  • 1. Data: 2003-07-04 08:03:33
    Temat: Mienie przesiedlencze
    Od: Robert <r...@p...onet.pl>

    Może ktoś będzie wiedział.
    Wiem że jest wymagane posiadanie samochodu przynajmniej pół roku przed
    jego sprowadzeniem na mienie. Ale słyszałem plotkę, że ten okres nie
    jest wymagany w przypadku krajów z kierownicą z drugiej strony, czy ktoś
    może to potwierdzić?
    Czy kupując nowy samochód "w drodze powrotnej" można uniknąć zapłacenia
    akcyzy i VATu (zarówno w kraju zakupu jak i w Polsce?)

    --
    Robert

  • 2. Data: 2003-07-04 08:58:34
    Temat: Re: Mienie przesiedlencze
    Od: "Przemek Vonau" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jego sprowadzeniem na mienie. Ale słyszałem plotkę, że ten okres nie
    > jest wymagany w przypadku krajów z kierownicą z drugiej strony, czy ktoś

    Dokładnie tak - nie obowiązuje dla krajów gdzie są inne warunki techniczne
    niż w PL czy coś takiego. W każdym razie jeśli przesiedlasz się z UK,
    Japonii to możesz kupić nowe auto tax free "w drodze powrotnej". Najlepszym
    sposobem sprawdzenia to telefon do konsulatu w kraju z którego się
    przesiedlasz.

    --
    Przemek Vonau
    Dobrze ułożony, uśmiechnięty, bezkonfliktowy

  • 3. Data: 2003-07-04 09:00:07
    Od: "Ewa R" <e...@s...pl>

> [...]
    > Czy kupując nowy samochód "w drodze powrotnej" można uniknąć zapłacenia
    > akcyzy i VATu (zarówno w kraju zakupu jak i w Polsce?)

    Nie wiem skąd ta wiedza o półrocznym posiadaniu samochodu. Znajomi kupowali
    w drodze powrotnej i niec nie płacili - trzeba tylko mieć wcześniej dokument
    z ambasady. Samochodu nie można sprzedać przez 2 lata.
    Ewa

  • 4. Data: 2003-07-04 13:46:08
    Od: "Pete" <e...@h...com>

    "Ewa R" <e...@s...pl> wrote in message
> [...]
    dokument
    > z ambasady. Samochodu nie można sprzedać przez 2 lata.

    No ale wlasnie jest przepis, ktory mowi ze musisz przebywac poza granica
    legalnie przez minimum rok, aby taki dokument na mienie przesiedlencze
    (zwalniajacy od cla) z ambasady/konsulatu otrzymac. Ciekaw jestem jak twoi
    znajomi zalatwili ten dokument. Polacy za granica tez w lape biora? ;-)

    Pozdr.

    Pete

  • 5. Data: 2003-07-04 14:23:42
    Od: "Przemek Vonau" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ewa R" <e...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    dokument
    > z ambasady. Samochodu nie można sprzedać przez 2 lata.

    Tak było kiedyś a teraz jest tak jak autor pisał.