w JPK VAT?
    Od: marios <d...@f...gd>

    Pierwszy raz odliczam kilometrówkę z pryw.sam.os.
    Posiłkowałem się ustawieniami z tych linków:
    https://forum.gofin.pl/1085076/archiwum/mala-ksiegow
    sc--ewidencja-przebiegu-pojazdu-inne
    https://www.podatki.biz/sn_autoryzacja/logowanie.php
    5/forum/index.php?org=browse&poz=0&id=287905&foid=7?
    org=browse&poz=0&id=287905&foid=7

    Zaksięgowałem w KUP jedno rozliczenie sumaryczne netto+50% vat
    tylko nie jestem pewien czy te księgowania powinny być w rejestrach VAT i
    pojawiają się także przy wysyłce JPK (50% kwot vat).

    Gdzies w innym miejscu na necie czytałem że mam zaksięgować na koniec
    miesiąca kwotę (netto+50%vat) a papiery (fv) trzymać sobie jako
    potwierdzenie dla kontroli, niby biorę faktury od VATowców ale wrzucam w
    koszty jakby "brutto" i nie jestem pewien czy dobrze robię wykazując te
    faktury w rej. vat i jpk vat.

  • 2. Data: 2018-08-24 14:35:41
    Temat: Re: MK kilometrowka, powinna być w JPK VAT?
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 24.08.2018 o 14:18, marios pisze:
> [...]
    > potwierdzenie dla kontroli, niby biorę faktury od VATowców ale wrzucam w
    > koszty jakby "brutto" i nie jestem pewien czy dobrze robię wykazując te

    Nie no, chyba się zamotałem czytając te nieaktualne "porady" na necie.

    Wrzucam tak samo jak przy samochodzie w ŚT tylko trochę inaczej ewidencjonuję?
    netto+50%vat w KUP (czyli opcja [x] zalicz nieodliczony VAT w KUP w
    ustawieniach konta ma być zaznaczona -teraz nie mam)
    a 50% vat idzie do klasycznie VATu (jestem VATowcem)

    czy tak?

  • 3. Data: 2018-08-24 16:56:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-08-24 o 14:35, marios pisze:
> [...]
    > ustawieniach konta ma być zaznaczona -teraz nie mam)
    > a 50% vat idzie do klasycznie VATu (jestem VATowcem)

    Co to znaczy odliczam kilometrówkę?
    Jeśli korzystasz z kilometrówki do celów VAT,
    to właśnie po to, żeby odliczyć wszystko, więc
    nie ma mowy o 50%.
    Raczej korzystasz z kilometrówki do ustalenia limitu KUP.
    Ja wrzucam faktury z 50% VAT normalnie do rejestru VAT
    i to idzie do JPK. A koszty tradycyjnie do wysokości limitu
    z kilometrówki - netto+50%VAT
    Na razie chyba nic takiego błędnego system/JPK nie znajduje w takim
    rozwiązaniu,
    bo zwroty dają :-)
    Tak jak napisałeś jest niby OK, o ile program po odfajkowaniu "zalicz
    VAT nieodliczony w KUP", wie że ma możliwość wynikającą z limitu

  • 4. Data: 2018-08-24 21:21:45
    Od: marios <d...@f...ad>

    W dniu 24.08.2018 o 16:56, cef pisze:

    [ciach]

    > Co to znaczy odliczam kilometrówkę?
    Tak, to oczywiście uproszczenie; "odliczam".

    > Jeśli korzystasz z kilometrówki do celów VAT,
    > to właśnie po to, żeby odliczyć wszystko, więc
    > nie ma mowy o 50%.
    Samochód używany w celach mieszanych, chyba że masz na myśli 50% do KUP
    i 50% do VAT = "wszystko".
    > Raczej korzystasz z kilometrówki do ustalenia limitu KUP.
    tak
    > Ja wrzucam faktury z 50% VAT normalnie do rejestru VAT
    > i to idzie do JPK. A koszty tradycyjnie do wysokości limitu
    > z kilometrówki - netto+50%VAT
    o to to
> [...]
    > Tak jak napisałeś jest niby OK, o ile program po odfajkowaniu "zalicz
    > VAT nieodliczony w KUP", wie że ma możliwość wynikającą z limitu
    w MK jest w definiowaniu konta opcja: [x] "koszty samochodu" czy jakoś
    tak to się nazywa, potem w "rejestrze kosztów" (zaksięgowane FV na
    "konto" które zostało właśnie tak zdefiniowane - koszt samochodu)
    wciskamy [Rozlicz] i program podlicza sam - chyba to działa dobrze
    (tylko ja źle poustawiałem opcje).

    dzięki, wyłączyłem myślenie i teraz muszę poprawić te księgowania.