  • 11. Data: 2002-10-17 09:06:12
    Temat: Re: Mandat w Urzedzie skarbowym
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Oct 2002, PeTe wrote:

    >+ > Bo jeśli chodzi o zakres - to grupa wielokroć orzekła[1] :) że
    >+ > liczy się faktyczna działalność, a nie wpis w DG... [...]
    >+ Nie rozumiem - ja miałem taki przypadek że w pierwszym roku działalności
    >+ spóźniłem się o 2 dni z druczkiem bo byłem pewny że mam zakaz prowadzenia
    >+ czegokolwiek innego oprócz KPIR wynikający z regonu oraz że faktury
    >+ przezemnie wystawiane opiewały dokładnie na to samo co w regonie.
    >+ Pomimo to dostałem 100 zł kary za spóźnienie.
    >+ Reasumując mogłem się z tego wykręcić ??

    IMHO - nie. Ale jako niedoradca mogę nie znać
    pewnych "technologii" ;)
    Dokładniej: jaką datę założenia KPiR podałeś
    w zgłoszeniu ? Datę rozpoczęcia, prawda ? Więc
    wedle rozp. miałeś 7 dni na "powiadomienie".

    Nie wiem czy aż tak niejasno napisałem: obowiązek zgłaszania
    KPiR istnieje, terminy są w rozporządzeniu. Niedotrzymanie
    terminu jest IMO podstawą do wystawienia mandatu :(
    W poście z tematu poszło o to, że prowadzący DG który
    *nie prowadził* jej (miał zawieszoną) mógłby - jak na
    mój gust - zadowolić się ryczałtem.
    A wtedy nie musiał nic składać - więc mandat by się
    nie należał, o ile wiem.
    W twoim przypadku byłoby IM*H*O podobnie: musiałbyś
    złożyć zawiadomienie podając nie więcej niż 7 dni
    wstecz jako datę założenia KPiR i tłumacząc się że
    przecież rozpocząłeś DG jako ryczałtowiec :>, nie
    wiem czy dałoby się takie tłumaczenie podważyć :)
    Natomiast *jeśli* ktoś złożył zawiadomienie o KPiR i do
    tego złożył je po terminie... to nie wiem, może do Sławka
    trzeba się zgłosić :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2002-10-17 09:43:34
    Od: "PeTe" <p...@p...onet.pl>

    Wyjaśnienia jakie uzyskałem w US są takie że nie ważne czy muszę czy nie
    musze bodajże do 20 stycznia każdego roku musze poinformować US że zakładam
    książke. Jak się spóźnisz wpadasz w domyślne - czyli karte. Jedyny ratunek
    to udowodnienie że nie możesz. Wpis regonu to nie wszystko. Odpytają cie
    dokładnie badając twoje faktury (czyli to co faktycznie wykonujesz) to masz
    na myśli pisząc np. Administracja i konserwacja sieci. Więc ja złożyłem
    wyjaśnienie na 2 strony A4 po czym gość wyciągną jakąś książke z opisami
    kodów regon i wpisał że złożone przezemnie wyjaśnienia zgadzają się z tym co
    ustawodawca określił przez Administracje i konserwacje sieci. Dzięki czemu
    nie mogę wpaść w karte (a co za tym idzie nie dowalą mi karnych odsetek +
    podatku źle naliczonego). Jedynie mandacik.

    Co do tego że się nie odzywają do tej pory - cztałem w Gazecie Prawnej że
    istnieje coś co w slangu nazywa się "półką frajerów". Prawdopodobnie leżysz
    na niej. Polega to na tym że oni specjalnie czekają na to aż minie troche
    czasu. Lepiej kogoś dorwać w listopadzie że przez 11 miesięcy źle rozlicza
    podatek a nie w lutym :-)). Chociaż ..... mój kolega się spóźnił i nic mu
    nie zrobili :-/ a mi się dostało...

    Dokładnie oglądają REGON (ekd i pkd), więc jeśli z niego niezbicie nie
    wynika zakaz (cyferka ;-) ) to lepiej kopsnij się do WUS i zmień sobie EKD i
    PKD (ja tak zrobilem i to prawdopodobnie mnie uratowało przed kartą, bo jak
    się rejestrowałem to nie miałem pojęcia co powiedzieć jak mnie zapytali o
    EKD i PKD więc podałem to co klient przedemną - sprzzedaż pozostała na
    terenie całego kraju :-)) )

    Pozdrowionka
    PeTe

  • 13. Data: 2002-10-17 11:57:10
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Oct 2002, PeTe wrote:

    >+ Wyjaśnienia jakie uzyskałem w US są takie że nie ważne czy muszę czy nie
    >+ musze bodajże do 20 stycznia każdego roku musze poinformować US że zakładam
    >+ książke. Jak się spóźnisz wpadasz w domyślne - czyli karte.

    AFAIK ewidencjonowany, a nie kartę. Ale mogę się mylić ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2002-10-19 19:47:30
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

> [...]
    > Natomiast *jeśli* ktoś złożył zawiadomienie o KPiR i do
    > tego złożył je po terminie... to nie wiem, może do Sławka

    Witam i dzięki za uznanie. To tak na marginesie. :-))
    US NIE może decydować za podatnika o wyborze formy opodatkowania. Do 20
    stycznia jest termin powiadomienia US o wyborze formy opodatkowania.
    Niektóre rodzaje działalności MUSZĄ być na tzw. KPiR. To PODATNIK decyduje
    o formie opodatkowania. Termin (zawity) nie został dotrzymany. No i znów -
    szczegóły, aby odpowiedzieć rzetelnie. Z tego można "wyjść".

    Pozdrawiam.

  • 15. Data: 2002-10-21 07:20:22
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Sławomir Malibo" [...]
    > Witam i dzięki za uznanie. To tak na marginesie. :-))
    > US NIE może decydować za podatnika o wyborze formy opodatkowania. Do 20
    > stycznia jest termin powiadomienia US o wyborze formy opodatkowania.

    Prosze sprawdzic, czy przypadkiem do 20 stycznia nie trzeba zlozyc pisma o
    ZRZECZENIU SIE formy opodatkowania w formie ryczaltu przez tych, ktorym taka
    mozliwosc przysluguje..

    Bo jesli tak, to ..

    No wlasnie diabel tkwi w szczeglach...

    Boguslaw