  • 11. Data: 2017-07-15 10:13:41
    Temat: Re: MK (v. 21.27 a niemożność wysłania dekalracji VAT)
    Od: Michał <n...@n...pl>

    On 14.07.2017 10:16, r...@k...pl wrote:
> [...]
    slania-e-deklaracji-windows-xp-vista/

    > Hmm, nie bardzo -- mam W7.
    > Jakaś aktualizacja certyfikatów w Win może pomóc?

    Tak, włączasz Internet Eksplodera, wchodzisz w opcje, tam zaawansowane i
    wyszukujesz na liście czegoś w rodzaju TLS 1.2 (albo 1.3?). Zaznaczasz
    i powinno działać.

  • 12. Data: 2017-07-15 11:48:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 14 Jul 2017 17:14:06 +0200, w
    <s...@p...org>, Wojciech Bancer
    <w...@g...com> napisał(-a):

    > On 2017-07-14, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Skłania do aktualizacji antyków.

    > Jeśli ten ktoś korzystający z takiego antyku ma dostęp do internetu to
    > stanowi zagrożenie i słusznie należy podchodzić do tegoż bardzo nieufnie,
    > jak do bardzo potencjalnego zagrożenia.

    Nieużywajmy więc Windowsów, do każdego z nich należy podchodzić jak do
    potencjalnego zagrożenia -- niezależnie od wersji.

  • 13. Data: 2017-07-15 11:49:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 15 Jul 2017 10:13:41 +0200, w
    <5969ceb6$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>, Michał <n...@n...pl>
    napisał(-a):

    slania-e-deklaracji-windows-xp-vista/

    > Tak, włączasz Internet Eksplodera, wchodzisz w opcje, tam zaawansowane i
    > wyszukujesz na liście czegoś w rodzaju TLS 1.2 (albo 1.3?). Zaznaczasz
    > i powinno działać.

    Niestety, nie pomoże (IE nawet nie ma nic wspólnego z tym).
    Wysyłka e-deklaracji od zeszłego miesiąca jest możliwa tylko z nową wersją MK
    (czyli od wersji 2017).

  • 14. Data: 2017-07-15 12:38:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 14 Jul 2017 15:03:14 +0200, w <okafej$5pu$1@node1.news.atman.pl>, Pete
    <n...@n...com> napisał(-a):

    > To jest tak jak z medycyną.
    > Nikt już dzisiaj nie używa upuszczania krwi jako leku na choroby tylko
    > dlatego, że jest za darmo i nie czuje potrzeby użycia płatnych lekarstw.
    > Postęp kosztuje i trzeba się z nim pogodzić
    > (zwłaszcza, że można jeszcze wysyłać deklaracje analogową drogą)

    Jaki jest postęp w zamianie XP + program księgowy na W10 i ten sam program
    księgowy? :> (+ ewentualnej "postępowej" zmiany komputera)

  • 15. Data: 2017-07-15 13:57:48
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-07-15, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:

    [...]

    > Nieużywajmy więc Windowsów, do każdego z nich należy podchodzić jak do
    > potencjalnego zagrożenia -- niezależnie od wersji.

    Niewspieranych i niełatanych? No jak najnardziej.
    To samo Linuksów, czy OSX.

    W przypadku pozostałych, to wygląda to tak samo jak w innych systemach.
    Zawirusowanych wordpressów na linuksach też jest na tony i odpowiadają
    za pokaźny odsetek wysyłanych spamów.

    Ilość wirusów to w większym wypadku pochodna popularności rozwiązania,
    a nie systemu.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 16. Data: 2017-07-16 09:42:41
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-07-15 o 12:38, r...@k...pl pisze:

    > Jaki jest postęp w zamianie XP + program księgowy na W10 i ten sam program
    > księgowy? :> (+ ewentualnej "postępowej" zmiany komputera)

    Postęp jest taki, że na Twojej konfiguracji nie działa. :P
    HGW czy to wina starej MK czy XP-ka.

    Ściągnij sobie obraz W10, odpal w wirtualnej maszynie, postaw na nim
    Twoją MK i sprawdź czy pójdzie.

    Jeśli nie, to musisz odżałować 5 dych rocznie na MK.
    A jeśli tak - to stawiasz linuxa i na Vine MK - kiedyś chodziła, a skoro
    masz wersję z 2013 to obstawiam, że pójdzie.

    --
    Pete

  • 17. Data: 2017-07-16 11:14:50
    Od: Michał <n...@n...pl>

    On 15.07.2017 11:49, r...@k...pl wrote:

    > Niestety, nie pomoże (IE nawet nie ma nic wspólnego z tym).
    > Wysyłka e-deklaracji od zeszłego miesiąca jest możliwa tylko z nową wersją MK
    > (czyli od wersji 2017).

    A sprawdziłeś chociaż? Miałem ten sam problem tydzień temu i u mnie
    pomogło. Mówię o problemie z certyfkiatem.

  • 18. Data: 2017-07-16 22:41:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 16 Jul 2017 11:14:50 +0200, w
    <596b2e8c$0$15199$65785112@news.neostrada.pl>, Michał <n...@n...pl>
    napisał(-a):

    > A sprawdziłeś chociaż? Miałem ten sam problem tydzień temu i u mnie
    > pomogło. Mówię o problemie z certyfkiatem.

    A masz starą wersję MK czy wysyłałeś z poziomu przeglądarki?

  • 19. Data: 2017-07-17 13:25:09
    Od: Michał <n...@n...pl>

    On 16.07.2017 22:41, r...@k...pl wrote:

    > A masz starą wersję MK czy wysyłałeś z poziomu przeglądarki?

    Mam zupełnie inny program księgowy, ale problem z certyfikatem był
    ten sam, bo wynika on z ustawień systemowych, a nie ustawień danego
    programu.

  • 20. Data: 2017-07-17 17:15:45

    Mon, 17 Jul 2017 13:25:09 +0200, w
    <596c9e95$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>, Michał <n...@n...pl>
    napisał(-a):

    > Mam zupełnie inny program księgowy, ale problem z certyfikatem był
    > ten sam, bo wynika on z ustawień systemowych, a nie ustawień danego
    > programu.

    Nie pomogło. Domyślam się, że masz XP. W 8.1 TLS 1.2 jest domyślnie zaznaczone.