  • 1. Data: 2006-11-15 10:12:06
    Temat: Miejsce darowizny
    Od: "As" <j...@o...pl>

    Witam
    Sprawa - mam darowizne od mojej corki - wartosc jest bardzo mala.
    Pytanie tyczy sie gdzie jest skladana deklaracja zwiazana z nabyciem
    darowizny i akt darowizny? Corka podlega innemu US niz ja. Skadamy w US ze
    wzgledu na mieszknaie corki czy moje? Ja jestem nabywca spadku i obowiazek
    powinien byc u mnie - tak na logike...(choc wiem ze logika czasem nie idzie
    w parze z podatkami).
    Z gory dzieki!

  • 2. Data: 2006-11-15 18:54:30
    Temat: Re: Miejsce darowizny
    Od: i...@w...pl

    As napisał(a):
    > Witam
    > Sprawa - mam darowizne od mojej corki - wartosc jest bardzo mala.
    > wzgledu na mieszknaie corki czy moje? Ja jestem nabywca spadku
    To darowizna, czy spadek?

  • 3. Data: 2006-11-16 00:37:24
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "As" <j...@o...pl> wrote in message news:ejep5p$9bt$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    > Sprawa - mam darowizne od mojej corki - wartosc jest bardzo mala.

    Ile? I co jest tą darowizną.
    I jeszcze raz jasno, kto co komu daruje.

    > Ja jestem nabywca spadku i obowiazek powinien byc u mnie - tak na
    > logike...(choc wiem ze logika czasem nie idzie w parze z podatkami).

    A spadek skąd się tu nagle wziął?

  • 4. Data: 2006-11-16 08:28:36
    Od: "As" <j...@o...pl>

    no wlasnie ta darowizna to wczesniejszy spadek po ojcu a moim mezu..
    dobra konkretnie: jest samochód w polowie za zycia meza moj, po smierci 1/4
    przypadla mnie a druga 1/4 corce - to bylo kilka lat temu. Teraz chce by
    corka darowala mi ta 1/4 samochodu wiec bedzie akt darowizny - moje pytanie
    dotyczy gdzie zglaszam te darowizne - corka u siebie w US czy ja u siebie w
    US
    sorrki za mieszanie :)

  • 5. Data: 2006-11-16 08:30:40
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "As" <j...@o...pl> wrote in message news:ejh7fl$rn5$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > by corka darowala mi ta 1/4 samochodu wiec bedzie akt darowizny - moje
    > pytanie dotyczy gdzie zglaszam te darowizne - corka u siebie w US czy ja u

    A ile ta jedna czwarta samochodu jest warta ?

  • 6. Data: 2006-11-16 09:23:28
    Od: "As" <j...@o...pl>

    grosze....

  • 7. Data: 2006-11-16 10:16:44
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "As" <j...@o...pl> wrote in message news:ejhami$bci$1@inews.gazeta.pl...
    > grosze....

    Ale się z ciebie ciężko wyciąga jakiekolwiek informacje.
    Odpisuj pod spodem bo mi się niewygodnie czyta stojąc na głowie

    No to odpowiedź brzmi: nigdzie.
    Darowizny pomiędzy osobami należącymi do I grupy podatkowej, czyli między
    innymi pomiędzy rodzicami i dziećmi są zwolnione z podatku do kwoty 9637 zł
    licozne jako suma darowizn z ostatnich 5 lat.
    Jeśli córka nic w ostatnich latach ci nie darowała, to po prostu piszecie
    akt darowizny, wcale nie musi być notarialny i koniec.
    Darowizny zwolnione z podatku nie trzeba zgłaszać w US.
    Pewnie wydział komunikacji się do takiej darowizny przyp...., więc jak
    trzeba będzie to idź do swojego US po pieczątkę z US, że darowizna jest
    zwolniona z podatku.

  • 8. Data: 2006-11-16 10:35:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Nov 2006, As wrote:

    > przypadla mnie a druga 1/4 corce - to bylo kilka lat temu. Teraz chce by
    > corka darowala mi ta 1/4 samochodu wiec bedzie akt darowizny

    Tak z głowy czyli z niczego (nie sprawdzałem czy dotyczy ruchomości, mogę
    palnąć): a zniesienie współwłasności?
    Proszę o przeczytanie tekstu pod podpisem :)

    pzdr, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzających obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 9. Data: 2006-11-16 11:27:33
    Od: "As" <j...@o...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0611161133430.2684@athlon64...

> [...]
    > P: Dlaczego ???
    > O: Pisanie nad cytatem !
    > P: Co należy do bardziej wkurzających obyczajów niektorych newsowiczów ?

    Dzieki za odpowiedzi i wszelkie rady.. A co należy do bardziej wkurzających
    obyczajów niektorych newsowiczów ?

    ;-P

  • 10. Data: 2006-11-16 13:36:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Nov 2006, As wrote:

    > Dzieki za odpowiedzi i wszelkie rady.. A co należy do bardziej wkurzających
    > obyczajów niektorych newsowiczów ?

    Już nic! :)

    pzdr, Gotfryd